Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Och vad gör jag av musslorna i sällskapet, dvs folk som är lite tystare av sig? Hur får man igång dem? Jag vet ju själv hur otroligt tråkigt det är att hamna bredvid någon som man får draaaa ut minsta ordet från.
Faktum är att på en fest jag var på så hamnade jag i en del av bordet som var så vedervärdigt att jag tänkte att jag kommer att avlida av leda innan förrätten är uppäten. Men när den väl var det så reste jag mig upp och föreslog helt sonika att vi skulle byta plats med varandra efter varje rätt så att vi fick möjlighet att känna varandra bättre. Gud så sura folk blev! Hade blickar kunnat döda så hade jag varit ett spöke vid det laget. Men faktum är att det blev riktigt kul till slut, precis som ditt initiativ Lapinette!
Roslagsbrud: Du är så bra. Jag kan alltid räkna med dig. Apropå att sucka och komma med förföriska blickar. Finns dock ett litet aber - se post för cirka en vecka sedan om en viss skolväska... ligger f.n. högst upp på min wishlist.
Usch, jag borde verkligen ta mig i kragen och... gå och shoppa. På Billiga Gatan. Prima plisserade syntetplagg, långt ifrån svett-äkta (blir stora kofläckar efter en användning), för femtio kronor.
Lapinette: MIn man var gymhatare ända tills han flyttade till Sverige. Gym i Frankrike symboliserar lite andra saker än här, så tappa inte hoppet! Plus att SATS är så himla, himla bra.
Roslagsbrud: Det KAN vara kul att para ihop syskon eller deras respektive med söta toy boys och -girls ;)
Kram, G
Lapinette - tid kontra pengar: Yes, så är det verkligen.
Jag vill också ha lagom stora skandaler på vårt bröllop!
Roslagsbrud - musslorna ger du en extra shot på fastande mage så kommer de nog igång! Vi hade faktiskt inga musslor hos oss och så fort alla satt ned så var snacket i full gång. Vårt problem eller rättare sagt toastmasterns problem var istället att få tyst på folk när det var dags för tal.
Att byta plats är faktiskt himla trevligt! Har du haft otur och hamnat bredvid någon du inte gillar så får du åtminstone en ny chans.
Roslagsbrud: Min tärna, aka jordens största partyproffs, gav mig ett ovärderligt tips: "Sätt dom tråkiga tillsammans."
Kontentan var att dom tråkiga hade ganska trevligt ihop - faktiskt. Show no mercy! Själv hatar jag att vara den där som ska få fart på nån förstoppad skattejurist eller liknande. Hatar! I gengäld har man ju blivit bjuden på lite fler bröllop än man förtjänat, för att så att säga tjänstgöra som färgklick.
Gemma: Perfekt med Billiga Gatan - du hinner aldrig tröttna på kläderna! Och det måste vare höjden av lyx - att slänga kläderna och köpa nya istället för att tvätta dem...
"Sätt dom tråkiga tillsammans" - vilket perfekt råd! Så självklart egentligen eftersom de tråkiga kan skrämmas ihjäl av att få en färgstark och pratig typ bredvid sig. Så ska jag göra!
Gemma - ett av hans medlemskap var på just SATS. Han köpte ett kort för en sommar och gick 3 gånger!! Som mest har han gått 2 ggr per vecka i höstas men endast de veckor jag var här. När han är ensam så går han inte alls. Däremot så gillar han att cykla mountainbike i bergen vilket han kanske gör 1-2 ggr i månaden. Resterande tiden spenderar han gärna på soffan.
Roslagsbrud - vi får hoppas på "lagom" med skandaler på ert bröllop.
Det funkade i alla fall finfint på vårt bröllop! Och du har nog helt rätt i att båda parter vinner på upplägget.