Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Roslagsbrud:
jättegrattis! Det lät helt underbart. Precis som du ville, visst? Jag skulle vara jätteglad för bilder!!! maila gärna på majssthlm@yahoo.se
Du kan lägga ut fotona på en blogg som jag på blogger.com eller där Gemma har sin. Lättast kanske är att skaffa ett konto på photos.yahoo.com och ladda upp fotona där.
Grattis än en gång och lycka till!
Grattis Roslagsbrud! Det lät verkligen idylliskt och vackert. Ser fram emot att få se bilder.
Izunia - vinkade med en svesnk flagga när vi körde förbi avfarten till Lund. Det var sent på kvällen/natten innan ert bröllop. Hoppades då att du sov din skönhetssömn.
Och vi är nu i Stockholm. Lite rörigt men det känns bra!
Åå Roslagsbrud! Det låter som en ljuvlig dag! Stort grattis! Jag vill också gärna se bilder. Min mail är moasmoster@yahoo.se
Ledig idag och sov till halv elva! Jag är verkligen helt slut. Bara en vecka kvar av sommarjobbet och sen börjar skolan.
Igår ringde A till sina föräldrar för att be dem att beställa champagnen för nästa sommar. Vi vill börja frakta hit flaskorna redan nu, några i taget. Då börjades det. Svärmor ska lägga sig i allt. Jag gillar kvinnan, men ibland är hon helt oresonlig. Hon verkar inte förstå konceptet med att det är vårt bröllop och inte hennes stora dag. När A:s bror gifte sig för två år sedan var hon verkligen en katastrof. Hon såg festen i princip som en tävling i att visa upp hur många vänner hon har för brudens föräldrar.
Svärföräldrarna kommer hit om två veckor och nu gäller det att vi förbereder en gästlista och budget så vi har underlag för våra diskussioner och argument. Önskar att vi hade tillräckligt med pengar för att själva kunna betala hela bröllopet så slapp vi ha dessa diskussioner...
Nåja, idag njuter jag av min lediga dag.
Roslagsbrud:
Tack för de fina bilderna! Ni var jättefina och klänningen var otroligt vacker på dig! Underbar färg på rosorna. Jag gillar särskilt kortet där ni sitter på huk, du och ni båda är mycket vackra där och ser så lyckliga ut. Din man ser jättetrevlig ut också och ni ser så glada ut som sagt. Och underbart väder... Verkar ha varit en jättelyckad dag. Lycka till med allt i fortsättningen! Hälsningar Majs Sthlm
Roslagsbrud: Stort grattis!!! Din cheescake lät så god att jag höll på att förgås, hela bröllopet lät ljuvligt, svalt och sofistikerat som en skärgårdsbris, lite som hela du.
Blev ni nöjda? Konstig fråga kanske, men ändå. Misstänker att vädret var en ganska avgörande del i det hela och ni fick väl sol hela dagen? Tur att ni inte gifte er igår!
Själv har jag nyss kommit hem från en fikadejt med Mycket Långt Kvar. Vi var på söder och pratade en massa gamla minnen, för vi har lite gemensamma vänner och referensramar och sådär.
Nu sitter jag på sleven och är mest sur för att den sliskiga jorgubbsmjukglassmaskinen är sönder. Och så är jag glad för att jag lyckats boka om min flight till Shanghai, så att jag kan åka hem redan nästa torsdag. Vill verkligen bli klar med flyttprojektet. Ikväll fortsätter kartongpackandet och på onsdag morgon kommer flyttgubbarna. På fredag ska jag ner till Skåne, sen kommer jag ha aningen mer ro att skriva. Här känns det som om hela världen sneglade över min axel, och det gör den nog också.
Ha det fint, Lapinette i sverige och ni andra var ni än må vara. Kram, G
Roslagsbrud vill också se foton! lapinettez@yahoo.se
Brud_juni2007 - trist med en svärmor som lägger sig i. Tror också det är en bra strategi om ni har pratat ihop er du och A så hon inte kan sätta sig emot. Sen kan man ju alltid lirka lite och försöka få dem att tro att de faktiskt har bestämt vissa saker ...fast det är ni som har velat ha det så hela tiden. Lite krigsplanering krävs. Själva var vi totalt försonade mot åsikter från familj. De visste inte om vad de skulle få äta, hur vi skulle sitta osv. Jätteskönt!
Gemma, ska allt flyttas över till Shanghai eller maganiserar ni möbler etc? Vi kommer att få alla kartonger hem till oss om ca 4 veckor medan möblerna kommer att magasineras tills vi hittar något större. Trots detta så kommer min tvåa bli en lagerlokal. Känns som om det vore bra att hitta något nytt hyfsat fort.
Var på våra första visningar i söndags, 4 lägenheter på 2 timmar. Dock missade vi huset i Älvsjö så idag ska jag ringa mäklaren och be om en privatvisning. Den ligger på en lugn återvändsgata och är så där lagom stor (liten). Sen bara ett stenkast till min väninna ... så det är bara att kvista över om man känner sig ensam och mörkrädd.
Gemma - en fråga till från en nyfiken kanin. Planerar ni att stanna i 2 år i Shanghai? Kanske svårt att säga nu hur länge ni blir där men vad har ni pratat om? Vi är här (Sthlm) på obestämd tid men tanken finns att flytta tillbaka till Rivieran någon dag när det dyker upp en bra möjlighet.
Hej! Stjäl mig några minuter på BT efter att ha lagt in annonser på Blocket (säng + bokhyllor). Snart ska jag iväg och luncha med en gammal arbetskamrat. Det känns lite pirrigt för det blir mitt första möte med någon från jobbet, sen jag slutade under inte helt behagliga omständigheter.
Lapinette, mannens kontrakt är på 2 år och vi tror att vi stannar 2-3 år. Det mesta av möblerna magasineras i flyttfirmans eget magasin, men ett par livsnödvändigheter (80%kläder, skor och handväskor, resten fotoalbum, tvättmedel och stoooora presentboxar med alldeles underbara doftljus från Voluspa) skeppas över till Shanghai. Helst skulle jag skicka med en massa mat och viner, speciellt som jag upptäckt en del guldkorn i mannens gömmor. Men det får man ju inte. Så det blir som sagt resväskornas huvuduppgift nästa torsdag, när jag åker. Är så glad, lyckades boka om hemresan till en dryg vecka tidigare. Och alltså jag är GLAD trots att det lär vara 37 grader där borta! Mellantiden ska utnyttjas till en mix av supersocialt umgänge och superautistiskt flyttande. På fredag åker jag tillbaka till Skåne för några dagars lyxliv hos mamma och pappa, samt hos vänner på Österlen, i Helsingborg och i Malmö. Men jag vet att jag är otacksam men... det känns alls inte lyxigt. Shanghai är hemma för mig nu.
Har f.ö lyckats övertala mannen att åka till Sverige med mig över nyår!
Lapinette: Det blir nog bara bättre och bättre att köpa ju längre tiden lider. Priserna har sjunkit lite nu och väntas sjunka ytterligare. Själv är jag glad att vi blev av med nästan alla våra lån innan räntorna steg. Nu får våningen ligga till sig tills vi bestämt oss för var vi ska bo lite mer permanent.
Brud juni: Trist med din svärmor. Vi var väldigt förskonade från föräldrar som la sig i på ett negativt sätt. De flesta har inte den turen. Och kanske kan hon vara ett stöd på något annat sätt? Men alltså så himla ego att projicera sina egna oupplevda bröllopsfantasier på de stackars barnen. Precis som MLK och jag diskuterade! Tyvärr är detta jättevanligt i Frankrike, eller för all del svenska sammanhang där social status är viktigt.
Nä, mina föräldrar var tack och lov en dröm. De pröjsade nästan allt och ville nästan inte bestämma nåt. Jag fick övertala dem att bjuda åtminstone någon kompis var. Fast de är exceptionella. Mannens föräldrar betalade inget men hjälpte till jättemycket.
Girls: NU får ni ta och lägga upp lite bilder! Man blir ju såååå nyfiken! Laban, Zea, Izunia, Roslagsbrud - go, go, go!
Kram, G
Lapinette och Gemma, vilken tur ni hade med svärföldrar/föräldrar i bröllopsplaneringen! Det knyter sig i magen så fort vi börjar diskutera budget och gästlista, för jag anar redan att varenda liten detalj kommer att granskas av svärmor... Som tur är kan jag beklaga mig för A! Han är oftast minst lika irriterad som jag. Mina föräldrar är coola. Min pappa har ofta egna ideer men kan ta ett nej utan att sura. Äsch, jag överdriver säkert. Det blir nog inte så jobbigt med svärmor som jag tror. Jag gillar henne i övrigt, och vill ju fortsätta gilla henne!
Lapinette och Brud Juni - har mailat er!
Gemma: Vad skönt att Shanghai känns som hemma för dig, att du acklimatiserat dig och inrättat ett nytt liv där. Kan själv längta efter att återigen bo utomlands (var 13 år när vi flyttade till Sverige) , speciellt när vintern nalkas.
Tillbaka på jobbet efter en underbar sommar. Visst, naturen törstar och regn behövs, men det har varit härligt med alla dessa soliga dagar.
Bröllopet är över och det känns bra det med. Vi börjar nu planera för NY resan den 20/9 istället.
Och så funderar jag fortfarande på mitt efternamn - ska jag behålla mitt, ta bara hans eller ha båda? Först tänkte jag ha kvar mitt bara, men så ringde Skattemyndigheterna och påpekade att vi bara skrivit under blanketten utan att anmäla vilka efternamn vi skulle ha - det hade vi glömt! Tog det som ett tecken på att jag kanske borde tänka över saken en gång till...
Hur gjorde ni / ska göra?
Roslagsbrud - ni var jättefina! Buketten riktigt smälte in i din klänning. Väldigt fina kort i en otroligt vacker miljö.
Jag har bytt namn men som jag tror att jag tidigar har skrivit så var det inga som helst tveksamheter för mig då jag tidigare hade min brors fars danska efternamn...m a o inget släktskap med efternamnet. Sen så har min man (och även jag!) ett ganska så udda, enkelt och fint italienskt namn.
Gemma - så stongt att klippa reträttvägen till Stockholm. Nu blir du kines på heltid. Spännande! Jag är ju värsta fegisen...som aldrig tog steget fullt ut och flyttade till Cannes. Nu kanske det blir hus ca 5 minuter ifrån där jag har bott i hela mitt liv...visst låter jag som en riktigt tråkmåns?!!!