• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Tackar! Kommer nog att gå in här på halva vägen. Närmare bestämt hos svärmor vid gränsen mot Luxembourg. Håller just nu på att hjälpa mannen med 120 Eton skjortor som ska vikas ... ganska skoj efter en massa rosévin....NOT! Ska istället börja städa av köket. Tjohooo! Enjoy här inne på tråden.

• Gemma

Hej! Först en viktig grej som jag glömt: GRATTISGRATTIS LABAN!!! Vill se och veta allt när du hämtat dig lite.

Själv är jag tillbaka i stockholm, har hittat ett seven eleven med LITE mindre tätt mellan datorerna. Sitter inklämd mellan slush puppymaskinen och min gröna påse med texten "frangipani shanghai" (min söta pedikyrist). Har nyss gått på ett ljuvligt aerobicspass på SATS Östermalm med en väninna, sen åt jag lunch på picnic och lyssnade på nasala småtjejer som pratade om sin sköna helg på lägret med nuppan von svessen som ju faktiskt är så SJUKT bildskön och snoppe af snorkelsnarr som man ska passa sig för, men hans bror är riktigt schysst.

Lapinette, när åker du till Stockholm? Är du urgråten nu och kan lämna epoken bakom dig eller känns det fortfarande jobbigt?

Själv är jag kvar här en dryg vecka till, eller två. Ja, tills jag har flyttat helt enkelt.

Mannen ringer ideligen nu, han har lämnat både Canada och Frankrike (igen), nu är han på väg tillbaka till Shanghai. Där ska han trösta sig med min mac (som jag motvilligt lämnat kvar så att han ska kunna leka med den och för att jag själv ska vara aningen socialare eftersom jag har min enda chans här och nu), sin födelsedagsbordeaux och sen... inte så mycket mer. För jag är här och han saknar mig. Och jag honom. Usch, inte tänka dumma tankar nu. Solen skiner och stockholm är fabulous, fyllt av fantastiska höstkläder som jag inte kan köpa eftersom min sommar ju kommer att vara till november. Tur.

Tjejer: Please var inte såna som klagar på värmen HEEEELA tiden. Det är så irriterande. hallå, ni har REN luft, VACKER natur och kan gå i shorts och linne! Hur underbart är inte det! Önskar att svenskarna kunde sluta klaga, åtminstone bara tills jag åker iväg igen. var bara tvungen att få ur mig det.

Izunia, är du len, fin och alldeles hårlös nu?

Sorterade f.ö. makens viner i helgen och där fanns både finfina chabliser och pomeroler. Jag ska fylla resväskan och sen ska vi fira att vi är på en och samma plats, samtidigt.

Kram, G.

• Izunia

hej hej flickor... det har varit mkt nu de senaste dagarna...Är total utmattad nu. Har tom hunnit med en förkyldning!

Idag hade jag oooooont!!! fy f*n alltsa!!!!!! Men 100% fuzz free! :D aj aj aj......:D

Nu har jag hämtat tärnklänningarna och fixat pedikyr ocksa...ska bara färga haret ocksa..men oj vad det närmar sig!!! :)

• Brud_juni2007

Hej igen! Tillbaka från Finland och på språng igen... Hade det underbart skönt på landet, hade gärna stannat några dagar till.
    Ska nu iväg till jobbet. Näst sista veckan. Lite tråkigt att sommarjobbet snart är slut, men det ska bli rätt skönt också att gå tillbaka till skolan.
    Skriver mer i morgon. Kram

• Gemma

Ja, här sitter jag, på sleven på fleminggatan. Lägenheten är nu uthyrd till ett vansinnigt rart par från Småland. De ringer ideligen om färgkoder och annat. Jag gör detsamma, om överlåtelse av en miljon abonnemang. Shit vad man bygger in sig själv i sin bostad, det märker man först när man ska bygga ut sig igen.
    I övrigt händer det inte så mycket. Ska till en ö utanför Stocksund där min väninna bor, i ett otroligt hus som jag nog redan berättat om. Det har typ varit med i varenda arkitekturtidning och min bror, som är just arkitekt, blev helt tokig när han fick höra att det är DET huset. själv bryr jag mig mest om att de har egen strand för det är varmt.

Är det nån mer än jag som är beroende av slevens äckelsliskiga jordgubbsglass? Noll socker, noll fett, man vågar inte ens tänka på vari substansen består.

Kram på er, G.

• Mycket långt kvar

Gemma, vilken mail når man dig på?

• Mycket långt kvar

(det gäller om du vill spela skivor)

• Gemma

Ensam på Sleven med en flaska Evian och outhärdlig hiphop på radion. Klockan är tjugo i tolv på kvällen. FATTA vad jag gillar er för att utsätta mig för detta! Och tycka att det rentav är lite, lite trevligt!

Mycket långt kvar: sladdermus@hotmail.com

Kram, G

• Gemma

Oj, nu var det nån som snattade en ask leverpastej.

• zea

Har knappt tid och titta in här på tråden..Gäster som har börjat flyga in från alla håll och kanter!!Det är väl så det är, när man har rest och bott på så många platser runt om i världen.

Gemma:Min far har sin Stockholms våning inte så långt ifrån sleven flemmingatan,den ligger nere vid vattnet och står tom större delen av året eftersom han jobbar och bor utomlands.

Izunia hur känns det?Snart är det dags för oss...

Kram,zea

Svar på tråden Bla bla deluxe