• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

Brud_juni2007 - låter så härligt när du berättar hur mycket du gillar ditt jobb. Huddinge sjukhus... japp, där har man varit och besökt både mormor, morfar och mamma.

• Brud_juni2007

sitter fortfarande med morgonrocken på och har inte gjort något vettigt än...

• Lapinette

Ibland ska man få ha sådana dagar också. Bara njuta av att inte göra något vettigt alls. Jag är dålig på det men har lärt mig mer och mer de sista åren... av min man.

Här i Cannes har ett rejält åskväder precis dragit förbi. Så otroligt när det går från klarblå himmel och solsken till att bli genomsvart, blixtar och hällregn. Nu börjar det klarna upp igen. På 1 timma var det över.

• Brud_juni2007

Oj vilken "tyst" tråd idag... Har varit en riktig latmask hela dagen. Åt middag med vänner ikväll. Vi grillade entrecote och gjorde en fräsch potatissallad, vattenmelon till efterrätt. Så enkelt och så gott!

Väntar så spänt på att få veta om storken verkligen varit på besök hos utvandraren...

• Gemma

Aaaaaaaaaaaaa vad mysigt det ar i tours! At solvarma fikon till frukost. foraldrarna bor perfekt, i St Cyr 15 min promenad fran centrala torget Place Plume. Man gar bara nerfor den branta stentrappan, korsar floden Loire och sa ar man framme. Nu medan jag "jobbar hart" ska mannen o mannens far till Leclerc (ungefar som Carrefour) o shoppa sardiner till mina foraldrar. Sen ska vi knalla ner pa stan o besoka alla vara favvohang (inklusive Hermesbutiken for mannen har bespetsat sig pa ett par randiga linnebyxor). Pa FNAC koper vi alltid deras utmarkta samling "Indetendences", ett smidigt satt att ha lite koll pa den lokala alternativscenen. Ikvall kommer mannens syrra o hennes puckade man o ater middag for mannens pappa fyller ar idag. Staden ar lagom folktom sahar under de sista semesterdagarna, det ar mest bohemerna som sloar langs kalkstensfasaderna och pa Place Plume som ar det stora nedsankta torget sitter turisthorder omgardade av smala korsvirkeshus. Kanner mig sa lyckligt lottad att ha tillgang till allt detta. Brud juni, har noterat alla dina adresser, tack! Aven om det denna gang bara blir middagar hos familjen och olika vanner. Vi stannar ju sa kort tid (kommer hem till Skane mandag eftermiddag o mannen fortsatter till Montreal for att jobba). Kram pa er o drom nu bara beskedliga drommar! Utvandraren, haller tummarna for att du kan dricka champagne pa brollopet.

G

• Lapinette

Har precis kommit in från poolen då ett åskväder drog förbi. Härligt att komma in hit och läsa reseskildring från en annan del av Frankrike. En sak som gjorde mig nyfiken (du har säkert berättat förut men jag minns inte...). Vad menas med "mannens syrra och hennes puckade man"? Var det han som inte kunde bo på samma ställe som alla andra under ert bröllop? Du får säga till om jag är för närgången...bara en anings nyfiken av mig.

Annars så var vi i närheten av Antibes igår och åt på en restaurang vid havet som sedan även blev disco. Ett sånt där vackert ställe med tända ljus på borden, palmträd, stora vita parasol och träbord. Musiken de spelade var också helt underbar dock inte tillräckligt med folk för att få riktig discokänsla efteråt....helt ok för mig och mannen men hans kompis ville nog ha lite mer att "titta på".

Ikväll har vi bokat bord på vår favoritrestaurang utanför Mougin. Hade önskat att det skulle varit en romantisk middag på tu man hand ...nu blir det med en galen kompis också men det blir nog bra ändå.

• drea

hej hopp!

glimtade förbi er tråd och såg Antibes... där är jag rätt ofta eftersom mina föräldrar har en lägenhet där. Måste då rekommendera deras favoritrestaurang "le brouleut" (minns ej stavningen, tänk grill på franska).

• Lapinette

Är inte så ofta och äter i Antibes men då vi är där blir det för det mesta en italiensk restaurang, Michelangelo. Som sagt våra favoritrestauranger ligger i Mougin. Vi bor i Cannes (i ytterligare en vecka).

• zea

Har varit och sett James Brown i kväll...helt underbart att se att en man som är 73år gammmal still going strong.Brukar alltid vara den som orkar gå vidare och festa.Är så trött,det är säkert mina bröllopsnerver.Fast många i min omgivning+I säger att jag har varit så otroligt lugn under hela bröllops planeringen.Vilket vara ovanligt eftersom folk kommenterar det hela tiden..

Gemma:Tours verkar vara väldigt mysigt.

Lapinette:Det flesta av mina vännner är i Södra Frankrike,jag vill också...Looove rivieran!!Har aldrig varit i Sverige så mycket som detta halvår,me don´t like!!

Utvandraren;Vad händer?

• zea

Vilket verkar vara ovanligt,ska det stå!Ingen smiley heller för den delen.att jag alltid lyckas stava som en kråka på detta forum.

Svar på tråden Bla bla deluxe