• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Gemma - du lovade monolog och monolog blev det! Alltid lika skoj att läsa!

Telemarkgrrl - vart i Grekland ska ni åka och förresten har kanske glömt bort men har ni gift er eller ska ni? Min man undrade... .

Jag har nojjor på bikinis efter att ha haft två varma distansförhållanden (varma=de har bott i varma länder). I år införskaffades ytterligare en. Det blir många bad här (i poolen). Senast idag gick vi ned ett par timmar. Gemma, jag är absolut ingen badkruka det är bara att jag hatar att slåss med tusen andra nere på stränderna här på Rivierna. Älskar annars att dyka och simma i havet men föredrar då de rena vattnet utanför Kroatien, Grekland eller Sicilien.

Sitter just nu mellan massor av kartonger. Min man har sparat alla kartogner som kan vara bra att ha när man flyttar så nu har vi hämtat upp de från källaren. Så förutom de vi redan har fyllt så står här en för stereon, två för de gigantiska högtalarna, en för toastern, en för kaffebryggaren etc. Snacka om att han är van att flytta.

Själv har jag redan haft 4 gråtattacker idag. Känner mig som värsta bortskämda 3-åringen. Två har kommit pga övekänslighet och flytt och en pga ett sorgligt Tack i slutet av boken jag läste. Känslorna ligger absolut längts ut just nu och bara någon touchar lite så fylls tårkanalerna till bristningsgränsen. Shit, jag är en sann oxe ...konservativ och bakåtsträvande. Usch!

Ikväll ska vi ut och äta en sista gång. Vi satt båda imorse vid frukosten (som självfallet intogs på terrassen med färskt bröd från boulangeriet) och tänkte på en och samma restaurang. En som vi har besökt så många gånger både innan och efter vi flyttade hit. Återigen Mougin men denna gång upp i gamla stan med utsikt över kullarna. Jag lovar jag ska njuta av varenda sekund ...och inte gråta!

• Telemarkgrrl

Vi ska till en ö som heter Thassos. Har ingen uppfattning om ön egentligen men har dom bara tzatziki, taramosalata och rosévin så är jag nöjd. Plus en hög böcker och en skön solstol.

Vi är gifta sen den 1 juli. Har inte riktigt hunnit vänja mig vid det nya efternamnet än.

Haha, jag är också oxe och jag vet allt om hur jobbigt det är med förändringar! Man vet vad man har men inte vad man får och allt det där. Men en fördel med att vara oxe (om man nu tror på sånt där...) är ju också att vi är anpassingsbara även om vi inte tror det innan, har vi bara någon slags trygghet med oss, tex våra nära och kära, så trivs vi ju var vi än är.

Men det är alltid sorgligt att lämna en fin period av sitt liv bakom sig även om man är säker på att nästa blir lika fin.

• Lapinette

Telemarkgrrl - underbart med någon som förstår! Jag vet att jag är otroligt anpassningsbar men oj när någon stor förändring händer i mitt liv blir jag så himla sentimental.

Lyckades dock att äta en 3-rätters middag och dricka en hejdundrande god Chablis utan att fälla en tår. Vi diskuterade lägenheter och lån under hela middagen. Såååå romantiskt (NOT)! Min man förstår inte att man kan ta lån på 50 år i Sverige. Då blir ju aldrig hemmet ens eget. I Frankrike är det typ 5 år för en bil och 20 år för sitt boende. Jag kan inte motivera våra 50 år så när jag kollar priser lägger jag dem på det lägsta alternativet som finns 30 år. Ska inte tråka ut er mer med våra lägenhets diskussioner.

Åhhhh, Thassos, dit har jag velat åka. Det är en rund ö som inte så många resebyrårer åker till. När jag kollade upp den ön så var det bara en som åkte dit...och de gick i kk. När åker ni?

• Gemma

Hej på er! Var ute och åt igår med tjejerna i Torekov. Sen gjorde vi en ansats att gå ut i Båstad, men jag fick sån himla tonårsångest. Är det bara jag som får ett intensivt motstånd mot min uppväxtort? Visst är det fint här i trakten men känslorna är helt klart delade. Tjejerna är nere och badar nu, för dem (födda och uppvuxna i Stockholm) är det helt fantastiskt lyxigt att vara här, fem minuter från 6 km sandstrand. Själv badade jag igår, det var första gången på tio år hos mina föräldrar.

Längtar tillbaka till Shanghai. Pratade med mannen igår, han är i Frankrike nu. Vill vara med honom, han vill vara med mig. Känns som om vi hör ihop lite för mycket ibland.

Kram,G

• zea

Gemma:Det är inte bara du.... känner igen mig såväl.Är själv uppvuxen mer eller mindre i en förort till stockholm(gick gymnasiet i Indien)Mamma bor kvar där ute !Tycker att det är så mysigt att komma till henne,men fort vi ska promenera runt och man springer på gammla klasskompisar får jag blandade känslor.

• Lapinette

Och själv är jag kvar ute i förorten och tycker det är så trevligt att känna alla grannar och det är väldigt sällan jag springer på gamla klasskamrater men när det händer är det bara trevligt.

Men Gemma vad härligt att du längtar till Shanghai. Det gör ju ert liv betydlig enklare. Inte som tjejen på den andra tråden som har sådan enorm hemlängtan.

Snart kommer en kompis till O för att ta det han vill ha av oss dvs saker som vi inte vill ta med oss till Stockholm. Vi kommer annars att ha 4 dubbelt av allt, mitt, min pappas, O's och sedan våra gemensamma bestick, servis, glas. Förstår ni att vi behöver en stor lägenhet?! Ska börja annonser på Blocket när jag kommer hem. Gillar inte att ha saker som man aldrig använder.

Gemma njut av bad och vänner. Snart är du i Shanghai igen. När åker du?

• helena_h

Hej tjejer!

Kikade in här och fick se att Telemarkgrrl ska till Thassos. Kom själv hem därifrån i tisdags (var på bröllopsresa)och tyckte mycket om ön! Ön är verkligen fin och grön, och det finns mycket att se. vi hyrde en skoter/vespa två dagar och åkte runt ön, och stannade där vi ville vid små fina vikar eller andra sevärda ställen. det rekomenderas verkligen! vart på Thassos ska ni? Vi bodde i Skala Prinou på Ilio Mare.

• Telemarkgrrl

Åh, kul att höra att ni gillade Thassos! Vi åker den 22 augusti och ska bo i en liten by som heter Skala Panagias.

I år är det iallafall två arrangörer som har Thassos, Airtours och Apollo. Men jag läste på ett greklandsforum att det gick något rykte om att inga svenska arrangörer kommer att ha med Thassos i programmet nästa år. Men om det är sant eller inte det vet jag inte. Lite trist när dom lägger ner resmål så där om man har hittat en riktig pärla men å andra sidan så finns det ju ett antal öar i Grekland att beta av.

Nu måste jag vila lite. Har precis kommit hem efter en lång dag på Naturhistoriska museet och Cosmonova tillsammans med ett par kompisar och deras 4-åring och 6-åring. Att dom bara orkar flänga runt så där i den här värmen, dom små liven!

• Lapinette

Hello girls!

Nu sitter jag och skriver på laptoppen. Min flatscreen är nedpackad liksom mitt tangentbord. Finns inte mycket kvar att packa ned i lägenheten och imorgonkl 09.00 kommer flyttfirman och tar kartonger och möbler. Har precis avslutat vår sista middag på terrassen. Lämpligt nog var det lite blåst och ett hejdundrande åskvåder. Känns passande idag.

Vi ses om en dryg vecka i Stockholm.
    Kram på er!

• Telemarkgrrl

Trevlig resa, Lapinette!

Svar på tråden Bla bla deluxe