Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Gemma:Om du tyckte att min man såg besvärad ut...när du tog kontakt.
Är den enkla anledningen att jag alltid lyckas dra till mig endel galningar.Som även kom upp på 2 tal på bröllopet.
Men han tyckte inte att du verkarde galen någonstans!Utan bara att hela situationen var komisk.
zea - så du är en sån där galningsmagnet! Jag känner två till som råkar ut för de mest konstiga människor...en som t o m har blivit förföljd och nedslagen av en galning som bilat upp hela vägen från Bulgarien för att träffa henne.
Om din man inte ser halvitalensk ut så gör min det...fast så är han ju det också.
Visst är det konstigt att träffas efter att ha chattat här inne med varandra?! Jag har ju träffat både Gemma och Brud_juni. Jättetrevligt men lite konstig känsla att träffa någon för första gången som redan vet så mycket om en.
Brud_juni2007 - visst det kommer flera. Det var helt enkelt inte meningen att vi skulle få detta och det var ju lite väl tidigt.
Se här tjejer vad jag lyckats fixa på alldeles egen hand! Tack Majs för tipset... Perfekt att maila ut till gästerna som vill se bilderna. Har dock många fler att lägga ut - puh!
roslagsbrud.blogspot.com/
Roslagsbrud:
jag säger då det... så underbart ni har haft det! jag har ju sett en del bilder tidigare men du hade verkligen gömt en del godbitar också. jättefint har du gjort sajten - mycket bättre än mig! (fast lite annat syfte med den). och du började och slutade med min favorit - påhukbilden! fast jag såg sen att det inte var samma bild.
jag hade förresten inte trott att ni skulle ha så många gäster. tårtan vågade jag nästan inte titta på för att inte dåna av...
Brud_juni2007
jag skall också springa! jag och min sambo har tränat ända från mars och jag hade ett delmål när jag sprang Blodomloppet i maj/juni. tyvärr har jag inte fått startbeviset upptäckte jag ikväll... hoppas det löser sig ändå; jag finns med i startlistan.
har varit duktig regelbundet nästan hela tiden, fast igår el. idag skulle jag sprungit mitt sista pass, ett lugnt ett. blev inget av det tyvärr - igår kväll tokjobbade jag tyvärr och idag har jag käkat middag (kolhydratuppladdning kom jag på efteråt!) på lo scudetto med ett par kompisar och sen träffade jag en gammal kär ungdomsvän som jag pratade med i 40 minuter... så det fick bli intet av det hele. nog bättre inför loppet att sova nu än att springa nu... sprang i princip runt årstaviken i tisdags i alla fall och det kändes mycket bra, så jag lär klara det.
lycka till på lördag!
Majs: Tack! Det var riktigt kul att fixa till bloggen men upptäckte att det blir lite jobbigt med en blogg sajt eftersom den ju är uppbyggd för att fyllas på uppifrån - jag vill ju mata på bilder nerifrån vilket innebär en massa flyttande. Men, men, man lär sig hela tiden något nytt vilket är skoj.
Lapinette: jag tror stenhårt på att det alltid väntar någonting bättre om man inte får det man först ville ha! Ni kommer att hitta ett toppenhus som passar er perfekt. Om ryktet om sjunkande priser besannas så kanske att utbudet ökar när folk plötsligt vill passa på att sälja.
Lustigt - sitter idag på jobbet med håret i en klämma vilket jag annars aldrig har annat än på landet (orkade inte fixa till mig så mycket idag - vi jobbar ändå bara 1/2 dag). Och plötsligt får jag en massa komplimanger från såväl kvinnor som män. Varför jag aldrig har håret uppsatt annars? Därför att jag tycker att jag är så ful i det! Där ser man hur ens egen självbild inte alltid stämmer med omgivningen syn på en. I det här fallet var det fördel Annika, som tur är...
Oj vad ni alla är duktiga som springer, tränar och står i! Själv funderar jag på att prova på någon form av yoga i höst.
Det är fredag, jag jobbar halv dag, solen skiner, jag är gift med en man jag är tokkär i och i morgon ska vi på fest. Just nu leker verkligen livet.
Kram på er!
Skrev ett lång inlägg och så tappade min dator kontakten...iiii .
Roslagsbrud - det ser verkligen idylliskt ut. Känner igen dina tankar om att livet är underbart! Sa till min man imorse att åhhh, idag är det fredag, solen skiner och vi ska träffas efter jobbet (en enorm lyx för oss). Det känns faktiskt suveränt att kunna träffa sin man efter arbetstid (i Stockholm). Igår råkade vi hamna på samma t-bana och hoppade av och tog en sushi. Nu kan vi vara spontana!
Kanske åker in och tittar på er flitiga Midnattslöpare. Ska först stå och prova vin och äta asiatiskt i en trädgård i Stureby men det börjar redan 15:00 så vid 22-tiden kanske det passar bra att lulla in till Söder. Heja, heja!!!
Lapinette och Roslagsbrud:
jag är så glad för er skull! Hoppas jag också har den känslan efter vi gift oss. Just nu känner jag mig väldigt lycklig också!
Lapinette: jag ska spana efter dig då så får du heja på!
Ha en jättetrevlig helg alla och Gemma, hoppas resan går/gått bra (och så slipper du "sleven" sen).
Thank heaven, aldrig mer Seven Eleven! Men alltså jag har ju blivit BEROENDE av deras sliskiga jordgubbsglass. Först var det en liten som belöning för mitt städande en gång om dan, eller för att det var varmt. Sen blev det en mellanstor om dagen, och sen ytterligare en mellanstor under den tröttsamma transportsträckan från lunch till middag. Och idag ytterligare en efter frukost, för att det skulle bli min sista.
Nu sitter jag åter på mammas och pappas labb, stinn efter kräftfesten (fast vi körde färska havskräftor + hummer, inramat av små mördegstarteletter fyllda med kantarell och västerbottenscreme. Thank heaven för mammas mat!).
Har också pratat med min man för första gången sedan i tisdags, i onsdags kom ju de elaka flyttgubbarna och tog min telefon, plus alla möbler. Så fort jag kom fram till Skåne rotade jag fram mammas manikyrkit, gjorde en trippel espresso, greppade telefonen och gick ut och la mig i solen. Sen ringde jag min man och berättade om veckans höjdpunkter:
1. Jag och min bror hade köttbullspicnic på mitt tomma vardagsrumsgolv.
2. Middag på kungsholmen där jag antastade typ trettio mörka tjejer innan jag äntligen hittade rätt - Zea! Din man har visst rätt, jag är visst galna. Och Zeas och mitt entusiastiska tjatter, noga registrerat av trettio (minst) nyfikna öronpar.
3. Fika med Mycket Långt Kvar på söder.
4. Att blocketgrejerna gick så snabbt att sälja.
5. Middagen hos mina Nice-pendlande kompisar i går kväll.
6. Lunch med två föredetta arbetskamrater som berättade att nästan alla fått sparken eller sagt upp sig och att de som är kvar mår jättedåligt (jaja, man är väl bara människa).
6. Att jag är FÄRDIG med tre dygns flyttstädande! Och slipper Slevendatorn!
Vad hade då min glamourösa businessman haft för sig? Uuuuhm... hittat en kackerlacka i vasken. Haft ihjäl den, efter en lång och fantasikrävande katt och råtta-lek, som kulminerade när han motade in djuret i en plastpåse, som han sen snurrade runt runt i luften tills den dog av hjärtslag. När han var klar med berättelsen var både handens och fötternas naglar färdigfixade.
Jag sa att jag tror att han måste komma ut lite mer. "Nä", sa han bara. "Du behöver komma hem." Jag protesterar inte. Livet blir liksom lite större när vi båda är på samma ställe. Nästa sommar ska vi definitivt åka till Europa tillsammans, skit i att han knappt har nån semester. Han får väl skolka?
Roslagsbrud: Du, din stilige man, era otroligt söta döttrar och skärgårdsbröllopet var precis som jag hade tänkt mig det! Så självklart, så mycket du, och bilderna lyckades verkligen förmedla luftens och naturens krispighet. Hade ni en rolig fest efteråt? Var maten god?
Zea: Din man såg verkligen inte särskilt italiensk ut. Visst är han blond och blåögd? Å andra sidan kanske han härstammar från norra italien? Rätt många är väl ljusa där uppe? Och namnet får mig mer att associera till ryssland eller tjeckien. Mina tjej- och killkompisar tyckte i alla fall att du var hur frasig som helst. Och trevlig! Var maten god? Min var sådär. Jag är så himla himla tråkig, men jag tycker nästan alltid att min egen mat blir godast. För då kan man göra den precis så salt, rå, smörig eller såsig som man känner för. Med jättemycket fisk, och jättelite potatis. Eller tvärtom. Fast det är klart - det är ju trevligt att gå ut och bli servad. Bara fokusera på sitt sällskap och sitt höga nöje. Inte behöva kremera hjortfilén bara för att man druckit ett glas champagne för mycket och fått taskig känsla för timing.
Lapinette, supertrist med huset. Och jag hade ju uppenbarligen fel... det var inte mäklaren som stressade på. Men jag tror exakt som roslagsbrud - nästa hus blir ännu bättre. Och när det känns jobbigt, påminn dig om att det är lyxproblem! Ni har ju varann. Min man brukar för övrigt kalla mig sitt "skal", som i snigelskal. Just nu är vi ju alldeles väldigt hemlösa, ändå känns livet lyxigare än nånsin. Mer ombonat på nåt vis.
I morgon ska jag, apropå hus, åka till en väninna som just flyttat med sin spanske man från hans hemland till Skåne där de renoverat ett litet hus. De bor precis vid en strand som heter... uhm... jag är så dålig på Österlen. Typ knäbäckshusen eller nåt. Det ska tydligen vara lite spejsad natur där.
Majs: Hur går det med din klänningsjakt? Och tack, resan gick bra. Även om jag som vanligt var övertygad om att jag skulle dö under större delen av den. Kan ni förstå att man kan vara så flygrädd, när man flänger så mycket?
Brud Juni: Finns det nån möjlighet för dig att få jobba kvar? Eller ska du göra något annat i höst? Springa... jag hade ju som ambition att lära mig det. Följde era råd och körde mycket intervaller. började på 30 sekunder och var uppe i 6 minuter, när jag blev magsjuk. Sen var det dags att lämna mitt nya hemland och de trygga, fina löparbanden för Sveriges lynniga terräng. Har helt enkelt inte kommit mig för att springa utomhus. Men jag håller tummarna för er när ni tävlar? Supercoolt.
Nu ska jag gå och göra mig en flaska läskeblask i mammas och pappas Sodastreamer. Som de köpte INNAN försöket att relansera den som något retro-hippt.
Kram, G
Galningsmagnet... var jag förr. Ni minns - hade ju en äkta stalker som ringde hem till mig och lämnade tjugo minuter långa telefonsvararmeddelanden där hon berättade detaljer om mig och min familj som jag inte ens själv kände till. Eller berättade att hon bokat resor för henne själv - och mig. Att båten skulle gå klockan sjutton och femton nästa dag och att hon skulle stå och vänta på mig på kajen i Göteborg. Ja, hon hade helt enkelt inte alla tomtar hemma.