• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Majs: Jag gillade också min bukett! Floristen ville absolut joxa med en massa band nertill och kapa av den jämnt, men jag stod på mig. Neutralt band och riktigt spretiga ändar!

Färgen fick vi till eftersom jag hade möjlighet att maila bild och skicka tygprov. Ja tänk vad man höll på.

• Majs Sthlm

Brud_juni2007

men allt beror ju på hur mycket man tränat och så också... vad kul att springa med pappa! Min fästman och jag har tränat tillsammans nästan hela tiden sedan mars (fast han har blivit bättre än mig) fast vi sprang i olika startgrupper på loppet. Kul att ha någon som hejar på! Jag såg faktiskt inte en enda jag kände igen... Fast på Mcdonalds efteråt började två väldigt pratsamma kalmariter prata med oss; de var roliga!

Avundsjuk på din choklad efteråt! Vi hoppades på att få det från loppet men nej. (Den där "juicen" var väl förresten ingen höjdare? Fast bananen var god!) och vi hade inga pengar med oss; fick gå den korta biten hem och hämta!

• Brud_juni2007

Gemma, hela loppet är på söder. Startar vid Zinken IP går via Ringvägen, Götgatan, Folkungagatan, Sofia, Fjällgatan, Medis, Mosebacke och man går i mål på Hornsgatan nära Zinken. De har fixat massa små konserter längs vägen, det är verkligen superhäftigt. Maskeradgruppen var ganska liten, men de var verkligen söta! Bland annat, Barbapappa med familj, Luciatåg, några katter, några monster och så min kompis kängurun.

• Gemma

Majs igen: Det var jätte-jätte-jättekul att välja blommor för övrigt!

Brud juni: Filmen, visst är den kärleksfull? Den visades på storduk under middagen och väckte mycket jubel. Filmvisningar är för övrigt ganska vanliga i Frankrike, däremot är man inte mycket för att hålla tal.

• Gemma

Åååååh vad fint, monster! Och barbapappa! Hade älskat att vara med där. Får nog öka på min springtid på löparbandet rejält... Hur länge håller man på under ett lopp, ungefär?

• Brud_juni2007

Gemma, ja den är underbar även om man inte känner din man blir jag väldigt rörd. Vi får väl se om det blir några filmvisningar för vår del. Min pappa har redan börjar spåna på sitt tal (vill absolut hålla det på fyra språk, jag försöker snällt att avråda, är lite rädd att han blir långrandig).

• Majs Sthlm

Gemma:

svårt att skriva ner hela banan men det var bara på Södermalm. kolla www.midnattsloppet.com/start/content.cfm&Rac_ID=1
    om du är intresserad!

det fanns en maskeradklass; de startade efter min startgrupp och det var väl inte jättemånga som sprang om mig av dem... en Tarzan, en amerikansk fotbollsspelar, sen minns jag inte mer. fast efteråt såg jag hela Barba-familjen, kul!

• Brud_juni2007

Gemma, så mycket som du tränar skulle du klara av ett lopp. Jag springer som sagt väldigt sakta, och för mig tog det 75 minuter. Du har säkert kondisen för det, men man måste träna på att klara av tanken att springa väldigt länge. Jag hade väldigt svårt för det i början. Nu kan jag springa hur länge som helst utan att stanna och gå.

• Brud_juni2007

Majs, såg du det skinnflådda monstret? Han var bäst tycker jag (efter kängurun förstås)

• Gemma

Brud juni: Apropå könssjukdomsartikeln. Mina vinklar var betydligt mer omoraliska, riktiga ungdomssynder... bland annat har jag florerat i en bok om hur journalistik absolut inte får bedrivas. Med knarkreferenser och så vidare. Fast jag hade ju bara som ambition att skildra verkligheten och det var så den såg ut just då, i alla fall mitt lilla hörn.

Svar på tråden Bla bla deluxe