• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Lapinette

zea - STORT GRATTIS till jobbet!!! Inte illa bland 500 sökande och vad skönt att den avbokade resan ledde till något ännu bättre.

Izunia - så vad blir då kvar? Typ Amerika eller Sydamerika. Har själv aldrig varit i USA men i Brasilien och Karibien...fast då föredrar jag Asien.

• Izunia

Lapinette...det blir ju inte sa mkt kvar! :D Har varit i usa massvis med ganger men om vi aker pa kryssning stannar vi i miami och där har jag aldrig varit!

Har aldrig varit i syd- eller centralamerika.. Jag tror kryssningen passar mig som handen i handsken!!

Zea grattis till jobbet! Det var verkligen starkt jobbat! Kul att fa sitt drömjobb!!

Miss Tess...jag är ocksa sa kräsen att jag nästan mar daligt av nervositet ang smink och har...Vart gjorde du ditt?

• Gemma

Zea, supergrattis! Och grattis till möhippan också. Vad blev du utsatt för? Låter som om ditt liv glider fram på oljade små medar just nu, säkert kommer det hålla i sig ända fram till bröllopet.

Lapinette, NEJ de har inte Pol Roger i Kina! Bara vår favorit Laurent Perrier, Moêt (som jag älskar), Pieper Heidseck som jag inte gillar, Bollinger, en hel massa Veuve som är en OK matchampagne och Dompa som är såååå gott. Vi drog i oss en hel flaska i Ungern, på en kväll.

Idag var jag på en omfattande hälsoundersökning för att få mitt "permanenta" uppehållstillstånd. Det var en knarkig upplevelse. Lite som något ur Herrman Hesses Stäppvargen, med olika rum där olika galenskaper ägde rum. Allt gick i hundratjugo knyck, Svisch in i den ena stationen där västerlänningar satt uppradade och sjuksystrarna stack nålar i armarna så att det skvätte om det, medan de hade blicken fäst på nästa patient och satte etiketter på blodbehållarna med den andra handen. Sen svisch! in i väga - mäta-rummet, där dom konstant mätte en för kort. Jag blev 165 cm när jag i själva verket är 172, så när jag gick tllbaka och klagade följde en hel svans förorättade, förkortade västerlänningar efter och gjorde samma sak. Annars är det inte läge att opponera sig mot överheten i det här landet. Hur som helst, efter att ha hasat runt mellan typ åtta stationer, iförd nån sorts fängelseoutfit och blå skoskydd, fick jag äntligen betala och gå. Så nu väntar jag på visum - och slutligt besked från blivande hyresvärden som FORTFARANDE inte har kommit. Hatar dom.

Mer: I eftermiddags var jag på ett jobbsamtal. Kändes kanon, en idealisk hybrid mellan reportage och reklam. Vore trevligt att få in några slantar och putsa lite på min CV, samtidigt som jag pluggar kinesiska.

I övrigt är här präktigt äckligt. Det regnar och är så unket i luften att jag går och kippar efter andan. Mina lungor är inte förmögna att tillgodogöra sig syret, om det nu finns något alls. Funderar allvarligt på att utveckla gälar.

Kram, G

• Lapinette

Gemma - Låter inte skoj att bli transformerad till fisk! Usch, skulle aldrig klara av att bo någonstans om det inte finns frisk luft och natur...men ni kanske har nära dit?

Izunia - så det blir en kryssning? Förresten - you got mail.

Sitter kvar här på jobbet och klipper till papper till handskrivna tack-kort. Tänk att man trodde bröllopet var över! Igår blev jag av med alla champagneglas (72 st). Jätteskönt, de tog sån plats i klädkammaren. Vad jag ska göra med klänningen funderar jag på. Sälja, behålla, rama in??!! Vad Gemma har gjort med sin det vet vi ju (är såååå tacksam!!!) men ni andra brudar som fortfarande är ogifta (he, he!) vad hade ni tänkt att göra?

• Roslagsbrud

Hej på er!
    Nej inte svårt att hitta den nya tråden direkt... Min klänning ska jag behålla som den här och använda vid fiiiina tillfällen. Är ju enkelt eftersom den inte ser ut som en traditionell brudklänning. Lapinette - du kanske kan maila över några bilder? Jag dör snart av nyfikenhet! roslagsbruden@hotmail tror jag visst att jag har.

Apropå jobb så har jag precis sett annons på mitt absoluta drömjobb. Det står MIG skrivet på hela annonsen (tycker jag då) och jag VET att jag blir perfekt för den. Men jag har ju inte sökt jobb på evigheter och känner mig lite ringrostig. Behöver alla tips och råd jag kan få. Gemma, Zeo och alla ni andra (jag vet att Lapinette inte sökt jobb på länge hon heller ) säg vad jag ska tänka på och vad jag ska undvika...

Vi har nu träffat Lidökrog och bestämt menyn. Det blir mera grönt som ni föreslog. Tårtan ska beställas av En liten smula i Norrtälje, ett kanonfint bageri som vunnit en massa priser. Jag håller mig tydligen till sådana leverantörer! Halsbandet är införskaffat och nu letar jag efter någonting att ha på axlarna om det blir kyligt. Sen väntar en rysare - bordsplaceringen! Har insett att vi måste ha en sådan. Efter det blir en massar barn i diverse åldrar så ska vi ha två barnbord också... Det kommer att bli ett pussel utan lika att placera folk så att de trivs, pratar och är glada. Men själva stället, Lidökrog, blir fantastisk. Vi ska sitta i en ljust, vacker paviljong och jag har beställt en dukning i vitt och grönt med några inslag av vinrött. Fint!

• Roslagsbrud

Häromnatten så såg jag mig själv som brud, i en dröm! Då såg jag också hur jag skulle ha håret, vilket jag inte blivit på det klara med. Men nu så vet jag! Visst är det lustigt?
    Var på sjön i helgen och förvandlades omedelbart till en tomat i ansiktet. Att jag aldrig lär mig!

• Izunia

Ah Lapinette! Tack!! Du var sa vacker!! Gud vad vackra bilder...jag blir tarögd! :)

Gemma du klippte av din klänning va??! Om jag kommer ihag rätt skulle Lapinette ha lite spets?? :?

Själv ska jag behalla min klänning...kommer aldrig att använda den igen och vägrar att sälja..sa den far väl ta upp plats..:)

• zea

Åhh tack så hemskt mycket allihopa!Efter ett ganska jobbigt år så känns detta kanon.Gemma:Lovar att ge en utförligare beskrivning av hippan vid senare tillfälle.Lapinette:Vet att vi är många som vill se dina bilder.om du har lust och ork,jag skulle tycka att det vore så nice, om du ville maila lite bilder till mig(ber snällt)på izbrollop@hotmail.com.Roslagsbrud och Izunia:Era brollop kommer bli fantastiska.
    Roslagsbrud:Kan jag maila över lite råd och tips angående jobbsök?
    Är nästan 100% säker på att jag kommer att behålla min klänning på ett eller annat sätt.

Kram på er girls/Zea

• Gemma

Nu känner jag mig hemma och tillfreds, när ni alla är här. Trots att min enda frizon är den surrande AC:n.

VD:n som jag hade mitt inofficiella jobbmöte med igår, hörde av sig med ett låååångt brev där han föreslog att jag ska ägna mig åt kundpresentationer där jag säljer in och marknadsför produkterna istället för att frilansskriva i dem, och på sikt gärna som anställd. Hmm. Nu hade jag ju i och för sig bestämt mig för att vara studerande lyxhustru i två år. Å andra sidan kostar min tilltänkta skolväska 22.000:-
    Shit, varför blir mitt liv alltid så komplicerat?

Kramar, G

• Gemma

Jaaaaaaaaaaaaaa! Nu har vi fått kontraktet på lägenheten, med vidhängande applicationform för Internationella tennisklubben / gymmet / spaet, som ligger mitt över gatan från vår lilla park, jag är så glaaaaad!

Har redan tittat ut en vippig, veckad liten tenniskjol i gråblått med svarvit linning. ska fira med att köpa den idag. Sen ska jag bara lära mig spela tennis också. Jag tog förvisso privatlektioner en hel sommar när jag var elva, men slutade när min tennistränare bröt ihop och började gråta, efter att han slagit sönder sitt rack (det var åttiotal och hans stora idol var Mc Enroe).
    Samma sommar fick min golftränare sparken eftersom han utfärdade grönt kort alltför lättvindigt (jag var den sista som fick ett, utan att ha träffat bollen på ett korrekt sätt en enda gång).

Glädjekram, G.

Svar på tråden Bla bla deluxe