• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • spöket laban

Gemma

Need your help! Jag har hittat en klänning på Karen millen, dock i stl 38 som var typ jättestor över mina raka pojkhöfter... Ringde stockholmsbutiken i dag och hon hade en 36:a kvar...dock endast 3dagars öppet köp vilket gör att om jag beställer den och den inte skulle passa kan jag bara få tillgodokvitto på 2200kr som klänningen kostar...trist.

Har du något tips på vad jag ska göra? Kan du ha deras 36:or (8:a) du har ju oxå små höfter menar jag :)

Izunia Såg att hon som ska göra din tårta ska göra en egen caketopper till dig...jag oxå vill ha carmen&dave´s tårta...ska du ha äkta rosor eller typ något konstmaterial? iså fall vad?

Lapinette Man blir så glad när man ser bilderna från ditt bröllop ni passar verkligen ihop du och din prins :)

Kram spöket

• spöket laban

oj den där lila smilen ska inte vara där ...

• Izunia

spöket laban vi ska ha äkta rosor mellan tartorna. Det är väldigt lätt att göra den cake toppern tror jag...:? :D Kör prismor pa Panduro (den pa staltrad). Köp ev till extra staltrad om den som kommer till inte är bra. Kanske en tunnare/finare...
    Sen är det bara att sticka in dem. Eftersom vi ska ha rosorna kommer vi att ha oasis. Lätt att sticka i dem.

Vi kommer ju att ha sana mellan lagren ocksa..precis som Carmen..:)

• spöket laban

Izunia Tack för tipset om caketoppern :)
    Men hur gör ni med oasisen läger ni den direkt på tårtan? hur ska man skära tårtan sen? bara plocka bort efterhand eller?

Tack ;)

• spöket laban

Izunia har du några bra bilder på carmens makeup inte bara vid bröllopet utan annars oxå? Tror det skulle vara snyggt att ha lite lätt lätt sotat så det ramar in ögat, blir ju så snyggt på foto...inte för att man är i närheten av hennes snygghet...eller hur man nu uttrycker det ;)

• Izunia

Jag har ingen aning om hur vi skär upp tartan! :) man far väl plocka bort det..:?

Jag hittade manga bilder förr fran deras bröllop..har en gammal skvallertidning med bra bilder..

Har dock andra bilder pa sotad look. Hade själv tänkt att ha det!
    Mest pa sida 2..

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/haruppsttning.msnw

• zea

Roslagsbrud:Förlåt,för att jag inte har mailat dig ännu.Helgen som var och denna vecka är kaotisk.Jag har väldigt mycket att göra.Kom hem för en kvart sedan.Lovar och maila dig fort jag får tid!Lycka till med din coach imorgon.

Kram

• Gemma

Lapinette, var kan man följa Blue Topaz klänningsjakt?

Fransk värme låter väldigt lockande i den kinesiska smogklibbiga värmen. Fast nu var jag orättvis. I går eftermiddags var jag ute och vandrade, korsade bland annat det väldiga, pampiga People's Square på väg från den fyra våningar höga Foreign Languages Bookstore. Just nu har vi den förföriska väderkombinationen trettio grader och mjukvarma, pigga vindar. Just kombinationen hög värme och vind har jag aldrig stött på i Europa, känns väldigt tropiskt. vädret här är för övrigt torrt och därmed väldigt annorlunda jämfört med exempelvis Singapore, som kändes som att bli invirad i ett plaskblött, varmt lakan. Har också förstått att Peking är betydligt omänskligare, skitigare (hur det nu är möjligt) med beryktade sandstormar när man knappt ser handen framför sig. Plus att det lär bli minus tjugo grader på vintrarna, jämfört med bara några få minus här. Betänk även att man alltså saknar centralvärme och har enkelglas i fönstren med stora glipor i.

Lapinette, minns så väl din klänningsjakt... och det var ju inte bara modellen utan ett irrande mellan spetsbutiker i Stockholm och italien! För att inte tala om skorna. Puh, nu får du aldrig skilja dig ;)

Spöket Laban, enligt min erfarenhet (fast jag har absolut inte smala nånting alls ;) ) är Karen Millens kläder PYTTESMÅ.
    Jag tycker att du ska be butiken i Göteborg ta hem plagget från stockholm, de har med all säkerhet regelbundna leveranser. Säg att du är SUPERintresserad men att du naturligtvis inte kan köpa klänningen utan att vara säker på om den sitter bra. Låter lite vanskligt annars...
    Alternativt ringa Stockholm och be om minst åtta dagars öppet köp. Tre dagar låter som ett skämt. Å andra sidan är det såklart schysst att de kan skicka den.

Jättekram, G

• Lapinette

Den tråden är nog stängd för det var i vintras hon hade köpt två klänningar och sedan när de skulle prova tärnklänningar provade en tredje som hon förälskade sig i. Jag föll för klänningar hela tiden men lät åtminstone bli att köpa dem. Och visst sen när jag hade hittat modellen så blev det att leta material...och tänka sig vilken vacker spets jag fick tag på!

Har en väninna och fd kollega som var ett halvår i Peking och pluggade kinesiska. Hon sa att det var väldigt intressant men kommer nog aldrig att återvända. Det fanns inte frisk luft någonstans. Jag som älskar naturen och att promenera i den skulle nog avlida.

Och nej, ska aldrig skilja mig och framför allt - jag gifter mig bara en gång!

Gemma - om inte du är smal, vem är då det?

• Gemma

Du..?

Men alltså jag är helnöjd, har aldrig varit såhär vältränad. Det är ett stort plus med att inte jobba heltid, att man hinner träna fokuserat 3 - 4 dagar i veckan. Älskar mina biffiga axlar!

Kram, G

Svar på tråden Bla bla deluxe