• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Hej! Idag regnat det. Nastan skont. Fick lite for mycket sol igar pa torget. Drack tre illgrona perroqué med mannen o vanner, gick sen hem o fortsatte med en flaska moêt, ytterligare en flaska champagne av nat litet marke som mannens far i vanlig ordning kopt i bulk direkt fran odlaren (minst lika gott men till en brakdel av priset), vart brollopsvin akte fram till kottet och sen blev det ett sott vin till melonen. Fast vi var sex pers som delade. Borjade idag med att aka till marknaden och kopa gronsaker. Det ar sa vackert, trottnar aldrig pa att ta narbilder av tomater och krydor. Tog an fantastisk bild av en tjock sur tant som stod i ett hav av solrosor, hur kan man vara sur med ett sant yrke?

Dagens projekt inskranker sig till at gora en sallad med min speciella honungs-vitloks-dijonsenap, toppad med massa riven parmesan och rostade pinjenotter. God avocado ar ocksa obligatorisk.

Mycket mat blir det i frankrike, eller vad sager du lapinette? Och i morgon aker vi TGV till Charles de gaulle, sen skiljs vi at. Snyftelisnyft!

Lapinette, syrrans man ar bara valdigt hopplost socialt inkompetent. En riktig grabb-grabb. Men man valje i stor utstrackning INTE sin slakt. Sa i ovrigt har jag haft tur.

Kram pa er, G

• Gemma

Psst, klappade pa en birkin-vaska igar pa Hermes. Den kostade 8600 euro... men den var rysligt sot. Mannen holl med.

• Lapinette

zea - James Brown...härligt! Själva hade vi en kopia till Marvin Gaye som sjöng på restaurangen. Han hade en underbar röst och var minst lika stor.

Gemma, visst är det omöjligt att inte äta en massa när man är här. Vi började med en flaska Pol Roger här hemma innan vi åkte till restaurangen. Mer champagne där, sen foie gras och Pomerol. Sen blev det ännu mer foie gras fast till kött, Rossini. Till detta även tryffel. Mmmm....

Nu har den galna vännen åkt och jag ser fram emot lite lugna hemmakvällar utan alkohol. Det har blivit mycket av den varan och sena nätter den här helgen. Men vi blir bara "lugna" i två kvällar för på tisdag är det dags för middag och konsert i Monaco (Simply Red). Min födelsedags present till mannen. Vågar inte fundera över hur mycket vinet kommer att kosta...sist vi var där kostade en flaska vatten typ 30 euro!

Nej, ska nu försöka dra med mig mannen till poolen. Måste bada!!!

• utvandraren

Hej alla!
    Är framme i Malmö och har tillbringat dagen på stranden... just hemkommen och ska öppna en flaska riesling från Heyl!! Med andra ord minus på stickan...!!! Very pleased, men samtidigt lite besviken, hade vant mig vid tanken!! Tänk att man aldrig kan vara nöjd!!

Gemma- riktigt fin väska, men psyko mkt pengar. Vill gärna ha, men hur mkt ska man egentligen ha att röra sig med för att prioritera en sådan? Ganska mkt mer än jag... En second hand butik i Oslo sålde en Birkin för 12000kr i våras, då börjar det bli mer vettigt! Synd att man inte nosat upp den!

I morgon ska jag hämta mina fina Arne Jacobsen stolar "sjuan" som jag ropat in på auktion i Köpenhamn. Nice! Inte alla som drar på bilsemester i europa med stolar i baksätet!

Ha det fint alla! Kram K.

Ha

• Brud_juni2007

utvandraren, skönt att kunna dricka vin och vara snygg och smal på bröllopet! Var inte ledsen, du får din bebis när ni är redo!

• zea

Lapinette:Vilken grymt bra födelsedags present!Foie gras,gud vad gott..sluta sukta mig.

Utvandraren:Håller med Brud_juni2007!

• Lapinette

utvandraren - hoppas stickan visar positivt efter bröllopet.

zea - vi var där (Sporting Festival i Monaco) för 2 år sedan och såg Seal. Jag lovar det var en otrolig upplevelse. Du vet ett sånt där ställe där de tar bilen och parkerar den åt en. Toalettena hade små sminkspeglar i massupplaga...och så toaletter förstås! Sen ska vi inte tala om konserten! Hade vi då bokat middag istället för tapas så hade jag kanske fått Seal i knät (mums! ) så denna gång blir det middag. Men jag vet inte om jag vill ha sångaren i Simply Red i knät.

Jag är sån där som alltid ger upplevelser i present. 30 års present blev en resa (samma morgon som födelsedagen) till Kroatien. I fjol blev det 3 nätter på ett slott i Provence och födelsedagsmiddag där och i år blir det denna konsert + middag. Att köpa något till honom är helt omöjligt. Vad ger ni era pojkvänner/män i present?

• zea

Lapinette:Jimmy´s i Monaco påminner endel om det stället du beskriver..själv så ger också helst upplevelser i present precis som till din man är det nästan omöjligt att köpa några prylar till I.

Jag och I har varit tillsammans i 1år och 8 mån drygt så jag har bara haft tillfälle att fira 2 av hans födelsedagar.Första födelsedagen blev det en London weekend med middag på Nobu utgång och shopping.I år så stannade vi hemmma i Stocktown på hans födelsedag då hans present bestod av att han fick en spa behandling och sedan gick vi på operan och avslutade kvällen med middag på Teatergrillen(en av våra favvo restauranger här hemmma).Jag och min darling tycker om att ge presenter till varandra lite då och då inte enbart när något ska firas..

• zea

Lapinette:Med dina super duper presenter behöver man inte ge bort några fler på hela året*blink,blink*

• Lapinette

zea - dina födelsedagspresenter skulle jag tacksamt ta emot! I år fick jag ingen av min kära då vi gifte oss dagen efter så mina diamantörhängen i morgongåva ingår på något sätt. I fjol fick jag min förlovningsring och året innan blev det en weekend på ett slott i Provence samt ett smycke. Märker nu att det där med guld och diamanter går igen väldigt mycket.

Killar är bara så svåra att köpa något till (tycker jag). Har absolut ingen som helst fantasi utan det blir då upplevelser eller pengar till min brors barn (tråkig faster de har!).

Svar på tråden Bla bla deluxe