Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Hej igen... mmmm jag är en sån hausfrau. Har just sytt om (okejrå, lagt ut) en jättesöt sommarklänning, hållit på och grejat med blixtlås och små specialgjorda kantband och så.
Lapinette, jag skrev en liten respons till dig på "hata bo utomlands"-tråden. Skulle gärna vilja vara "en kvinna som gråter" men lyckas dåligt. Och jag har aldrig nånsin gråtit i nåt bröllopsaktigt sammanhang, inte frieriet heller. Gråter ytterst ytterst sällan och blir lika nöjd varje gång (för att jag överhuvudtaget kan).
Sist jag grät var för någon månad sedan, orsak PMS + shanghaitrötthet + bråk med man. Då grät jag i gengäld jättelänge i badkaret (bästa stället). Det var hur skönt som helst.
Brud juni: Exakt samma sak hände mig vid mitt förra maratoninlägg. Jag skrev det två gånger men jag tror att ni vann på det för jag blev betydligt mer strukturerad gång nummer två. Det är hur som helst jättestörigt när det händer. Sörjer förlusten av din franska K-pistincident och håller tummarna för att du återkommer med förnyad kraft.
Zea: Jag ska börja visa lägenheten på onsdag. Lapinettes väninna är en av de som ska komma och titta.
Brud juni: Filtret har ingen humor, sånt kan jag bli väldigt förolämpad av. Humorlösa saker eller människor som censurerar hej vilt.
Kram, G
...och tack, det är också jättekul att komma tillbaka och läsa era grejer.
Zea: Din reaktion på frieriet var ju jätteskojig.
Gemma:Kom på att du ville ha den uhyrd i 2 år.
Lapinette:Vilken härlig kväll du kommer att ha idag,med eventuella risker att få sångaren Simlpley Red i knät...
Var köpte du era engångskameror(vet att du svarat på de tidigare orkar bara inte plöja igenom alla inlägg,please!) ??
Brud_juni2007:Nu är jag den tredje personen som vädjar!!Vill också läsa om K-pister i Paris!!
Kram,zea
Sorry har inte skrivit pa länge..ganska stresad nu...
Jag blir sa ledsen...nu har ännu ett par tackat nej för att de ska pa semester i stockholm.. 2 veckor innan...?? Jag blir sa trött...programmen är redan tryckta och allt....
ohhh jag vaknade skitledsen idag.. Allt känns skit..
När han den ena ringde igar sa jag inte sa mkt utan visade mitt missnöje och lät honom prata..han kände sig nog dum. Jag sa att jag redan beställt maten och han bara "jag skulle jättegärna velat vara där"... Yeah right!
Sedan har min kusin och hans tjej tydligen gjort slut, men ingen har ringt mig eller mamma och sagt om hon kommer. en fran usa kommer inte och hans bror kanske kommer beroende om han far jopbbet han sökt... Men när ska jag fa veta da???!
Min mammas vännina ringde och avboka igar pga att hon inte har rad att köpa en klänning och att hon helt enketl inte vill....Men tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
J*vla idioter hela högen..kan folk inte vara väluppfostrade och höra av sig i tid!!! J*vla festprogrammen är redan tryckta och bordplaceringen är at helvete nu....
Men däremot har jag haft min möhippa och den var bara super!!
Klistrar in min story...
Pa morgonen blev jag väckt av room service och mina 3 tärnor spang in och väckte mig. Jag sprang fort in pa toa och kissade och borstade tänderna och deo! haha.. sen satte de ögonbindel och klädde pa mig i träningskläder. Pa med fjärilsvingar, kanin öron och ett trollspö i handen!
De tog mig till en träningslokal och där stod alla tjejerna! Vi skulle dansa street dance! Det var sa himla roligt!! Gud vad jag är otränad!! Har ju ingen kondis!!
Därefter gick vi till stadsparken och fikade. Efter en mysig frukost drar en tjej fram en fruktansvärt ful brottar body som jag ska ta pa mig!! haha den var asful!! Jag fick ju ga och dra i den hela tiden för att inte fa en camel toe!!
I denna tighta utstyrsel gick vi upp till stan där jag fick genomföra nagra uppgifter..i utbyte mot sprit. Och det behövdes verkligen!
I stan gick vi till min tärnas sambos studio där jag skulle spela in min version av "My Hump"!
Självklart med lite ändrad text!
När jag stod i studion och sag alla tjejer i fönstret fick jag ju genast scenskräck ocg började grata av nervositet... Sa tjejerna fick komma in och vi spelade in den tillsammans.
Efterat at vi lunch pa en mexikansk restaurang och drack lite fler drinkar! Därefter begav vi oss hem till min mamma där de gjort i ordning hela lägenheten med ballonger och konfetti, chips och sprit!
Vi lekte nagra lekar där jag vann roliga priser och började göra oss i ordning för utekvällen.
När alla duschat och gjort sig snygga, och druckit lite mer sjöng vi lite kareoke.
Sedan satte de pa mig ögonbindeln igen och jag trodde vi skulle ut pa hemlig plats. Sa jag satt i soffan med mina öron och en drink. Helt plötsligt kommer en kille fram och tar mig i handen!!!
It´s a STRIPPER!!!!!!!!!! hahahahaahah!! Det var sa j*vla roligt! alla tjejer satt och visslade och blev helt galna. Jag var i totalt chocktillstand!
Visste ju inte riktigt var jag skulle göra av händerna!
Jag fick slicka salt fran hans bröst och rumpa!! hihihi!!
Han gnuggade sig verkligen och jag bara skrattade!
Efter strip teasen akte vi till malmö och gick till en bar där vi dansade och festade lite till. Men vid halv 3 var de flesta helt slut och vi akte hem.
Med andra ord en super trevlig kväll med mina älskade vänner!!
Izunia - härligt hippa och strippa! Vet nog inte vad jag skulle göra om någon klädde av sig framför mig...förmodligen dansa med (fast med kläder på). Hur känns det nu...inte långt kvar till bröllopet!Minns att jag var lite lätt hispig veckorna innan. Trist att folk avbokar. Vi hade 3 avbokningar i sista stund. Min pappa som ringde 3 dagar innan och sen min mans kusin + fästman som missade flyget dagen innan. Tråkigt då det var nära släkt men bordsplaceringen blev det ingen direkt kris med.
Har förresten inte har av min far sen dess. Vi har prelbokat biljetter till Tokyo i november och resebyrån vill helst att vi ska betala före den sista augusti. Sen kommer troligen Lufthansa att höja priserna. Vet inte hur vi ska göra? Den största anledningen till att vi ska åka dit är ju för att träffa min familj och hör inte min far av sig så faller ju den biten. Har Skypat honom, mailat, skrivit brev och provat att ringa. Min mamma har nu låtit en japansk vän översätta ett kort brev som hon ska skicka till släkten (de kan ingen engelska). Vi börjar ju bli oroliga, han var ju med om en bilolycka i maj.
zea - engångskamerorna köpte jag samt framkallade dem hos Bildverkstan som ligger på Kungsholmen. bildverkstan.com/
Izunia:Vilken härlig möhippa!Hade också en strippa på min hippa har nog aldrig varit så stel ,men f*n vad vi skrattade.Izunia strunta i dom som inte kan komma glädjs istället åt dom som kommer.
Vi har bara haft en person som inte kunde komma på bröllopet, hon ringde i god tid och hade en bra anledning(ska vara med i James Bond filmen)+ att jag har fått en heldags spa med ansiktsbehandling,manikyr,pedikyr och massage som present av henne nu innan bröllopet.Eftersom det är 11 dagar kvar finns det fortfarande mycket som kan hända.
Lapinette:Tack!Förstår att du är orolig.
Hoppas att brevet kan ge er något svar.
Kram,zea
tack tjejer.. jag vill verkligen inte ödsla energi pa dessa människor...
Skoja om jag var stel när det satt en naken strippa och jucka pa mitt knä!! hahahah! :D :o
Lapinette...vad trakigt att du inte hört av din far. Hoppas ni far tag pa honom snart...:(
Hej Lapinette,
lite tips om mysiga saker i Stockholm, hoppas att du inte redan "been there, done that".
* Loopen vid Hornstull är en favorit. Den här restaurangen/baren ligger på en brygga ut i vattnet med tillfälle till lite båtspotting. Dom har även lite härligt kitschiga fuskpalmer på bryggan och serverar västindiskt (och annat) öl. Maten är dyr i förhållande till vad man får men det är jättefint att gå dit och ta en öl eller ett glas vin.
* En gammal klassiker är ju att promenera runt Årstaviken. Den promenaden står sig än men har blivit ännu bättre nu när man kan gå över på nya järnvägsbron.
* Världens tristaste kvarter, jag vet, men Bengaliska köket på Magnus Ladulåsgatan vid Södra station är helt klart värt ett besök, kanongod indisk mat. Om man nu gillar det förstås.
* En drink på Gondolen. Underbart gott och med en fantastisk utsikt.
(Märks det att jag bor på, och gillar, Söder? )
* Promenad genom Hammarby sjöstad och sen middag på restaurang Göteborg på Midskeppsgatan. God mat och kanonläge vid kanalen!
* En mysig kvälls-/helgutflykt (för oss som bor i stan) är också ett besök på kafé Koloni i Saltsjö-Duvnäs. Det är nog bara öppet på sommarhalvåret tror jag.(www.koloni.se/)
* Sen var faktiskt stadshustornet en favorit också ända till i förra veckan när det var nån som slängde sig ut därifrån och nu har dom stängt. Verkligen jättejättesynd för det är fantastiskt vackert däruppe. Sen kunde man ta en fika också vid den lilla kiosken vid sidan av stadshuset och titta på Riddarfjärden. Fast det kan man ju fortfarande göra.
* Åh, det finns så mycket! Sjöpaviljongen i Alvik, Hagaparken, det lilla fiket på Långholmen där dom spelade livejazz sist jag var där, Chokladfabriken, Mostrarnas diversehandel i Enskede, mm mm ....
Välkommen tillbaka till Stockholm, Lapinette! Rivieran är rivieran men Stockholm är Stockholm, jag tror att ni kommer att få en jättemysig höst med att upptäcka saker tillsammans här!
Håller tummarna för din pappa!!
Hej på er! Nu har jag varit och tagit en läskig kinaspruta till. Izunia: Din möhippa låter ju asgrym. Tog ni bilder? Apropå cameltoe - vår tyskfröken på gymnasiet kallades "blygden". Ett öde värre än döden.
Snart flyger jag vidare till Stockholm och den massiva högen av reklamblad på dörrmattan. Kram, G