Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Jag har också svårt att köpa presenter till A. När han vill ha något går han och köper det direkt... Det brukar tyvärr bli lite praktiska presenter, men inte särskilt romantiska. Förra året köpte jag en resväska till honom. I år fyller han 30 så jag måste hitta på något bättre... usch! Det är så svårt!
Jag brukar få smycken, parfymer och hudvårdsprodukter. Jag blir alltid lika glad för det är lyx jag inte brukar unna mig själv.
Hej powerpuffpinglor. Är tillbaka i Sverige nu. Apropå presenter så fick mina föräldrar ank-muskelmagar och sardiner av mig. Ja jag vet, gåslever är mer present-mässigt, men min pappa måste tänka på kolesterolet. Och jag på ekonomin.
Era män verkar vara jättebra på att köpa presenter åt er. Själv är jag en rätt krävande och otacksam person som får panik av prylar som jag inte själv har valt. Hemskt, jag vet. Men det är en kombination av att vilja äga så lite som möjligt och bara de optimala objekten. Typ: EN kniv men attans vad vass den ska vara, inte ta nån plats och kunna skära allt. Vill att livet ska vara mobilt men ändå komplett. Så min man envisas med att köpa strumpor med snigelmotiv åt mig i julklapp och födelsedagspresent. Eller chupa chups-klubbor med spicegirls-tema, eller nåt annat lika meningslöst bara för att han typ har gett upp. Men ibland får han alltså ett ryck och köper en lägenhet åt mig, eller en - tada! - lyxväska. Fast det infaller ofta på en alldeles vanlig tisdag. Sen bakar han fantastiska födelsedagstårtor, riktiga patisserie-drömmar med egenhändigt gjord mördeg, äppleskivor i olika formationer och till sist häller han calvados över alltihop och fjuttar på. Första gången blev jag jätterädd när jag vaknade och möttes av ett eldhav men nu har jag vant mig.
Jag brukar alltid köpa kläder till mannen fast han önskar sig upplevelser. Säkert projicerar jag min egen fåfänga på honom. Men i år fick han i alla fall en tjock bok om Tour de France; sedan dess stänger han in sig minst en halvtimme om dagen på WC:n. Sen sitter han där, under sin korsstygnstavla föreställande ett prickigt monster som säger: "Somebody's watching you". Jag gjorde den under perioden när vi levde isär, tillsammans med en velourfladdermus med kardborreknäppta vingar. Och när man fläker upp dem, blottar-style, hittar man ett hemligt meddelande broderat med guldskrift. Jag kan faktiskt sakna det, att sakna honom, om än bara för att få brodera sorgsna korsstygnstavlor. I gengäld bakar jag ju biscotti för jämnan (nya ugnen bakar jättebra!) och får dessutom njuta av det lyckliga ansiktsuttrycket live.
Tours var som vanligt bedårande. Vi besökte två vänner som hade köpt små hus där, dels i St. Cyr, dels utanför Chinon. Det är inte omöjligt dyrt så om vi fortsätter med vår påvra champagnediet (nåja) ska vi nog kunna skaffa oss nåt litet vi också.
Utvandraren, förstår din lilla tomhetskänsla, i gengäld är det inte alla förunnat att få ett litet genrep, och kanske känna extra mycket längtan. Själv önskar jag att jag längtade MER efter barn, för det skulle verkligen vara perfekt timing nu. Ja, förutom då att min man befinner sig i ett flygplan på väg till Montreal.
zea: Lapinette är här uteslutande för att leda oss i fördärvet (läs: plundra en gåsfarm), eller låta oss dö suktdöden ;)
Sist men inte minst - idag drack jag champagne IGEN, courtesy of Air France den här gången. Det är tredje gången i år - andra den här veckan - jag flyger business, nästan gratis. Fast det lyxigaste var såklart allt benutrymme mellan Shanghai och Köpenhamn. Från Paris till Köpenhamn är det mer bara en rolig grej. Men alltså, varför är folk så SURA i business? Det har jag alltid undrat. Hallå, om man betalar så mycket pengar ska man väl åtminstone vara GLAD? Jag flög ofta business förr när jag jobbade och jag var inte ett dugg sur utan höll låda precis som vanligt. Men de roliga grannarna träffar man nästan bara i turistklass. Jaja. Det är mycket man aldrig kommer att förstå. Typ nittio procent av de sociala koderna.
Kram, UFO-Gemma
Absolut...jag är här för att leda er i fördärvet. Follow me ...!!!
Själv hade jag min första "vill inte lämna Cannes" attack för 15 minuter sedan. Vi hade varit ute och promenerat i skogen efter middagen och ju längre vi gick desto tyngre kändes stegen. När vi satte oss i bilen så var jag superhängig och förstod inte varför. Väl hemma så började tårarna komma. Sen fick O stå här och trösta mig! Mon dieu, det är jag som vill att vi ska bo tillsammans i Stockholm och här står jag och bölar. Det känns lite som om vi stänger en dörr i våra liv (en mycket trevlig sådan) för att självfallet öppna en ny, spännande dörr som vi inte vet vad den innebär....villa?... barn?...oj, har jag kanske blivit vuxen?
Gråter ni lätt, är känslosamma? Jag är som en levande fontän. Dock så grät jag inte när han friade till mig och inte heller under vigseln. Något som gör O lite besviken.
fan fan fan!
jag skrev just ett jättelångt (och ganska roligt inlägg) med en anekdot om hur jag åkte fast för att ha plankat i paris och sen blev grovt förolämpad av en militär med k-pist. Men mitt inlägg fastnade i filtret för jag skrev vad militären sa...
Jag hade översatt "ferme ta gueule"... GRRGGGG... Hur som helst, jag skrev till dig Lapinette och berättade om hur jag gråter i tid och otid.
Välkommen tillbaka Gemma! Har saknat dina inlägg!
Perkele vad arg jag blev av BT:s filter!
Ha, svordomar går ju bra att skriva på andra språk...
Lapinette:När man läser dina inlägg så förstår jag att det känns jobbigt att lämna erat liv där..som du redan vet så har ni en massa spännande som väntar er framöver!
Du kanske har sagt det tidigare..när flyttar ni till Stockholm?
Har tidigare haft svårt för att gråta men det har dock ändrats.När I friade, skrek jag neej av ren chock kort efter kom ett högt jaaaa,5 min senare började jag gråta.
Gemma:Har du lyckats hyra ut din våning ännu?Lapinette:Är din vän fortfarande intresserad?
Kram,zea
Brud_juni2007 - nu blev jag jättenyfiken. Vad skrev du? Militär med k-pist i Paris??!! Snälla kan du skriva det igen utan översatt svordom?
zea - om en vecka har vi lämnat vår underbara lägenhet och startat vår resa mot norr. På onsdag kommer flyttkartongerna.
Vet att min väninna flyger till Oslo på lördag och sen vidare till Stockholm på söndag för att se Gemmas lägenhet. Vad som sen händer har jag ingen aning om. Min väninna flyttar tillbaks till Stockholm den 18 augusti ...för den 19:e ska vi på vinprovning med asiatiskt tema i en trädgård i Stureby .
Har suttit framför datorn för att finna smultronställen att besöka under hösten i Stockholm. Har ni några tips? Promenadstråk, restauranger...saker vi inte får missa. Självfallet har jag en del i bakfickan själv men det är alltid kul med något nytt!