• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • ladymarmelade

Nu tycker jag att du ska vänta och inte höra av dig denna gången! Är han intresserad så måste han väl ta lite initiativ själv också, och inte bara ta för givet att du ska messa honom först hela tiden.

Nu kommer jag garanterat låta jättepessimistisk, men jag tycker det verkar tveksamt... I mina öron låter det som om han vill få dig att tro att han är mer intresserad än vad han egentligen är. Visst kan det vara "svårt" att höra av sig om man är på bröllop över helgen, men ETT sms tar bara några sekunder att slänga iväg.

Nu har ju ni inte kommit så långt som till förhållande... Men jag hörde en gång på TV att i samma sekund som man börjar hitta på ursäkter för sin pojkvän/sambo/man så är förhållandet över. Tål att tänkas på!

OCH!! Du kan också tänka så här, du är inte en tjej man inte har tid för, du är en tjej man TAR sig tid för :)

• Malin22

ja, men å andra sidan, hur lätt är det att hålla intresset uppe när det gått så lång tid och man bara träffats under en helg? jag är inte alls arg på honom, men jag hade tyckt det vart roligt att ses igen... och det tror jag att han också hade tyckt, men förmodligen ville han inte hamna i ett förhållande med ngn som bor i ett annat land. sen har inte allt hopp försvunnit än! jag väntar till tisdag innan jag ger upp helt!

• Mastermind

Varför vänta? Ring honom så får du klara besked direkt, istället. Så slipper ni onödiga missförstånd. :)

• ladymarmelade

Men om hon ringer, och han kanske inte är intresserad, är det inte lätt hänt då att han säger nåt bara för att rädda sig själv ur situationen så det inte blir pinsamt för honom?

OJ! Världens längsta mening :D

• Mastermind

Men det är ju hans problem då, om han virar in sig i lögner. Det är ju ändå mer säkert att ringa än att sitta och vänta på sms. ;)

• ladymarmelade

Men jag håller absolut med dig!! Telefon kontakt är klart det bästa. Sms blir väldigt opersonligt och osäkert i längden, särskilt i den situation de är i nu, när ingen vet nåt.

• Malin22

mastermind, du har rätt, men samtidigt har jag en stark känsla av att jag bara skulle känna mig generad om jag ringde honom, just nu föredrar jag faktiskt att vänta, det ÄR faktiskt hans drag nu, det är upp till honom om han vill komma på fredag eller inte... på ngt sätt känns det ändå inte som om han skulle ha hintat så mkt om att han skulle komma hit om han inte menade det.

• ladymarmelade

Men med tanke på att det är mindre än en vecka kvar tills han säger att han ska komma, så är det väl konstigt om han inte har lite mer kontakt med dig? Jag vet inte, kanske bara är jag som tycker så.

• Malin22

Jag vet inte, jag vet ingenting hela den här berg-och-dalbanan har gjort att jag inte riktigt orkar försöka mer, så därför säger jag som jag skrev tidigare, det är upp till honom nu.

• ladymarmelade

Jag förstår dig! Det är dumt att gå runt och ha en massa förväntningar och bygga luftslott, för att sen bara bli besviken. Lika bra att "leave it be" och sen bli positivt överraskad om det blir tvärtom :)

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans