Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Ok ska nu försöka återskapa mitt inlägg som försvann i det humorlösa BT-filtret.
Jag ville alltså svara på Lapinettes fråga om vi är känslosamma och gråter. Jag är alltså den värsta lipsillen man kan tänka sig. Jag gråter framför allt på bröllop. På min kusins vackra bröllop för några år sedan stod jag (vid flera tillfällen) i min fina aftonklänning och fulgrät (fulgråt = när man ser ful ut alltså motsats till tjejer som kan gråta och samtidigt se söta ut). Elegant va?!
Jag bävar för mitt eget bröllop. När vi förlovade oss grät vi i och för sig båda två, men jag är verkligen inte vacker på våra förlovningskort, helt rödgråten.
Jag gråter när jag ser på tv och någon gifter sig/föder barn/friar eller blir friad till/återförenas med familj/dör....
Om A gråter (händer mycket sällan) då gråter jag desto mer.
Och nu till K-pistincidenten... Jag åkte fast i Paris för att jag hade plankat i t-banan (helt ovetandes, jag hade betalat med tydligen inte tillräckligt mycket) och blev stoppad av en militär med k-pist på axeln. När jag försökte förklara att jag hade betalat och att jag var turist sa han alltså "ferme ta gueule" (nu översätter jag inte!!!). Jag blev helt stum! Inte nog med att jag anklagades för att ha fuskat av en snubbe med vapen på sig, men dessutom förlolämpad! Jag frågade "vad sa du?" och han upprepade förolämpningen. Då brast gråtportarna åter igen och jag stod där, vid spärrarna på La Defense, och skakade, grinade och snorade! Det var alltså min "arg-gråt". Jag gråter nämligen när jag blir orättvist behandlad. Mycket jobbigt och pinsamt ibland. Jag fick i alla fall med mig en bot hem som jag aldrig betalade. Militären som hade tittat i mitt pass och skrev upp mitt namn hade skrivit "adresse: Stockholm, Republique de Suede". Det tyckte jag var ganska underhållande ändå. Och när jag berättade för A vad som hade hänt blev han så arg att han började skriva på ett brev till Chirac.
Summa sumarum: jag gråter ofta och över det mesta. Men däremellan är jag nästan alltid på bra humör! Gråt är bra, det rensar systemet!
Brud_juni - tack för att du berättade din story. Hade mannen med k-pist inga känslor i kroppen?! Jag har också en förmåga att gråta när jag blir arg men det är så sällan så jag minns inte senast det hände...eller så har jag blivit bättre på att visa agressiva känslor istället för tårar.
En gång jag minns ha haft nytta av mina gråtattacker var när jag och mitt ex kommit till flyget på Charles de Gaulle precis innan planet ska lyfta och de säger "tyvärr ni kommer försent". Vi var då ända framme vid gaten efter att ha sprungit genom hela flygplatsen med våra väskor. Det var kaos vi incheckningen så vi beordrades springa...och på vägen till flygplatsen blev jag även rånad på min plånbok men upptäckte det så mitt ex fick tillbaka min plånbok. Åter till storyn. Väl vid gaten och de säger stopp då brister allt för mig. Vill bara hem! Så jag börjar storgråta och de säger ok...för de hade ju två platser till oss.
Telemarkgrrl - tack för alla underbara tips! Jag bor själv Söder om Söder så det funkar fint med mesadels södertips. Jag ska kopiera in dem i min Stockholms fil. Förresten, har du skrivit förut här på tråden? Nyfiken Gul...det är jag!
Gemma - jag har en lapp på min dörr. Nej tack till reklam men all annan trevlig post är välkommen!
Lapinette frågade: "Förresten, har du skrivit förut här på tråden? Nyfiken Gul...det är jag!"
Nej, det har jag inte. Jag har hängt på BT ett tag men inte "vågat" skriva nåt förrän på sista tiden.
Den här tråden har jag nog tjuvläst ända från början - ni låter så trevliga allihopa!
Nyfiken Gul är ju förresten också en restaurang på Söder fast den har jag aldrig varit på.
Lapinette frågade: "Förresten, har du skrivit förut här på tråden? Nyfiken Gul...det är jag!"
Nej, det har jag inte. Jag har hängt på BT ett tag men inte "vågat" skriva nåt förrän på sista tiden.
Den här tråden har jag nog tjuvläst ända från början - ni låter så trevliga allihopa!
Nyfiken Gul är ju förresten också en restaurang på Söder fast den har jag aldrig varit på.
Oj! Nu vågar jag visst. Två gånger till och med.
Välkommen Telemarkgrrl! Nu är vi nyfikna på dig! Berätta lite om dig själv!!
Hi, hi....jag vet att det är ett ställe på Söder och jag har varit där men jag är både nyfiken och lite gul (halvjapanska) så jag tyckte det stämde.
Telemarkgrrl, vi hoppas nu på att höra mer från dig!
Tänk att vi har så många "smygläsare" här inne på tråden. Sakteliga ger dem sig till känna, en efter en.
Tack så mycket!
Hoppas ni inte har något emot att jag klampar in så här i er tråd!
Jo, jag bor i Stockholm men är östgöte från början. Är 36 år men känner mig inte som en dag över 26. Och just idag har jag varit gift i exakt en månad. Tjohoo!
Jag är inte riktigt lika vinintresserad som ni andra verkar vara här. Jag dricker ju förstås gärna både champagne och vin men har lite svårt att känna dom finare nyanserna mellan fint vin och inte-så-fint vin. Jag dricker glatt på ändå.
Men jag är matintresserad, läser med nöje Allt om mat och lagar gärna mat. Fast mest på helgerna, vardagsmaten måste gå fort. Har lite problem med blodsockret och får ett j-a humör om jag inte får mat snabbt när jag är hungrig. Ibland känner jag inte ens att jag är hungrig utan jag är bara sååååå arg och min man säger "Du, det är nog bäst att vi äter nåt", varpå jag säger tjurigt "Jag ska inte äta nåt, jag är inte hungrig!". Som tur är är han vis av erfarenheten och brukar tvinga mig att äta och sen är jag glad igen.
Självfallet är du välkommen in här!!! Är i samma ålder som dig. Har varit gift drygt 2 månader och min släkt kommer från Östergötland.
Hinner inte skriva mer nu för middag och konsert i Monaco väntar!!! Har snofsat upp mig till tusen...bäst att passa på när tillfälle erbjuds. Berättar imorgon hur det var.
STOR KRAM
Gemma..jag har sett nagra asgrymma bilder men jag fick inga än...! :D Jag ska sätta in de pa hemsidan sa fort jag kan! Speciellt den med en naken kille i knät!! :D :D
Jag sitter ofta i badkaret när jag grater ocksa..det är ganska skönt. Brukar även hamna där när jag har druckit för mycket!
"Blygden" är nog värre än döden....:)