Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Tack så mycket tjejer!!!
Ni är bara för härliga...
Izunia:Förstår att du blir besviken.
Jag har varit inne och sett era bilder,och ser att det ligger mycket planering bakom erat bröllop ska 4 st otacksamma människor förstöra detta för dig/er.Vet att eran Stora Dag kommer bli helt fantastisk!!!Så jag sänder massa positiv energi till dig och snälla försök(vet att det är svårt)glädjs åt de som kommer och framför allt att ni den 12 aug blir man och fru och det är sjukt mäktigt.
Stor Kram till er alla,zea
Izunia - Åhhh nej, inte fler avbokningar. Stackare! Men som sagt ... I promise, när dagen väl är där så kommer ni inte att sakna dem. Hoppas bara att de inte tar för mycket negativ energi nu dagarna innan bröllop.
Gemma - motsatts till dig så måste jag införskaffa en stor höst/vinter garderob efter att ha pendlat i 1,5 år till en region där vinter är ca 12-15 grader. Jag behöver en mycket varm jacka, nya svarta stövlar och mycket annat som kostar pengar. Gillar inte att köpa vinterkläder...älskar sommar(klänningar)!
Här vid gränsen till Luxembourg är det riktigt kallt, typ 17 grader. Det känns som höst och jag har inga varma kläder med mig. Det fick bli jeans och lånade skor från svärmor ikväll när vi var ute och åt. Dock följer min svarta kavaj med mig vart jag än går så jag var inte helt nedklädd.
Gemma - snacka om det skvalpar om min bil. Min man tyckte jag överdrev när jag sa att vi har 50 flaskor vin i bilen...sen började vi räkna och det är 46 flaskor vin och sen Luxembourg 1 flaska whiskey plus 1 flaska Calvados. Men ingen mat! Får omöjligt plats.
Har idag kollat ut 3 lägenheter vars visningar vi ska besöka på söndag. Två 4:or som ligger en station utanför tullarna och så en 3:a på Kungsholmen. Min man valde ut de dyraste...suck! Men en bra början med 3 olika områden. Tror inte någon utav dem kommer att bli VÅR! Men vi får se.
Izunia - jag lovar det är roligt att gifta sig och det kommer även att du tycka på lördag. Njut av de som kommer och försök att förtränga de som avbokat i sista sekund.
Zea - ha det underbart du med!
Återigen lyckades jag får denna förvånade figur :o! Inte alls meningen.
Gemma - visst är champagne gott och i denna familj dricker man det ofta. Idag igen champagne samt tarte de myrtille.
Lapinette och Zea! Tack för stödet! Jag känner nu att jag fick nya tag och det som blir blir.. Det ska bli fantastiskt roligt! Jag har ju planerat detta i 1,5 ar!! och dessutom kostar det massor med pengar.
Önska mig bara sol..för det ska regna pa lördag...:(
Izunia, man kan aldrig ha kontroll över andra människor, bara över sig själv. Och nu måste du bestämma dig för att vara glad! Det är din dag och det är en gång i livet.
Var glad.
Sådär, svårare än så är det inte.
Kram, mamma G
Håller med lapinette. Vi hade också avhopp i sista minuten. Lägg din energi på dig själv, samt alla de underbara vänner som reser lång eller kort väg för att dela dagen med dig.
Glöm allt annat.
Haller tummarna for sol imorgon. Ar nu antligen i Sverige, Skane efter drygt 13 timmar i bil. Det har regnat fran och till hela vagen. Hoppas ni far uppehall tjejer. Verkar som vi tar med oss detta daliga vader till Stockholm som har haft vackert tills idag...sen blir det regn...nar vi kommer. Sorry, mamma ville att vi skulle ta med oss regnet.
Izunia, vinkade nar jag akte forbi Lund men du kanske redan har gatt och lagt dig for att sova skonhetssomn.
Åh nej, Lapinette, kan ni inte stanna ett tag i Skåne?! Vi har det så varmt och soligt här...
Hej på er tjejer!
Nu är semestern slut, lagom till regnvädret som kom idag över Roslagen och Stockholm. Gift är jag numera också och jag ska strax titta på bilderna som fotografen skickade en CD på. Ska välja ut vilka jag vill att han ska arbeta vidare med. Kul!
Efter att ha läst alla möjliga bröllopsberättelser så inser jag att vårt nog var lite annorlunda ändå, precis som vi ville.
Dagen började tidigt - kl. 6 för min del. Fredagen innan (4/8) kom min bror och hans familj (4 pers) till vår stuga för att sova över. Eftersom vi redan var 6 st där så blev det trångt kan jag lova! Vi har bara ett badrum också så den morgonen var det krigsdisciplin som gällde... Men allt funkade fint, alla 10 hann inte bara göra sig ordning på 2 timmar, utan även äta frukost!
Håret fick jag lov att fixa själv då min svägerska som skulle göra det, anlände med brutet revben. Eftersom jag dagarna innan hade varit hos frissan och fått håret klippt och snyggt slingat så kändes det ok. Satsade på en naturell look helt enkelt, utan vare sig uppsättning, spännen eller annat pynt. Efter tvätt och fön blev det till att ha stora spolar i nästan ända fram till vigseln!
Jag sminkade mig själv också - hade varit på Face och shoppat lite dessförinnan - även där naturligt eftersom vi skulle vara utomhus hela dagen. Satt därför ute på altanen och lade på transparent puder (avskyr nämligen foundation) , rouge, ögonskugga, ögonpenna, mascara och lip gloss. Voilà!
Kl. 8.15 satte vi oss i bilarna och började åka mot den färja som skulle ta oss över till Lidö. Vi stannade till i Norrtälje för att hämta upp brudbuketten och T:s knapphållsblomma. Vilken bukett sedan! Liten och otroligt söt. En massa smårosor ton i ton med klänningen, med fina grön/rosa rankor av någon sorts slingerväxt + pärlor instuckna här och där. En krans av gröna blad under buketten och stjälkarna snyggt omlindade. Den höll faktiskt i flera dagar!
Väl framme vid värdshuset på Lidö så passade fotografen att rigga upp för fotograferingen medan jag fixade bordsplaceringen, lade ut bröllopsprogrammen, kollade att tårtan levererats osv. Min dotter hjälpte mig som tur var. Efter det fick jag äntligen byta om till bröllopsklänningen. Snabbt fick det lov att gå, och utanför dörren väntade småkusinerna otåligt på att få se resultatet. Inga möjligheter att smyga här inte! T han tog sig en stärkande whiskey under tiden, redan ombytt och stilig i sin nya linnekostym. Även om han redan visste hur min klänning såg ut så fick han ändå någonting fuktigt i blicken när jag stod där, ombytt och klar. Klänningen är helt enkelt ljuvlig. Det märks att det är en ateljé som sytt upp den och att den är helt och hållet gjord för min kropp. Den sitter som smäck, framhäver allt som ska framhävas och döljer de mindre smickrande detaljerna. Den var asdyr, men jag ångrar inte en enda krona jag lagt ner på den!
Vi skuttade sedan iväg ner till stranden för att bli plåtade, och hälsade på vägen glatt på vigselförrättaren och trubaduren. På håll såg vi gästerna anlända med den båt vi chartrat för deras räkning - klockan hade redan hunnit bli 11. Svägerskan tog emot dem och lotsade upp dem till välkomstdrinken. När fotograferingen var klart så gick vi upp för att hälsa alla välkomna och sedan var det äntligen dags för sjävla vigseln. Solen sken från en molnfri himmel, en lätt bris fick grenarna på den stora björk vi stod under att susa diskret, och på det glittrande, blåa havet bakom oss, seglade båtarna omkring. Snacka om snygg scenografi!
Själva vigsel blev en riktigt rörande historia med underbara dikter, textläsning och visor. Tårarna rann inte bara på mig utan på flertalet gäster. Ringarna kom T:s dotter fram med, vi lyckades trä dem på varandras fingrar, säga våra löften, kyssa varandra oanständigt länge och vips så var vi gifta!
Efter det bjöd vi på en lunch med en massa fisk och skaldjur, grönsaker, ost, frukt och hembakt bröd, samt cheese cakes dekorerade med våra initialer och smultron på strå, blåbär och flädermarinerade hallon. Behöver jag berätta att det inte blev en smula kvar?
Presenterna hade vi tänkt öppna dagen efter men fick tänka om eftersom gästerna så gärna ville att vi gjorde det under lunchen.
Så småningom tog lunchen slut och flertalet gäster åkte tillbaka till fastlandet. 30 talet stannade dock kvar för att äta en härligt grillbuffé senare på kvällen och flera sov även över. Dagen efter var vädret om möjligt ännu vackrare och varmare, och vi tillbringade den med att äta frukost utomhus, sola och bada.
Så nu sitter de där, ringarna, och glittar och blänker så vackert på mitt finger, och jag känner mig så nöjd, så nöjd så. Schemat var späckat och tidsmässigt fanns det iget utrymme för några avvikelser. Vilken tur då att allting löpte på som det skulle!
Jag ångrar dock att jag inte tog mig tid att äta mer av den härliga maten - var alldeles för upptagen med att gå runt och prata med alla gästerna!
Så snart jag listat ut hur man gör för att lägga ut bilder så ska jag göra det (tips tages tacksamt emot). Till de riktigt nyfikna kan jag alltid maila...
Oooooo, vad fint det lät!!
GRATTIS!!