Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Lapinette:
lycka till så mycket!!! haha jag vet allt om att möblera/bygga om långt innan man flyttat in...
Shit, det är verkligen svårt. Jag har nu sett ett liknande hus i Tallkrogen som dock är större och har ett enormt badrum. Verkar också jättefint...dock lite dyrare men vi vet att vi får lån. Ikväl blir det hövdingaråd i vår lilla tvåa i förorten!
Lapinette: gå på magkänslan! Jag har köpt ett radhus, en villa, en tomt och nu senast en lägenhet. Jag har varje gång bestämt mig omgående. Villan var den enda vi tittade på, tomten likaså och lägenheten köpte vi på skiss stadiet! Inte en enda gång har jag ångrat mig. Vissa behöver längre tid på sig, men vet man med sig att man brukar kunna lita på sin instinkt så är det bara att köra på.
Tips när det gäller litet hus - fundera redan nu på om det går att bygga ut vid behov, antingen på höjden eller på längden.
Efternamn: beslöt mig till slut att ta hans med mitt som mellannamn. Det blev en mycket vacker och exotisk kombination, och eftersom vi inte ska ha gemensamma barn så slipper vi Majs problem.
Ikväll ska jag försöka förstå mig på hur man lägger ut bilder på Yahoo...
Ska nog åka förbi och tjuvkika i Tallkrogen ikväll innan vi bestämmer oss. Den ser jättefin ut och absolut mindre jobb (har redan stort kök etc). Dock är jag "hemma" i Älvsjö, gillade tomten skarpt med bastu i friggeboden samt väninna till granne (som också gifte sig i somras och vill ha barn snart...vi är jämngamla).
Halloj brudar!
Gud vad spännande med huset, Lapinette. Har en kollega här som budar på ett hus i Älvsjö nu också, han kom in med (nästan) tårar i ögonen och sa att någon galen tant höjt med 200 000. Det kanske var du? ;)
Vi ska flytta snart, till ett alldeles nybyggt hus. Ska bli jättespännande och roligt.
Jag har en mindre existensiell kris just nu (därav det låga glamourdeltagandet på sistone) och funderar på jobb och utbildning. Har inte pluggat på några år nu, utan jobbat, men känner att det är dags att gå vidare i livet. Har sökt några jobb, och får jag ett bra erbjudande från något av dem tar jag det. Om inte börjar jag personal/arbete/administrationslinjen på SU till våren. Detta har jag bestämt idag, och det känns jättebra! Det tangerar mina intresseområden med både psykologi, jämställdhet och juridik så det blir perfekt.
Grattis till alla nyblivna fruar!
Mycket långt kvar - den galna tanten är inte jag....oj, undrar om det är samma hus? Vi avvaktar just nu och tar ett beslut ikväll. Om vi hoppar på detta hus och budgivning så ringer jag upp mäklaren imorgon. Har priset gått upp för mycket så avstår vi nog. Det är fint men ganska litet så det finns en övre gräns för vad det är värt.
Alltid skönt att ta beslut! Vad vill du helst, jobba eller plugga? Jag är för bekväm...har jobbat sen jag var 18 men visst får jag chans någon gång i livet så skulle jag jättegärna plugga. Älskade att läsa när jag gick på IHM. Dock har jag en tendens att överplugga.
Nej, nu drar jag hem till tvättstuga och husfunderingar. Tack för alla goda råd!
Drygt elva timmars chatt-tid kvar på Sleven och jag åker iväg på Fredag. Det blir till att ligga i. Tar en välbehövlig break efter att ha putsat alla fönster, skurat invändigt i skåp, tvättat ugnen och ÄR DET HÄR DET TRÅKIGASTE ILÄGG NI NÅNSIN LÄST ELLER VADDÅ.
Zea, snacka om att jag ska spana efter dig ikväll. Klockan nio, det är ju då vi kommer också. Tre tjejer och en lång, gänglig raring till man. Vi ska förfesta inför deras besök i Shanghai i oktober! Misstänker att ni två har en del att fira..?
Lapinette: Spännande med bostadsköpet. Själv är jag glad över att min är så tom och ren. Jag har ju knappt bott där så det behövs bara en liten uppfräschning inför att hyresgästerna tar över den.
Lapinette igen: Håll huvudet kallt inför bostadsköpet! Gör inget förhastat! Mäklaren vill bara stressa er, han vill sälja nu innan priserna rasar rejält. Promise.
Och... har också hört blandade omdömen om kungsholmen. Men killen i gänget ville absolut gå dit och vad gör man inte för att behaga ;)
Nu ska jag gå och putsa glasväggen mellan kök och matrum. Puh.
Kram, G
Huset är såld...och inte till oss! Snyft!!! Ringde precis och säljaren vill ha en snabb affär (det var visst dem som skulle på semester och inte mäklaren). De tog t o m ett lägre bud då dessa kunde skriva papper idag och flytta in den 15 september. Vi kan omöjligt matcha detta min man finns ej ännu hos UC. Trist för huset ligger så fint...eller som min väninnas man sa igår. Ni kan alltid bygga om köket, bygga till men inte flytta huset (läget betyder massor har jag förstått). Men vi är en erfarenhet rikare och ska nu boka in möten med respektive bank så alla papper och allt är klara inför nästa budgivning. Dock har jag inte sett något intressant!
Vi hade en hektiskt kväll igår med tvättstuga, storhandlat i Kungens Kurva, tittat på hus (utifrån sett) i Tallkrogen samt hälsat på våra vänner i Älvsjö för att disktuera hus fram till midnatt.
Gemma och zea - hoppas ni båda hade det bra på Kungsholmen. Vi hade säkert bra otur i somras. Det var knökfullt och rent allmänt så hade de tagit in för många gäster för att hinna med. Kommer dock att bli svårt att få dit min man igen...han blev rejält förbannad på att vänta.
Lapinette, usch vad tråkigt att ni inte fick huset, men det kommer fler tillfällen!!
Har nyss vaknat och ska snart åka och jobba min näst sista dag på underbara jobbet (snyft). Jag har inte så mycket spännande att berätta eftersom jag inte gjort så mycket spännande senaste tiden.
På lördag springer jag midnattsloppet. Någon mer som ska springa?
Lapinette:Ni kommer att hitta ert drömhus.
Det var jätte trevligt att få växla några ord med Gemma på Kungsholmen.Jag och min man åkte hem ganska tidigt I hade rättegång igår och en idag och mitt i allt så hade vi vårt bröllop i lördags och ytterligare ett nu på lördag.
Gemma:Visst ser inte I halvitaliensk ut?
Kram,zea