Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Brud juni: Glömde det viktigaste - väljer också bort stora grupper, av samma skäl.
Oj vad tråkigt att vakna och upptäcka att man var den senaste som skrev.
Idag ska jag till min gamla hemstad Malmö. Träna på Sats och äta lunch med en väninna som ritar kläder i Köpenhamn. Och ha grus i ögonen.
Kram, G
Zea: De har superfina band på NK Tyg och Sy! Massa färger och bredder.
Gemma:Tror du att det kan bli för mycket om jag har band till klänningen eftersom släpet är ganska långt?
Snacka om att jag rippar från dig isåfall..är det ok för din del?
Kram,zea
Gemma - det kanske har med åldern att göra...att man mer och mer väljer bort saker/personen som tar kraft ifrån en.
Jag har en otroligt klok väninna som förespråkar att man ska vara lycklig. Det låter så lätt men det vet vi ju att det inte alltid är. Är det något i ens liv som inte känns bra så får man ta itu med det, säga till, reda upp eller kanske t o m avsluta. Detta gäller allt, både miljö, jobb, vänner och relationer.
Gemma - vad då ha grus i ögonen?
zea - jag provade en klänning helt i spets som jag blev kär i som hade ett band runt midjan, inte så brett och i en diskret cremefärg. Det bandet gick sedan hela vägen ned på släpet och var liksom fastsytt längst ut. Vet inte om det kan var en idé eller om du hellre vill ha det kort.
God morgon!
Har precis vaknat efter en läskig natt. Jag drömde om att vi gifte oss och allt bara gick åt skogen. Jag blev liksom överaskad att det redan var dags och jag hade varken fixat klänning eller fotograf. Jag fick i all hast ta min systers gamla klänning, mamma tillverkade en slöja i bilen till kyrkan och jag stod och plattångade håret på parkeringen. Hemskt! Men så vaknade jag... Aaaahhh... bara en dröm!
Min väninnna och jag pratade igår om återkommande drömmar och jag sa att det jag ofta drömmer om att jag missar viktiga saker, råkar ha ihjäl patienter eller blir jagad av skurkar och puttar ner dom för trappor. Hon berättade att hon alltid drömmer att hon blir skyldig till något allvarligt brott eller gör något moraliskt oförsvarbart. Undrar vad våra drömmar säger om oss?
Vi hade en supertrevlig kväll, träffade några andra kompisar ute på stan och satt på uteserveringar till sent på kvällen.
Lapinette, vi åt på en creperia. Jag gjorde ingen krånglig beställning men jag funderade väldigt länge på vad jag skulle beställa. Men nu har jag glömt vad det var för mat-crepe jag valde... något med haloumiost var det i alla fall. Och till efterrätt något med äpplen i konjak. Gott!
Utvandraren, född 80, fyller 26 i november. Jag tror väl också att man blir mer självsäker med åldern. Mitt problem är ju inte att jag är blyg eller hämmad på något vis. Men att jag lägger för stor vikt vid vad andra tycker om mig. Blir väl bättre och bättre på att anpassa mig och välja mina vänner.
Gemma, skönt att höra att du också vantrivs i stora grupper. Rosa monster? Hmm... jag vet inte. Jag är inte så vild av mig. Ser mig mer som en sköldpadda vandrar långsamt och fridfullt framåt men som pratar hela tiden från morgon till kväll. Finns det någon sån seriefigur?
Nu ska jag äta frukost och läsa tidningen i soffan. Njuter att lediga morgnar. Men då jag jobbar kväll träffar jag knappt min darling I morgon är jag ledig!
Lapinette:Vet inte riktigt hur jag tänkt mig,men det var en jättebra idé!Typiskt.. idag börjar jag faktiskt känna mig lite stressad!
zea - har du en mailadress så kan jag skicka ett foto på den klänningen. Vi tog några när jag provade.
Brud_juni2007 - mardrömmar inför bröllopet. Tror vi allihop har haft dem. Jag hoppas dina drömmar inte blir verklighet...ha ihjäl patienter!! Själv minns jag väldigt sällan vad jag drömmer då jag sover så tungt men det är onekligen intressant med drömmar. Vad säger dem oss??!! Någon drömtydare här inne på BT?!
Äpplen med Calvados och vanliljglass är min favorit crepes. Mmmm...ska kanske försöka få med mig mannen till 4 knop när vi bor i Stockholm. Har funderat på att skriva upp en lista på dagsutflykter, restauranger och saker att göra vid regnväder. Den ska ligga hemma så när fantasin tryter tar man fram den och bockar av en rolig upplevelse. Vi har ju utforskat området här i Cannes...nu får det bli Stockholm.
Om jag inte minns mina nattliga drömmar så är jag en hejare på att dagdrömma. Satt igår och drömde om ett litet hus i Älvsjö som jag har hittat.... .