Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Sill, grillning, smultron och svensk natur... lyckliga ni.
Ändå håller alla bitar på att falla på plats. Vänner, studier, visum, bostad, träning. Och spänning! Vårt gemensamma liv är rafflande så att det räcker. Men saknaden efter fluffig skärgård sitter där som en liten, dov värk i magen. Or is it just that time of the month?
Gemma - skärgården finns kvar och dessutom så kommer du ju hem med jämna mellanrum. Jag åker hem på söndag och ska sedan vara i Stockholm i nästan hela 4 veckor! Inte illa...förra sommaren var jag i Cannes hela juli. Jag håller tummarna för vackert väder, speciellt vår vecka då ska utforska badvikar i Stockholmsområdet samt Utö.
Roslagsbrud..jag älskar ju cheesecake! Din lät helt prefekt. Ni blir garanterat nöjda med valet!
Här är ju en till som nästan alltid sitter själv hemma. Visserligen är A pa svensexa nu, men aker efter 2 dar hemme till Färöarna och sedan till Tyskland.. I Juli blir det nästan bara Halmstad och Österrike för honom.. Jag är van..
Pa midsommar är han självklart inte hemma sa da ska jag fira med 2 andra par. Lungt och stillsamt utan sill och snaps.. Brukar inte fira midsommar särskilt annars heller..
Idag ska jag hämta var nya bil...jag är sa nervös...:( Man borde ju vara jätteglad för en ny bil..men jag kan inte ens ta en minnesbild av min gamle vän da A har min kamera..
Izunia - du måste ju ha ett foto av din bil! Kan du inte låna en kamera? Vi har tagit en hel del foton på vår goa Alfa när den var sprillans ny (1,5 år sedan).
Jag är också van att vara ensam och tycker om det MEN inte här i Cannes. Här känner jag INGEN riktigt väl, så där så man ringer och pratar eller träffas. De två svenska tjejer jag hade bra kontakt med är den ena bosatt i Hong kong och den andra jobbar på de sju haven (kock på en lyxbåt). Förutom att jag inte känner någon så sitter jag ju även själv hela dagarna och jobbar. Jag lovar jag känner mig som en eremit och har redan börjat prata högt för mig själv...annars finns det kanske risk att rösten försvinner!!! Som sagt att vara själv i Stockholm - nada problema. Det är jag ofta och det tycker jag om för där har jag mina vänner, min familj och SATS. Känner mig då aldrig ensam!
Nu ska jag på bodypump, första gången sen du och jag gick Lapinette! Mina skinkor ska skrika. Kram, G
Ok, nackdel med svensk sommar - myggen! De har kalasat på mina fötter i helgen och det kliar något vansinnigt. Jag hatar mygg. Ytterligare en nackdel - ombyttligt väder. 25 grader ena dagen kan bli till 15 nästa. Jag doppade mig i helgen men det var bara 18 grader i vattnet. Kallas för idiotisk självplågeri att gå i överhuvudtaget. Och så till avdelningen tråkiga saker med Sverige. Inga snygga skor i små storlekar och alldeles för dyrt att gå till frissan. Känns det lite bättre nu Gemma?
Izunia: häftigt med ny bil! Är inte så insatt och tycker att de flesta nya bilar är fina, oavsett märke. Därför roligt att läsa om tjejer som vet precis hur de vill ha det med sina vrålåk!
Lapinette: Hoppas Israel går bra så att det blir lite extra klirr i kassan! Jag har själv filat färdigt på min ansökan och fått iväg det. Suck! Nu kan jag inte göra mer, bara hoppas att de ska inse att min ansökan är den enda som är värd att behålla.
Gemma - lycka till! Själv ska jag på spinning sent ikväll för en fullkomligt galen fransman. Han skriker, han springer omkring och stoppar cykeln och ibland häller han vatten på sina kvinnliga elever. Det blir aldrig trist när man tränar för honom men frukstansvärt sanslöst svettigt!
Förresten angående 4:orna i Långbro som vi anmält intresse för. Såg att det var inflyttning 2008. Inte alls intressant! Vi vill flytta inom 10 månader.
Man får visst inte skriva 4orna (fyrorna) för då får man en liten gubbe som ser alldeles förskräckt ut!!
Test:
1:
2:
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
0: