Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
-Blivande Fru Strålhandske? Du verkar ha bott lite här och där....Vad arbetar du med?
Lapinette? vad fick ni för vin till asiatiskt? Om detta tvistar de lärde....
Gemma, såg att du blev uthängd angående bröllopsbudget i en annan tråd! Hoppas det inte leder till sura miner....Jag HATAR jantelagen i detta land... GRRR. Blir så irriterad. Kan inte alla bara vara glada år varandra? Men du hade ju verkligen den fetaste klänningen ever, så självklart drar pengarna iväg!! Och i Kina kan man "blinga" hur mkt man vill!!
utvandraren: Jotack, hon verkade minst sagt skum den där tjejen som ansträngde sig så för att rota fram nåt gammalt inlägg... men man får väl skylla sig själv när man tror att man är anonym här inne ;) Och tack för dina söta ord!
Blivande fru Stålhandske: Jag antar att både du och din man jobbar ganska mycket? Finns det andra västerlänningar på jobbet, eller folk som pratar engelska? Tycker hur som helst att du är väldans tuff som åker till en sån avkrok. Och tänk vilka minnen du kommer att ha med dig hem. Jag går själv omkring och fotograferar med ögonen och kameran hela tiden. Hittar ni nån mat som faller er i smaken, eller kör ni helkinesiskt? Själv är jag överlycklig för att jag så lätt hittar mina stapelvaror grovt kalljäst bröd, keso, oxfilé och champagne ;)
Utvandraren: Mitt bästa budgetvin till thaimat är Matteus... men halvtorra vita eller rosé borde funka, eller..? Skulle dock inte drista mig till att välja alltför exklusiva viner till asiatiskt. Vi har ju inte habila Systemet i Shanghai... saknar dem ibland. Mannen älskade dock sin fina, fylliga födelsedagsbordeaux. Den gick dock loss på nästan femhundra kronor - i Shanghai. Så mycket får man pröjsa för sakkunskap där. Tror att vinet hade kostat hälften så mycket i Frankrike. Inklusive sakkunskap ;) Men ändå. Så fantastiskt att man ändå kan hitta allt där borta i tjingtjongland.
Idag girls var jag alltså och badade i Knäbäckshusen. Känner mig skönt luddig och varm nu. Det var skitkallt i vattnet! Och regnade medan vi simmade! Den lille sonen hade varit första dagen på sitt dagis, han är tvåspråkig men fortfarande lyser spanskheten igenom. Och han hade varit i slagsmål idag och hela det lilla ansiktet var skrynkligt av ilska. På vägen ner till stranden hittade vi en luden larv. "Titta, vilken söt", pockade jag. "Som en liten kattunge." "Det är ingen kattunge", sa han argt. "Den kan stickas." Och sen försökte han trampa ihjäl den! Otroligt med barns penalism, så ögonblickligt det sker. För han är väldigt klok och kärleksfull i vanliga fall.
Ja, sen körde jag diagonalt hem genom skåne för en middag vid en helt annan strand. Med mamma och pappa. Chablis igen, och hälleflundra. Helt okej. Men alltså VARFÖR måste man få så jäkla mycket potatis och lite fisk och goda grönsaker? Och liksom... orange hummerfond-sås? Nä, längtar hem till... hushållet. På torsdag åker jag! Kramar, G.
Utvandraren: I Kina kan man verkligen blinga... fast där får jag lite dåligt samvete! Känner nån sorts ansvar i och med att jag är västerlänning, har så många ögon på mig och folk, speciellt unga kineser, vill så gärna ha det man själv har... så jag smygblingar med bruna skinnväskor som ser lowkey ut men kostar skjortan... du vet, man måste lyfta på en flärp för att se loggan ;)
Mitt bästa blingland: Frankrike. För där är kärringarna så öppet avundsjuka och ondskefulla. Tihihi.
Vill plötsligt korrigera ovanstående: I frankrike får man snarare äkta respekt om man blingar. Som att vara medlem i en raffinerad klubb. Med avundsjuka ondskefulla kärringar, visst, men lite härligt tycker jag nog ändå att det är. Å andra sidan är det inte lika kul all den tid när man har sina vanliga fattig - och - fuldagar.
Ni som har mer erfarenhet av Frankrike (och det är ju en hel del) får hemskt gärna rätta mig om ni tycker att jag har fel ;)
Jag tycker näsan alla damer är glassiga i Frankrike, så där på ett okonstlat sätt. Alltid perfekt manekyr, blanka skor etc. Jag strävar ju mot detta men oftast så blir det slarvig hästsvans och någon jädra nagel som bestämmer sig för att flisa... Men det finns värre..! Jag bodde en stund i Schweiz(tysktalande) och där hade fulkäppen varit framme och mjukbyxor var normen. Fullständigt glamlöst!
Utvandraren: Horribelt! Min mammas bästis är från Zurich och hon är jätteglamourös, men hon måste vara den enda då ;)
Frankrike igen: Ja shit vad de kollar in ens skor! Min make är rätt anspråkslös utom när det gäller skorna, dom ska vara måttbeställda och skitdyra. Själv har jag nästan alltid gymnastikskor, han hade svårt för det i början men jag stod på mig, jag tycker att de är fina! Så nu går vi ofta omkring i varsit par Le Coq Sportif, hans i storlek 45 och mina i 36. För han har ju måst anpassa sig.