• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Mycket långt kvar

Håller med Gemmas man om spetspolon, känns den inte lite amish?

• Lapinette

Gemma - sorry, sorry, har suttit uppkopplad hela eftermiddagen men då inget hände på BT så övergav jag den siten för en annan mycket intressant - DN Bostad. Har lagt ned favoritlägenheter och nu du Mycket långt kvar - bokat in mig för intresse av en 4:a i Långbro. Vem vill inte bo i ett gammalt mentalsjukhus??!!!

Långbro Värdshus är trevlig! Min mamma går titt som tätt dit och snackar med Fredrik (kocken som äger stället och som vunnit en massa priser). Min mor är sån där, tycker inget är pinsamt och går på som en ångvält.

Ska erkänna...jag som har så svårt att vara allt för personlig på internet....eller hur Gemma . Jag bor typ 3 minuter från Långbro Värdshus...köper vi en nyproducerad lägenhet där innebär det m a o ingen större flytt i mitt liv. Jag som bott på samma gata hela livet. Fast vi kollar självfallet på annat...ändå ut i Solna men den är det budgivning på just nu. En annan favorit är en nyproducerad lägenhet i Aspudden.

Gemma - skrattade och läste högt för min man "Lapinette säger att man ska dricka Chablis och Pol Roger". Oj, oj, stackars din man som får höra detta...han måste verkligen undra vad vi sysslar med på den här tråden.

Efter en hel dag hemma framför datorn ska vi ikväll ut och äta. Först försökte min man boka in oss på en jättekänd restaurang här som har en stjärna i Guide Michelin men det var fullt. Det blir en annan som har italiensk touch och ligger vid ett område där vi ofta promenerar.
    www.manoir-de-letang.com/french/restaurant.htm
    Ja, här kom deras hemsida. Vi får se om det blir Chablis... men nu ska jag försöka bestämma mig för vilka kläder det blir. Eftersom vädret är lite si och så blir det nog ingen klänning utan linnebyxor och så mina skyhöga skor jag köpte i Cannes i vintras. Mmmmm...det blir nog bra!

• Lapinette

Mycket långt kvar - lyssnar på allt som är glatt och dansat. Har varit allt från synthare (kanske inte alltid så glatt) till att ha varit på rave.

Vi ska på två konserter i sommar. Först Depeche Mode på Stadion och sedan en lyxig middag med Simply Red i Monaco. Har varit där en gång tidigare och då såg vi Seal vilket var en otrolig upplevelse. Så mycket lyx, glamour, flärd och då hade vi bara en tapas biljett och ej middag. Hade vi haft en middagsbiljett så kanske jag hade haft turen att få Seal i knät. Mums! Inte lika sugen på att få sångaren i Simly Red i knät men detta blev min födelsedagspresent till O.

• Izunia

idag har jag varit väldigt huslig och köpt jättefina blommor och växter till balkongen! Ser riktigt välvardat och somrigt ut nu!

Laban, jag är ett bil-freak..jag har extrem separationsangest fran min gamla sportbil..
    Den nya är en Honda CR-V 05. Min första automatare..haha..men det spelar ju ingen roll om det inte är en sportbil.. Självklart var jag ju tvungen att lägga till en massa extrautrustning da jag vägrar köra en naken bil! :D

Jag gillar verkligen Honda da jag alltid haft en. CR-V:n har fatt bäst i test och det är verkligen en riktigt bra bil. Lite annorlunda för mig bara att sitta sa högt upp när jag är van att sitta nedsänkt i marken...:)

• Mycket långt kvar

Lapinette: Vilket sammanträffande. Jag tittade så sent som i torsdags på en av 2:orna de bygger i Långbro, eftersom en gammal bekant anmält intresse på den. Det verkar bli jättefint! Har er också en sådan gigantisk terass?

Jag har också varit "rejvare" 95-97 eller så. Sen blev jag pandatjej som gillade synthpop, britpop, northern soul och indie. Nu är jag vuxen och gillar det mesta. Hjärtat klappar dock lite extra för det elektroniska.

• Mycket långt kvar

Fast när jag var liten gillade jag punk. Tror att det är många i min generation som följt ungefär samma mönster vad det gäller musikpreferenser.

• spöket laban

Izunia :)

Grattis till bilköpet!

Jag är oxå biltokig, har kört 2olika jeepar i 4år nu så tänkte det var dags för en familjebil...är sugen på en audi A6:a kombi självklart nästan fullutrustad...men absolut ingen automat det klarar jag knappt av att köra :)

Men jag måste säga att jeep är underbart man har sån uppsyn över vägen, lätta att fickparkera och tar mycket plats, superhärligt!

• spöket laban

Har precis kommit hem från min möhippa som bestod av en shoppingtur till köpenhamn med god frukost, härlig shopping, en underbar middag, sol och supergoá vänner...Skönt att inte bli utskämd utan bli omhändertagen av några som vet vad man verkligen uppskattar

• Gemma

Jag sammanfattar min musiksmak genom att copy-pasta ett stycke ur min ITunes.
    Ravepartyn gick jag på under en intensiv period våren 1992, vi brukade bryta oss in i övergivna industrilokaler i Helsingborg och antingen dansade man fram till lunchtid nästa dag, eller också kom polisen rätt tidigt med sina hundar och lirkade in ecstasy- och LSD-trippande kids i sina piketbilar, själv stod man kvar med darrande knän.

Zoes song Elevator suite
    You're in a bad way Saint Etienne
    You weren't even close Weeping Willows
    You can take it with you The Lemonheads
    You are the Universe Brand New Heavies
    Worms Beth Orton
    Wonderful Josh Rouse
    White ladder David Gray
    Whisper Regina Spektor
    What Next Tahiti 80
    What is love Howard Jones
    What do i have to do Kylie Minogue
    We Will Become Silhouettes The Postal Service
    We Just Won't The Go! Team
    We Could Walk Together The Clientele
    we are the sleepyheads belle & sebastian
    Waste Of Space Delays
    Warm Sound Zero 7
    Warm and Sunny Days The Dears
    Walk Alone Jack Johnson
    View to a kill Duran Duran
    Vienna Waltz Strauss, Johann

Och JAAA! Nu har de två timmars kinesisk indiepop-special på Easy FM, Shanghai, hur bra som helst, allt från electro till psychedelia och pop - på kinesiska!

Nu ska vi till designgränden Taikang lu för att shoppa presenter till min mans brorsbarn och dricka kaffe på arty farty-fiket Kommune. Kram, G

• Gemma

Brud juni, hur går det för dig??? Saknar dina inlägg...

Svar på tråden Bla bla deluxe