• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Vad är det med män och tenniskjolar? Min är rakt inget undantag. Han skjöt tjurigt fram sin underläpp när jag påpekade att shorts är mer praktiskt.

Nu har vi alltså dubbla gymmedlemsskap! Härligt. Volià, en länk till den nya klubben:

www.regal-eastasia.com/internation/Tennis.htm

Och lägenheten... 130 m2 (d v s en liten våning med shanghaimått mätt, som vi ville ha det). Mörka trägolv. stora fönster åt fyra håll eftersom vi har hela ovanvåningen. Trettiotal, art deco. Väldig walk in closet med halogenbelysning och trähyllor från golv till tak. Litet badrum med terracottakakel, badkar och infällda hyllor i väggen. Värmebelysning i taket. Extra WC. Stort sovrum. Liten hall, stort vardagsum med fönster åt 3 håll, angränsande matrum med halvöppet till V.-rum. Stort arbetskök med granitskiva, rostfria, europeiska maskiner, gas / varmluftsugn med trippelbrännare! Tvättstuga. 2 Extra förvaringsrum. Alltihop ligger i hjärtat av French Concession, ett stenkast från ambassaderna och en minut från tunnelbanan. Huset är helrenoverat utifrån och in, det är bara två lägenheter i varje (på bottenplan bor en trevlig fransk familj. Tror att det allt som allt är fyra små hus i en liten egen park med gräsmatta, grill coh utemöbler. Alltihop äromgärdat av en mur. Porttelefon med kamera. Litet hus för servicepersonalen som bor på plats 24 h per dygn. Städ- stryk- tvätt- och diskdam 2 ggr i veckan ingår i vår hyra! Bäst av allt - på baksidan av trädgården finns en hemlig dörr som leder in i en äkta kinesisk "hutong". En lång, smal gränd där folk lever sina liv precis osm de gjort i säkert hundra år. Lagar mat i halvöppna kök, sitter på stolar och spelar mah jong nätterna i ända, hänger tvätt rakt över gränden, barn springer och bajsar utanför porten och ja, hur pittoreskt som helst. Nu kan mitt kinaliv börja på riktigt!

Kram, G

• Gemma

Roslagsbrud: Otroligt praktiskt att få frisyren serverad i drömmen... tänk om man själv fått en sån planeringshjälp?

• Miss Tess

Izunia - Jag gjorde sminket på Bridezilla (i Täby)Tjejen jobbar dock på Oriflame conceptstore
    och gör extrajobb för Bridezilla och andra ställen i bland.

Gemma - Jag skulle döda för din walk in closet Jag rensar kläder dagligen känns det som men platsen räcker inte till.

• Lapinette

Det blir många GRATTIS här på tråden. Denna gång går den till Gemma. Grattis till drömlägenheten! Vad härligt att det har löst sig. När flyttar ni in?

Jag ser själv fram emot när vår flytt har löst sig (fortfarande inget anställningskontrakt skrivet för Sverige) och vi kan börja gå på visningar. Behöver ett nytt projekt att grotta mig i då bröllopsfixet är över. O's kollega i Nice är uppsagd och en ny svensk är snart anställd samt att vår lägenhet i Cannes är uppsagd fr o m 1 september. Hyresvärden sa att han hade haft funderingar på att hyra ut sin 3:a till oss. Hörnlägenhet med milsvid utsikt. Ja, ja...sånt är livet.

Izunia - visst är det Gemmas spets jag har på min klänning och Gemma - jag kom ihåg! Skickar spetsen idag till Skåne.

Gemma - har provat att spela tennis en gång och jag som annars har lätt för att lära mig sporter kan säga att den j£*½rans bollen hamnade i cafét hela tiden! Har sedan dess inte provat. Gällande golf så ser det ut som jag har plöjt en åker efter några slag. Har helt enkelt inte koncentrationen.

zea och Roslagsbrud - jag mailar under dagen.

• Lapinette

Roslagsbrud - det blir troligen inte Lidö för oss i sommar (du vet vi har en veckas semester i Sverige i juli) utan troligen Utö Värdshus istället. Fick nämligen ett presentkort dit av några kompisar i bröllopspresent. Men det är inte heller så fy skam då de tidigare vunnit titeln som bästa skärgårdskrog ...utom i år då Lidö tog den titeln.

• zea

Gemma:STOOORT GRATTIS!!Håller med miss Tess.Spelade ganska mycket tennis när jag var yngre.Spelar fortfarande ibland.Tennis är ett bra sätt att få ut sina agggressioner,golf däremot har jag inte provat på ännu.

Lappinette:Har personligen aldrig varit på Utö,men har hört att det ska vara väldigt mysigt(vilken bra present)Gjorde ni en presentlista och hur gjorde ni då?
    Väntar med spänning på dina/era bröllopsbilder!!

Kram/Zea

• Izunia

Gemma du verkar verkligen fatt till det med lägenheten! Det är bara att gratulera!! Farmförallt till städtanten som ska komma och plocka smuts 2ggr/vecka!! Jag vill ocksa!!!!!!! Jag är ett sant städfreak sa det hade uppskattats massor...:)

Ang tennis..aldrig provat, och da är jag utbildad inom sport och dessutom tränat pa elitniva inom nagra sporter! haha...Men kjolen verkar vara en bra anledning till att börja...:) Golf däremot...det fixar jag bara inte..fast golfbilen ser kul ut..

I mina senaste wedding nightmares brukar jag totalt glömma frisören...fy för att dyka upp i kyrkan och se ut som en blöt trasa i haret!! Kanske ingen risk att jag glömmer tiden pa bröllopsdan, bara jag inte börjar grata för att en inkompetent frisör inte lyckas sätta upp min frisyr...

Igar var jag hos kiropraktikern...blev lite chockad när jag sag honom da jag förväntade mig en gammal gubbe som ville att jag skulle ta av mig tröjan..Nä, det var en lite fjant som sag yngre ut än mig..blev lite tveksam. Det visade sig att min höft var vriden och att mitt ena ben var kortare än det andra!! :o sa han knäckte till mig och drog i benet lite..haha.. sa nu maste jag dit en gang i veckan för att se om det blir bättre. annars far de röntga ryggen pa mig....

• Miss Tess

Jag och min blivande gick en tenniskurs tillsammans för ett par år sedan men jag gjorde ingen succé. Har ett litet brytningsfel på ögonen som gör att jag skelar en aning när jag är trött/berusad. Nätet och alla vita linjer på banan gjorde mina ögon trötta och "skeliga" och min avståndsbedömning vart inte den bästa. Min blivande och tränaren fick sig ett gott skratt men jag var inte lika road. Jag som hade köpt en så fin tennis-kjol och allt
    Hoppas det går bättre för dig Gemma

• zea

Lapinette:Vad vacker du är!!Det lyser något helt otroligt om er.Kyrkan är bland de finaste kyrkor jag sett i Sverige.Det är inte bara Izunia som bli tårögd,här finns en till.

Kram/Zea

• Lapinette

Tack för alla värmande ord! Tycker jättemycket om Mariefreds kyrka och bestämde mig ju redan som liten att där skulle jag minsann gifta mig ...och så blev det ... tillslut! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Det är inte lätt att hitta "seriösa" kort på oss. Antingen asgarvar vi eller så pussar vi på varandra. Fotograften sa det (när vi träffades i fredags) att det inte alltid går att få paret att skratta då många är så allvarliga och seriösa men det var ju inte direkt något problem för oss.

zea - vi önskade oss rätt och slätt upplevelser. Bidrag till vår resa till Japan i höst eller som jag skrev till våra svenska gäster besök på någon restaurang eller spa. Ingen idé för oss att önska oss prylar då vi inte kommer att veta vad vi saknar förrän den dagen vi har ETT hem. Vi kommer att ha trippel upplaga av mycket (mitt hem, min fars hem och så O's hem). Dock så har vi ett konto i Frankrike med pengar som ska gå till en servis på Villeroy. Det enda vi behöver i Frankrike. Får nu hämta ut tallrikar etc och sedan paketera dem och skicka det till Stockholm där vi redan har en hel servis med Villeroy. Hmmm... får nog sälja den gamla (egengligen pappas) på blocket.se.

Svar på tråden Bla bla deluxe