Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Om inte Izunia misstycker så kan jag tipsa om att det finns några bröllopsbilder inlagda på deras sajt under photo album the wedding. Hon ser jättevacker ut - och glad! Supergrattis, Izunia! Men vi vill se och höra mer! Och från er andra också som Gemma skrev om...
brollopshemsida.com/isabelle&andrew/
Lapinette, tror att valet var lite lättare för er för... om jag förstod saken rätt hade din man inte så mycket mer i Cannes förutom sitt jobb? Och du har ju alla dina vänner och hela ditt nätverk i Stockholm. För mig var det svårt att flytta härifrån, men mannen är så glad över sitt kinesande. Och jag gläds med honom. Det kändes lite rättvisare också, vi hade ju trots allt varit ihop i åtta år varav de första fem i "min" värld, vi pratar mitt språk osv. Han riskerade att förvandlas till en riktig tråkmåns i Sverige! Nu är vi mer jämställda, lika häpet nyvakna båda två, det är kanon för relationen OCH på ett personligt plan.
Lunchade som sagt med en gammal arbetskamrat och blev ännu mer övertygad om att jag valt rätt. Det svenska livet kan vara väldigt fyllt av måsten, vi kan själva vara väldigt organiserade och präktiga, i Kina har vi lärt oss att bli riktiga livsnjutare. Japp, lärt oss!
Nu govänner ska jag hem och sälja en säng.
Kram, G
Hej Girls!Har fortfarande inte landat.Vårat bröllop var Magiskt!!!
Förutom att vi gick runt och tyckte att det var den bästa dagen i vårat liv.Har våra gäster bombaderat oss med sms,samtal och mail med att det va bland de bästa dagar i deras liv och att de aldrig ville att de skule ta slut(och de märktes).Vilken familj och fantastiskt underbara vänner vi har.Fösöker beskriva våran dag men det är nästan omöjligt för mig att göra det nu.Vi har det afrikanska bröllopet på lördag och på måndag drar vi iväg på smekmånad till Italien.När bilderna är framkallade lovar jag att maila över dom till er.
Stor kram,zea
Hej på er!
Efternamn: Jag behöll det gamla vanliga. Det är så mycket jag, plus att det är bökigt att byta pass och kort när man reser jämt och ständigt.
MLK: Tack för dina söta mail, det var supertrevligt att träffa dig!
zea - berätta gärna ALLT när du hämtat dig! Med generöst bilddokument! Härligt att ha så mycket att se fram emot här inne på BT. Mitt liv i övrigt är fyllt av flyttlådor, skurhinkar och snabba beslut av materiell art.
Flyttgubbarna står just nu och roddar i lägenheten ett stenkast ifrån Sleven (där jag ju fortfarande sitter). Möblerna som skulle säljas försvann tack och lov i ett nafs - viva blocket!
Ikväll ska jag hämta mig efter en dag av urtrist städning, med en skär drink hos en vän som just köpt en våning i en omgjord brandstation (?) här på Kungsholmen och sen blir det middag med mina mest glamourösa tjej- och killkompisar på stället som heter just Kungsholmen.
Fast mellan nu och då finns en evighet full av fönsterputs och badrumsskrubbande.
Kram, G
Gemma:Stockholm är bra litet ibland...
Jag och min Man ska dit och äta kl 21,ikväll!
Kram,zea
Hoppas ni inte behöver vänta lika länge som oss på Kungsholmen. Vi var där i somras och var på väg att gå precis när de tog vår order (satt i över 30 minuter utan något i glasen). Annars var det trevligt!
zea - ser fram emot att få se bilder från ert bröllop också.
Själv har jag sett ett litet hus i Älvsjö som jag vill ha. Vet att det är det enda huset vi har sett ...är vi för snabba??!! Mäklaren vill avsluta affären imorgon för sen går han på semester. Vi har inte många timmars betänketid. Sitter här och funderar....!!!
Lapinette:
Ha! Typiskt mäklare att stressa... Tänk att de börjat stressa så även på villor. Inom parentes: När vi köpte vår lägenhet lade vi ETT bud - som blev det sista efter en lång budgivning med många intressenter. Och vi höjde inte ens med mer än 10' eller 20'... För oss blev det ett smart drag att lura i vassen och låta fästmannen ringa och kolla läget ibland. Vi köpte dessutom en av de två lägenheter vi tittade på första söndagen vi var ute på riktigt... trodde jag inte om mig själv.
Är det många spekulanter på huset? Vad spännande.
zea:
ser fram emot bilder och vad fantastiskt ni verkar ha haft det!
Vet inte hur många de är som budar men den har gått upp med 300 000 sen start och jag har kallt räknat med ytterligare 200 000. Högre än så är nog inte huset värt (det är så pass litet). Kan omöjligt tänka på något annat just nu. Alla här på jobbet är inblandade och har planerat ombyggnad av kök tillsammans med mig.
Det där med efternamn...
vi har inte bestämt oss än (gifter oss i september). jag vill absolut behålla mitt efternamn på något sätt och skulle gärna ha det som mellannamn. problemet blir att då kan inte ev. kommande barn ha båda namnen. man kan bara ha mellannamn om föräldrarna har olika efternamn. min fästman var ett tag inte helt emot att ta mitt namn som mellannamn fast nu vet jag inte... jag har fått för mig att jag vill ha mitt namn som mellannamn och inte hans - det gamla vana närmast förnamnet... fast det kanske inte är helt fel med tvärtom? och då blir ju efternamnet mitt "eget". hmmm.