Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Majs: Usch, jag hade också ett horror-moment när jag insåg att jag inte fick plats i brudklänningen. Men det löste sig när stressen infann sig.
Åhhh vad ni har varit aktiva här på tråden i helgen. Har nu försökt att läsa ikapp.
Grattis tjejer som sprang Midnattsloppet. Vi kom inlullandes ganska så sent men under vår korta promenad från Slussen till Mariatorget så hann vi se både Barbapappafamiljen, Luciatåg (fast de var bara 2) samt några sjukhuspersonal med bår. Alltid lika trevligt med Midnattsloppet.
Själva var vi på vinprovning med asiatisk mat. Satt ute i trädgården medan kockarna lagade underbar mat och fick lära oss mer om viner. Mysigt! Sen igår så blev det självfallet att titta på lägenheter. Är lite småsugen på en stor 3:a i Hammarby Sjöstad. Promenerade omkring innan vi gick på visningar (det var 3 lägenhete till salu på samma gata) och området är ju helt underbart! Har ni varit där? Vi får se om vi fegbudar lite. Ska till banken idag på lunchen och prata lån så vi denna gång är förberedda och kan vara toksnabba om det behövs.
Gemma:
Jag och min sambo flyttade hit i juni, så det är bara vi två. Däremot har min blivande sin svenska kusin här som har träffat en kinesiska och har en bedårande liten dotter, de har bott här i ett par år och det är därför vi hamnade här, just för närheten till dem.
I jobbet måste vi kunna resa till Hong Kong, Guangzhou och Shenzhen, därför blev denna staden som ligger runt en timmes bilresa ifrån alla dessa städer, ett ultimat val.
Vi vill gärna vara registrerade som turister så länge det går, så vi har bara ett sex månaders-visum som vi får förnya i Hong Kong när det är dags.
Vi stannar i alla fall i ett par år har vi sagt, jag tror dock att det blir längre, om ens en tillbakaflytt någonsin kommer att ske. Vi är fortfarande unga och obundna på alla vis, därför kan det hända att vi stannar fram till det är dags att skaffa smått, då får vi utvärdera situationen igen.
Jag har bott utomlands innan under längre perioder, och inte längtat efter Sverige, bara familj och vänner och mat (såklart!), men detta land är ju så olikt alla andra länder jag har vistats i tidigare, så det kan hända att man vill flytta tillbaka, det får tiden utvisa.
Jag får mail i inboxen flera gånger i veckan om evenemang och träffar som Handelskammaren i Guangzhou anordnar, de verkar vara väldigt aktiva. Vi är medlemmar i en grupp av unga "karriärsmänniskor" i Hong Kong som ska bestå av mestadels svenskar, de har träffar i Hong kong flera gånger i månaden. I början av september ska vi på deras kräftskiva som ska utspela sig på flera djonker i Hong Kongs hamn, det ser jag fram emot.
Jag skulle gärna plugga kinesiska på universitetet, det skulle vara spännande! Till vidare får jag nöja mig med den minimala kinesiskan som kommer till oss på kontoret och undervisar på kvällarna.
600 svenskar i samma stad skulle vara fantastiskt, fast jag förstår din nyfikenhet på det genuina, äkta Kina. I vår stad finns det så långt jag vet inte så många svenskar. Senaste gången jag räknade blev det min blivande, hans kusin och så.. jag, då. :)
Hej alla glada tjejer!
Tänkte bara skriva en rad efter min långa frånvaro. Jättekonstigt att vara utan dator så länge... men på ett konstigt sätt har jag blivit lite Bt kurerad! Vilket är mkt positivt ur arbets synpunkt!!!
Min semester i Pyreneerna var helt makalöst bra.
Tack alla som hejade på för bilsemester! Grymma grejer..
Vi bodde i ett alldeles charmerande hus(min morbrors) i en liten bergsby en halv timme från Perpignan. Både bergsvandring, medelhav och vingårdar har fyllt våra dagar och naturligtvis den fantastiska maten! Jag är just nu på ost, foie gras och spekekorv avvänjning! Suck...
Jag har läst ikapp lite, men GUUUD vad ni skriver!
Roslagsbrud!
Vilka fantastiska bilder! Stort grattis, ni verkar ha haft det helt perfekt...
välkommen tillbaka utvandraren!
Låter underbart med Perpignan! Själv tog jag fram en bunt resekataloger igår och satt och drömde. Känns som vi inte har haft någon semester (en vecka här och där). Fortfarande inte ett ljud från min pappa! Detta gör att jag lite smått satt och tittade på alternativ. Vad sägs om Sydafrika? Se lite natur och djur samt prova viner.
Utvandraren: Grattis till en härlig resa!
Lapinette: Hej! Skönt att se att du varit borta på grund av vanligt hederligt frosseri, och ingenting annat. Känns tryggt.
Nu ska jag, iklädd Saab 9-3-kostym, göra ett eget maskerad-maraton till väninnan vid Knäbäckshusen på Österlen. Två timmar tar det. Jag upphör aldrig att förvånas över hur stort Skåne kan kännas. En del av förklaringen är att man regelbundet hamnar bakom en hjullastare och måste snigla fram i 30 kilometer.
Men alltså... när man vet vilka rabatterbjudanden de har på Statoil - och tillråga på allt har klippt ut kupongen, då är man verkligen "hemma".
Kram, eder G
Utvandraren:
Vad hette bergsbyn ni bodde i?
Jag har spenderat många somrar i Collioure när jag var yngre, där en av mina vänners föräldrar har hus. Vi har varit runt i många byar, men tyvärr minns jag inte så många av namnen på dem. Men det är himmelskt vackert där nere!
Arles-sur-Tech! Ligger någon kilometer bortom Amelie-les-Bain. Collioure var bedårande... Verkligen pittoreskt, vi hade flera luncher där med moules och rose. Inte dummt alls. Och mindre "playa" känsla än Argeles som kändes lite turist stelt för oss.