Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Lapinette:Väldigt snällt av dig!!Du får gärna maila mig på izbrollop@hotmail.com
Har egenligen massa ärande att fixa men sitter ändå och häckar framför BT..
You got mail zea!
Gemma! Hur var Malmö? inte allt för grusigt hoppas jag!? Jet lag suger...
Jag ska till Malmö på lördag, stannar till måndag. Har faktiskt aldrig varit där.
Tjejer, ingen som har skrivit här sen 15-tiden!?! Vad händer? Menar ni att ni har annat för er?
Här i Cannes har vi helt plötsligt fått en gäst i hemmet. Min mans otroligt galna kompis som är nere hos sina föräldrar i Cassis (utanför Marseillie). Han skulle på någon blinddate i Antibes och kom plötsligt hit. När den mannen är i närheten så har man alltid massor med vin i glaset ...eller som på bröllopet vi var på senast tillsammans - champagne. Så vi som skulle ha en lugn vecka har nu suttit ute och grillat på vår varma altan och druckit rosévin. Hmmm...måste försöka att ha en vit vecka...när vi är åter i Stockholm.
Vad mer? Jo idag fick jag ett konstigt samtal. Det händer att folk ringer och ska sälja något och jag brukar alltid bli av med dem genom att säga "I'm sorry I don't speak french" ...då säger idioten i andra änden "You have a really bad english accent". Vaaaa!!! Sen babblar han på på franska. När jag väl har förklarat för honom igen att om han vill något får han ta det på engelska säger han - varför lär du dig inte franska? Sen börjar han prat på engelska och frågar om min fötter och säger att han älskar fötter. Då säger jag "nu lägger jag på"...klick! Shit, vilken idiot!!!
Annars har det inte hänt så mycket i Frankrike förutom att jag skippade min träning idag. Har otroligt dålig moral när jag är här...och ett par kilon har jag gått upp sen bröllopet. Är det normalt, Gemma? Eller är det för att jag slutat med mina piller....eller är det allt vin och det goda livet?
´
Ahhh oui, one more thing. Vi har äntligen fått ett flyttföretag så nu vet vi när vi flyttar. På min mans födelsedag den 7 augusti så hämtas våra möbler och vi drar från Cannes. Aurevoir!
Hej små snäckskal. Idag var jag i Malmö. Det var ljuvligt. Min väninna var ljuvlig. Hon provade galna, stora, gröna glasögon i två timmar och var jättevacker i allihop. Hon är min coolaste OCH mest jordnära väninna, samtidigt. Att få ge henne stiltips var en egokick utan like. Jag sa: "När det gäller glasögon finns två skolor, en där man bara ska se så UFO-aktig och attitydig ut som möjligt, och en som går ut på att man ska bli fin. Och sorry om jag är mesig men jag tycker att du är vacker och ska förbli vacker." Sen tittade hon inte på sig själv i spegeln en enda gång, utan bara på mig, frågande. Men i slutändan väljer hon såklart själv. Älskar att köpa nya glasögon, att få knalla hem med femtontusen pix under armen och prova hela helgen. Tyvärr köpte jag nya förra året så det blir inte dags än på ett tag.
Kineserna har fantastiska glasögon och klär så bra i dem.
Brud Juni: Jag kommer nästan aldrig ihåg mina drömmar. Det är så himla trist. När jag var liten drömde jag alltid, alltid om hästar. Och fortfarande, när jag nu någonsin drömmer, figurerar många hästar i drömmen. Eller också försöker jag komma undan politiska förtryckarsystem / maffialedare. Tror det är mina föräldrars historia som spökar. Annars har jag en känsla av att drömmar är nån sorts estetiserade slaggprodukter.
Gick vid havet idag, i byn där jag är uppvuxen. Det förändras så himla fort, urbaniseras, byggs, utvidgas. Jag hatar det. Fula prefabvillor äter sig närmare och närmare strandlinjen. När jag var liten fanns här 2000 invånare på vintern och dubbelt så många på sommaren. Ändå fanns det bank, post, vårdcentral, två matbutiker, en mjölkbutik, bageri, kiosk. Nu finns tre restauranger och en matbutik men inget mer. Bara massa, massa Myresjöhus och människor som grillar tjugofyra timmar om dygnet och som jag inte har någon relation till.
I morgon tidigt, tidigt flyger jag till frankrike. Jag ska bara ha handbagage, härligt!
Utvandraren: Gruset i ögonen börjar försvinna nu. Tror att kroppen fattar snabbare när det är så soligt, chocken blir större men går över snabbare.
Lapinette, din fotfetischist lät helt outrageous. Har aldrig varit med om något liknande, men har haft en livs levande stalker som trott sig leva mitt liv. Hon visste typ mer om mig och min släkt än jag själv.
Lapinette: Man väger mer med vigselring än utan. Så enkelt är det. Själv har jag inte vägt mig på många månader. Litar inte på de kinesiska vågarna, plus att jag inte har lust nu när det är sommar och mamma lagar hälleflundra med vitvins-pepparrotssås på vispgrädde till middag. Och i morgon ska jag som sagt till Tours. Där brukar man heller inte svälta.
Kram: G.
Goddag alla flickor!
Det verkar som om läskiga drömmar är något som går igen hos blivande brudar.... Jag kan tänka mig vad skönt det måste vara att vakna upp och inse att det bara var en dröm!
Själv går jag runt i ett litet orosmoln, då jag funderar på om storken kommit på besök... Jag äter ju piller så det hade varit oväntat minst sagt!! Ska göra slut på elendet idag och testa mig....
Hoppas det blir rosé på mig.... Kanske jag bara inbillar mig.
Annars är förberedelserna i full gång, det visade sig att laddar sladden till GPSen packat ihop, måste skaffa ny.. Alla addresser och vägbeskrivelser ska printas. Och naturligtvis allt vanligt jobb då... har alls inte tid att vara här...
Det värsta med tanken på om det blir ett plus på stickan, är att jag känner mig SÅ ytlig som vill gifta mig barnlös, smal och dricka massa champagne och vara ansvarslös... Dagens I-lands problem, och ett ganska stort sådant i min lilla bubbla!
Ha det gött alla!
Utvandraren, shit!! Jag lääängtar efter att vi bestämmer oss att börja försöka. Men om jag skulle bli gravid nu skulle jag känna precis som du! Jag har fjärilar i magen för din skull. Snälla berätta för oss vad stickan visar.
Gemma, en egen stalker?! Jag får rysningar... Låter skitläskigt ju. Jag är sååå avundsjuk att ni ska till Tours. Ni måste bara gå och äta på Le petit Patrimoine!! Det är min absoluta favvorestataurant! De har en fantastisk getostbricka. Men gå förbi och boka bord, det är alltid fullt! Adressen är Rue Colbert. Efteråt kan du väl titta förbi in på Pale, vår stammispub med världens trevligaste ägare, Jodie. Om ni går in så hälsa från mig. Pale ligger bara några meter från Le Petit Patrimoine.
Lapinette, jag gissar att er galna gäst är killen ni hade med er på ambassadfesten? Han verkar minst sagt crazy!
Jag drömmer alltid massor. Oftast om jobbet. Det är lite trist om jag jobbar kväll. Går hem och sover och drömmer om jobb. Sedan vaknar jag klockan 6 och åker till jobbet. Då har man typ jobbat i ett dygn.
En gång hade jag en cool dröm. Jag drömde en superhäftig actionfilm där jag var den smarta undercoverpolisen som kom på att det var taxichauffören som var hjärnan bakom en stor knarkaffär. När jag drömt klart tänkte jag (fortfarande i sömnen) att jag kommer att tjäna multum på det här filmmanuset. Men så fort jag vaknar kommer jag att glömma allt. så jag repeterade hela historien för mig själv innan jag vaknade. Fem minuter senare fanns bara några fragment kvar i mitt minne. Det blev aldrig något filmmanus, men jag hoppas än idag att drömmen kommer tillbaka till mig och att jag minns den dagen efter...
Idag är jag ledig. Sitter fortfarande med morgonrocken på och har just druckit min tredje kopp kaffe. Ikväll ska vi hem till några vänner och äta middag, och sen träffa min bästa tjejkompis och ta en drink på någon uteservering. Borde göra något vettigt innan jag åker...
Brud_juni2007.
Vad jobbar du med? JAg brukade ha det som du när jag jobbade i restaurang, typ springa runnt och stressa i sömnen. Vakna med ett ryck och komma ihåg att man glömde tandpetare eller något annat på bord 16.... slitsamt!
Hoppas ditt filmmanus kommer tillbaka! Schysst sidojobb att skriva manus...
Gemma! Fick du kontakta polisen eller försvann hon självmant?
Gemma - min man är nu och hämtar sina nya coola glasögon. Dock använder han konstant linser men jag hoppas kunna få ut honom i detta par på någon middag. Han var jättefin i dem. Själv har jag också provat massor men ska beställa i Stockholm. Det blir 2 nya par (en för datan och en för livet utanför kontoret). Trivs jättebra i dem jag har nu men man måste ju förnya sig emellanåt.
utvandraren - ville inte heller vara gravid innan bröllopet pga av samma orsak. Ville festa, dricka skumpa och var trådsmal...nu har jag slutat med pillrena och har gått upp typ 2 kg. Inte mycket men usch känner mig inte alls bekväm. Har riktig och hemsk mens (just nu!) och vill inget hellre än att bli gravid (så jag slipper mensen). Vi får se hur lång tid det tar.... Du får tala om hur det gick med provstickan?! Har själv aldrig provat. Har knaprat piller hela mitt vuxna liv.
Brud_juni2007 - hade glömt bort att du faktiskt har träffat honom!!! Ha, ha...javisst är det han. Är är sjövild och var ute igår efter vår middag och kom hem framåt småtimmarna. Karln är som en galen tonåring men har passerat 40. Somliga blir aldrig vuxna.
Nu är flyttbolaget bokat och en natt i Gigondas och en natt i Beaune bokade! Sedan blir det två nätter hos svärmor innan vi drar på som bara attan på autobahn. Stannar en natt till utmed vägen och hoppas det blir i Skåne.
utvandraren, jag pluggar till sjuksköterska och jobbar nu under sommaren som undersköterska på huddinge sjukhus. Världens häftigaste arbetsplats tycker jag. Ett hus där tusentals människor går igenom några av de viktigaste studerna i deras liv. Man ser höggravida kvinnor vanka i korridorerna, nyblivna föräldrar som visar upp det lilla knytet för föräldrarna för första gången, människor som opereras och blir friska, andra som inte blir det, och de segaste av alla: gamla multisjuka tanter och gubbar, med slangar överallt, rullar ut på sina rullstolar för att ta sig ett bloss. Mitt i allt detta lever jag min vardag - och varje dag händer det något nytt och oförutsett. Jag ÄLSKAR mitt jobb! Men blir också tvungen att bearbeta allt det jag ser om nätterna...