• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Brud_juni2007

Låter kul att surfa efter folk. Jag brukar också göra sånt.

• Gemma

Men alltså kängurur är supersnabba. Hon borde ha diskats.

Jag älskar att stalkertitta efter gamla ex och sådär, på nätet.

• Brud_juni2007

ibland söker jag på mig själv också...

• Brud_juni2007

Jag blev helt paff när jag hittade hemsidor där man citerat något som JAG skrivit...

• Gemma

Jag letar efter mig själv på nätet, med skräckblandad förtjusning! Det värsta var en gång när en person använde mitt namn och postade olika inlägg på forum. Skitodrägligt. Folk trodde att det var jag och frågade vad jag gjorde nuförtiden, varpå den falska personen gav falska men väldigt trovärdiga svar. Jag var tvungen att klafsa in och dementera allt... till råga på allt avslöjade jag ju att jag går in och "egosurfar" med jämna mellanrum ;)

Vad har du grävt fram för godbitar om dig själv då?

• Brud_juni2007

Mest ligger ju gamla (och ibland pinsamma) artiklar kvar på nätet och skräpar, tex en artikel om olika könssjukdomar och diverse symtom med en liten moralpredikan på slutet om kondomanvändning. Sånt kan jag tycka är jobbigt men jag får skylla mig själv när jag skriver sånt (visserligen viktigt men jä-igt pinsamt). Det roliga är ändå när något man gjort blivit uppmärksammat tex en hemsida jag gjorde som examensarbete i journalistik som efteråt har rekommederats på olika hemsidor. Eller när teatergrupper som jag recenserat (och gillat) citerar mina texter. Jag har inte hunnit skriva så mycket, men det är roligt när det lilla man hunnit med ändå på något vis uppmärksammas. Ingen har vad jag vet lånat mitt namn. USch, vad jobbigt det skulle bli. Du verkar sanneligen dra åt dig galningar Gemma.
    PS. Jag var nyss inne (för tusende gången) på er hemsida och kollade på filmen. Vilken alldeles underbar film för din make!! Spelade de upp den på bröllopet? Eller fick ni den efteråt?

• Majs Sthlm

Brud_juni2007
    du var jätteduktig! och rolig kängurukommentar av Gemma...

jag håller med om att Midnattsloppet var jättekul! vad coolt de hade gjort med den suggestiva musiken, ljuset och det självlysande upp till Mosebacke! Och härlig gospel vid Sofia kyrka. Och musiken på Folkungagatan!

mitt andra lopp någonsin - sprang Blodomloppet i våras också. om man inte räknar att jag faktiskt sprang ett helt halvmarelopp fast veckan före loppet när jag var 15/16 år - skadade mig då så det blev inget riktigt lopp då!

jag sprang på några minuter över en timme - med tanke på att det kändes så bra hela tiden och att backarna inte alls (nåja, sista biten upp till Sofia var väl inte helt ojobbig) kändes tunga så borde jag väl kunnat springa fortare... och börjat spurta tidigare! jag sprang supersnabbt på slutet men såg målet försent!

Det kändes jättebra för min fästman också och han sprang på lite bättre tid än mig.

• Brud_juni2007

Oj då Majs, inget dåligt resultat. Själv sprang jag på 75 minuter, spurtade inte alls, utan lunkade på med farsan (som var snäll och höll mitt tempo). Gillade också UV-ljuset vid Mosebacke. Jag var egentligen som tröttast just där men fick världens kraft av belysningen och musiken. Min A sprang inte utan hejade på Tjärhovsgatan, han lovade att springa nästa år.

• Majs Sthlm

Gemma:

angående min klänningsjakt så bestämde jag mig för längesen för nr 4 (den från 50- (el. ev. tidigt 60-)talet med tyllkjolen och boleron.
    www.majssthlm.blogspot.com/

det ideala hade varit att gå ner 1-2 kilo från provningen vid köpet. tyvärr gick det åt andra hållet på min korta semester, så för 1,5 vecka sedan kom jag inte i den... idag kom jag dock i den, skönt.

har hittat tre par bröllopsskor. ett par höga italienska guldskor, ett par platta Gabor-ballerinaskor (vita/benvita lack/vanligt skinn) att byta om till samt idag hittade jag ett par söta reaskor med klack och benvitt spets ytterst.

Guldskorna är superläckra, men jag är lite orolig för att matcha brudbuketten med dem. Grönt, vitt, rött (om det är nästan bara rött) eller dina (Gemmas) brudbukettfärger funkar nog bra till men kanske inte orange, gult, solrosor... Känns därför bra att ha de vita klackskorna också! Fast guldisarna syns ju inte jättemycket under klänningen. Hmmm.

Gemma - din brudbukett var förresten underbar. Jag vet inte om jag vill ha dina färger/blommor men jag är väldigt sugen på den formen - lite lösare/spretigare på ett naturligt sätt.

• Gemma

Hej! Wow, låter som om ni sprang genom en hel liten film. Hur gick slingan? Var det bara på Söder eller såg ni fler delar av stan? Kämpar på med mitt löparband, om sisådär en tio år kan jag nog också springa. I alla fall utklädd. Var det förresten många som hade djurdräkt, eller nån annan kamouflering?

Svar på tråden Bla bla deluxe