Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Hej igen, allihopa! Jag blev så nervös för att skriva här ett tag, tänkte att vad jag än sa att jag pysslade med skulle kunna leda till avanonymisering och det skulle vara jobbigt. Men nu tänker jag: frankly my dears, I don't give a damn.
Sambon har varit på sin intervju i England- och inte fått tjänsten. Det är lite tråkigt för honom, men å andra sidan har han ett bra jobb här också som han nu börjat heltid på och trivs bra med. Jag är minst sagt lättad.
Jag har haft säsongsavslutning för en klubb jag arrangerar.
Min hund har börjat heltid på sitt hunddagis, och älskar det. lzunia: jag såg att du också hade hund (en riktig sötnos!) i vov-tråden, jag skrev om min där också fast under ett annat namn. Man kan läsa om honom på www. ni x on . blogg.se (skippa mellanrummen).
Annars så planerar vi semestern för fullt, och det verkar som att det blir Visby, Öland och Göteborg i sommar. Sambon åker till Paris på spelning (han är musiker, bl a) i september, så jag kanske följer med dit också.
Det blir lite budget, eftersom vi lagt bud på en tomt som vi då eventuellt köper för att bygga en sommarstuga på! Ingen av oss har någon tidigare erfarenhet av bostadsköp, vilket innebär att det är ganska nervöst. Jag har dock redan fått in snitsen på att ringa kommunmännen och fråga dumma frågor om ritning och detaljplanering. Blir det inget är det ingen katastrof, men det skulle vara kul...
Det är mycket spännande med allt prat om Tokyo, jag längtar tills jag kommer dit vilket nog blir i mars. Det är ju perfekt för er (Lapinette med make) att en av er kan allt redan, så kan ni gå direkt på godbitarna. lzunias bröllopsresa låter också helt underbar.
Och så sist men inte minst,
Gemma: grattis till lägenheten! Visst läser du kinesiska privat? Jag tänker att du kanske skulle träffa lite fler roliga människor att hänga med om du gick någon kurs med många deltagare?
Jag borde byta alias till "Mycket lång text mycket sällan" istället.
Izunia - låter härligt men ingen solsemester för vår del. Får så mycket av den varan när man bor här i Cannes....snyft, snart flyttar vi!!!
Mycket lång text mycket sällan ...hi, hi! Förstår känslan om att var "glad" när ens man inte får jobb någon annanstans. Tyvärr har min oftast fått jobben vilket har inneburit flytt från mig och Stockholm till Österrike och sen Frankrike men nu är det nog slut på det! Headhunters ringer som bara den till honom just nu och hans säger bara coolt - jag ska flytta till Stockholm så nej tack jag är inte intresserad. Oj, jag är mäkta imponerad!
Har tvekat rätt länge om jag skulle lägga ut vår story samt bilder här på BT men skit i samma! Nu gör jag det. Har ju själv läst så många tjejers berättelser om sin bröllopsdag och hämtat idéer. Om ni orkar (varning den är jättelång) så kan ni läsa och se bilder här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1715352.html
Lapinette: jag läste allt! Men du, hur gör man när man tejpar sin skor?!? Jätte bra bilder - förstår att det var svårt att välja ett till tackkorten... Vår fotograf ska vara med oss hela dagen och jag fick en massa bra idéer på hur jag vill att vi ska fotas. Och din brudbukett var jätte fin. Har också funderat på en rund bukett - ska höra vad blomsterbutiken säger om det. Lade märke till att du hade fina naglar också - hade du någon som gjorde dem åt dig?
Eftersom jag då var utan T igår kväll gjorde jag det jag alltid gör när jag känner mig rastlös - städade och tvättade! Så medan alla våra grannar satt och tittade på fotbollen så varvade besöken till tvättstugan med att gå omkring med dammsugaren och toalettborsten i högsta hugg. När jag var klar med allting och köket sken som bäst, kom sonen på att han absolut måste baka scones (kl 10 på kvällen). Gav honom min strängaste blick och det funkade - inte en smula hamnade på golvet och han plockade undan och torkade upp efter sig.
Matchen behövde jag inte se för att förstå vad som hände på plan - det räckte med att lyssna av grannarna! Mysigt när folk sitter på sina balkonger och uteplatser för att se matchen ihop. Kändes plötsligt som om vi var i södra Europa istället för Stockholm.
Lapinette: minns inte, men var ska ni bo i Stockholm?
Roslagsbrud - Det var min mor som kom med idén när jag märket att flärpen som satt över hälen hela tiden åkte ned. Det blev att göra som den gamla goda tiden som tävlingsdansare. Tog helt sonika vanlig tejp och tejpade fast skon mellan klack och tå och rakt över stay ups och allt. Ingen som såg...förutom när jag blev lite hmmmm.... "glad i hatten" och skulle visa mina vänner på natten. Denna lösning gjorde att jag kunde dansa obehindrat också...skon satt som gjutet.
Kan säga att våra kort nästan enbart är spontana. Vår fotograf gav väldigt lite orders utan lät oss prata, mysa och kramas och under tiden så fotade han. Sen hade vi jättesvårt för att se allvarliga ut och de kort där vi försöker ser man att mungipan är på väg upp eller som min man gjorde hela tiden, tjuvkikade på fotografen.
Brudbuketten hittade jag i en bröllopstidning och bestämde mig raskt för att den skulle jag ha (11 mån innan bröllopet). Jag gillar färger och så tyckte jag om banden som hängde. Sen byggdes hela vårt tema på de rosa färgerna och banden.
Naglarna fixade jag dagen innan hos BraSnygg på Södermalm. Var lite snål så jag gick till deras elev och betalade 300 kronor för manikyr. Blev jättenöjd förutom att det var en pina att sitta still och vänta på att lacket skulle torka. Kan inte sitta still!
Så din hobby är att städa?! Jag är faktiskt lite nojjig också på den punkten. Min väninnor brukar checka om jag har tagit ramkanterna på skämt. Självfallet har jag det!!! Det positiva med att jobba hemifrån, som jag gör från Cannes, är att man kan städa lite eftersom under dagen.
Visst, vi flyttar till Stockholm och in i min mysiga tvåa. Kommer att börja leta lägenhet/hus så fort vi är på plats (förhoppningsvis i mitten av aug). Har redan tjuvkikat lite men det finns inte så mycket så här på sommaren.
Skulle jag inte hitta något jobb i framtiden kan jag alltid öppna en städfirma! Jag är en fena på att städa, har röntgenblick och missar inte ett enda dammkorn. Vet alltid precis var de gömmer sig, väntandes på att hoppa fram så fort man vänder ryggen till! Jag dammsuger t.o.m. sängen regelbundet... När vi hyr någonstans där det ska städas efteråt brukar jag alltid få en massa förvånade kommentarer av den som inspekterar eftersom det utan undantag alltid är finare när vi åker än det var när vi kom. Men du skulle se mina garderober - där är det absolut ingen ordning, allting är huller om buller. Min släkt pikar mig ständigt för detta och det blir faktiskt lite jobbigt i längden. Tänk att man ska behöva be om ursäkt för att man gillar att ha det snyggt omkring sig! Men T han gillar det, estet som han är. Å andra sidan tycker han att allt jag gör är underbart så...
Skönt att se att det finns fler. Men ack, ack, detta tycks inte gå i arv - mina ungar (särskilt dottern) har världens röra i sina rum. I hennes ser man ibland inte ens golvet för alla kläder och prylar som ligger där - och jag överdriver faktiskt inte! Jag har faktiskt tagit kort på det för att använda mig av vid något lämpligt valt tillfälle. Ha!
Roslagsbrud - ha förtröstan! När jag var i tonåren så såg inte mitt rum så himla fint ut heller. Sen hade jag diller på att möblera om så vissa kvällar när min mamma kom hem så kunde hon knappt hitta mig.
Det där med att få pikar för att man har det så välorganiserat och städat känner jag igen. Jag har dock mina lådor och garderob i en slags militärisk ordning också. Har blivit bättre på att inte var så nitiskt ordningssam. Förut så var mina arbetskamrater oroliga över att låna en pärm i mitt rum för de visste att om de inte ställde in den korrekt så skulle jag märka det. Faktum är att min bror + flickvän hade varit uppe och "lånat" foton till ett kollage till bröllopet och jag tyckte att fotoalbumen inte stod helt korrekt inputtade med trodde det var O som hade varit där. Sjukligt?! Jag skyller dock på mina japanska gener.
Ha ha! Vem vet - jag kanske också har japanskt blod i ådrorna, förutom 1/2 franskt och ett antal droppar ungerskt och ryskt...
Roslagsbrud - vi verkar ha samma hobby du och jag! :D Jag är mega pedant och det irriterar A som bara den..(han ocksa estet!) haha..
Det bara maste vara rent och jag maste ha ordning..later som ett psykbryt men! :)
Lapinette - underbar historia! Jag blev ocksa lite fundersam ang tejpningen av skor! Verkar vara en utmärkt idé!
Din bukett är väldigt vacker. Ser ut som om den kommer direkt fran Martha Stewart!! ;)