• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Izunia

Jo du har rätt. Han är musiker. Han haller pa med foto vid sidan om och vill lägga om sin karriär lite da han är sa trött pa alla dessa sena kvällar och all sprit :)

• Lapinette

Izunia - det låter förnuftigt. Vem orkar med sena nätter och sprit i all oändlighet? Säger som Mycket långt kvar - är ingen ungdom längre och känner mig trött och nöjd när klockan har passerat midnatt. Har varit ute och festat så mycket genom åren att jag känner mig nöjd på det stadiet. Nu blir det mest goda middagar när jag är ute...fast ibland hänger jag med och stuffar....men bara ibland.

• Gemma

Laban, håller med Lapinette - låter som en mumsig möhippa. Vad köpte du? Själv skaffade jag ett par brokiga shorts på Zara igår. Mest för att man verkligen behöver så MÅNGA kläder här, en användning och så är de skitiga.

Idag gjorde jag salladsdressing med olja, vinäger, senap, honung och så ett ägg som bindemedel. När vi som bäst höll på att mumsa i oss salladen, påpekade mannen försynt att råa ägg = långsam och plågsam död i fågelinfluensan. Och jag bara: "Varför SA du inget?" Sånt tänker man knappast på i Sverige, men här måste man ha koll. Exempelvis ska man vara jättenoga med att genomsteka kycklingen (över 70 grader är OK), plus naturligtvis diska knivar och skärbrädor i supervarmt vatten.

Konserten var... eh... överväldigande. Skräckfilmsmusik, för att sammanfatta det hela. Två timmar var i mesta laget, i synnerhet som kineserna har en fäbless för att prassla med plastpåsar, småprata om ditten och datten samt harkla sig ljudligt. I synnerhet i de tysta partierna. När någon plinkar pizzicatto kommenterar fem personer uppskattande, "aaaah, pizzicato!" Och jag sitter och skjuter arga pilar med mina ögon.

Nu ska jag gå och lära mig räkna till tio.

Dzai dschen girls! G.

• Lapinette

Gemma - även min man (fast vi bor i Frankrike) är rädd för fågelinfluensan och frågar mig om jag har stekt kycklingfiléerna tillräckligt. Skittrist tycker jag som inte vill vara orolig för någonting. Råa ägg slinker ned i min carbonara och på pytten...hi, hi men det säger jag inte till mannen.

Apropå mannen så har sitter han nu på flyget till Zürich byte till Tel Aviv. Tycker redan det ekar tomt här hemma. 3 dagar oc 4 kvällar totalt solo. Har skrivit upp en lång "to do list" så jag håller mig aktiv. Ska mellan att skriva tack kort, städa och se på fotboll ta och ringa några vänner så jag får prata av mig. Annars kommer det bli olidligt för O att komma hem...jag kommer att attackera honom!!!

• spöket laban

Gemma jag köpte bara en blus/skjorta på Benetton och en liten väska som matchar min underbara nyinköpta Karen millen klänning som jag köpte förra veckan...

Var ju till Göteborg på stor sommarshopping med min m2b förra helgen och såg denna klänningen där och beställde sedan den från stockholm i min storlek 36, har precis lämnat in den till sömmerskan som ska ta in den över höfterna lite..

Var en toppen hippa men är väldigt trött idag, tur att man är ledig på onsdag :) Nu är det bara 2veckor kvar tills vi åker ner och bröllopet är nära

börjar bli pirrigt

kram

• Lapinette

spöket laban - kommer inte ihåg (sorry) men vilket datum gifter ni er?

• Roslagsbrud

Ännu en helg i skärgården, 25 grader varmet, sol, glittrigt vatten precis nedanför altanen, båtar, middag med goda vänner... Hade varit helt perfekt om T varit med istället för i London! Men nu är han hemma igen och vi har snusat och snusat på varandra, kollat att allt doftar som det ska. Människan är ju bara ett simpelt djur under alla lager av civilisation!

Bröllopstårtan och brudbukett är beställda nu. Tårtan bli en - gissa vad Gemma? - cheesecake! Blir en variant med smak av passionsfrukt toppat med ett tunt lager halloncouli. Dekoreras med smultron på tråd, våra initialer och några blåbär, samt serveras med flädermarinerade hallon. Vi får på så viss både bröllopstårta och efterrätt på en och samma gång. Barnen får en klassiskt jordgubbs/marrängtårta. Är så nöjd med valet av cheesecake - det är ju så mycket VI! Och så fick jag lära mig konsten att skära upp den på rätt sätt, samt detta med att mata varandra med första biten.

Buketten kommer att vara liten och rund och bestå av små, små rosor i samma nyans som klänningen, med en krans av gröna blad och slingor av en brokbladig variant av hjärtan-på-en-tråd, + sötvattenpärlor här och där.

Så nu är allting beställt och fixat, och jag väntar bara på alla de oförutsedda händelserna som säkerligen kommer att dyka upp!

Vad roligt med din nya kompis Gemma! Det är fördelen med utlandet, att svenskar där vågar att spontant börja prata med varandra.

Lägenhet... Egentligen borde vi hitta någonting lite mindre, men det är så bekvämt med många rum (5:a ). Fast jag brukar regelbundet gå in på dn.bostad och kolla runt lite. Jätte kul! Hoppas ni får det ni vill ha Lapinette.

Midsommar på fredag! Hur och var ska ni fira? Gemma med ostron och champagne, men ni andra? Och inte minst - vad ska ni ha på er?

• Gemma

Åh men åååååh Roslagsbrud, din tårta! Smultron på en tråd, så genialt, och flädermarinerade hallon, a match made in heaven. Låter alldeles, alldeles underbart...

Midsommar... jag kommer att fira i ensamhet, mannen ska till Frankrike och jag lär kalasa på fläskkotlett med tacosås :( Eller så sätter jag mig på Arch, käkar min standardcombo grillad lax i pesto-pyamas med stekta grönsaker, en grönsallad och ett glas Opera demiSec (de har tyvärr ingen champagne på glas), och gosar med lille Mac plus skriver trådlösa budskap till er, har ju insett att det går!

Roslagsbrud, är glad att du verkar ha haft en härlig helg utan A, trots allt.

Kram, G

• Gemma

...och på mig kommer jag antagligen ha min älskade juicy couture-mysdräkt i färgen pomegranate (djup bordeaux). Eller, om det fortsätter vara såhär varmt, helt enkelt så lite som möjligt utan att gripas av sedlighetsroteln.

• Lapinette

Roslagsbrud - låter så härligt med svensk sommar när den är som bäst. Här i Cannes har vädret varit ganska så grått de sista dagarna och i helgen gjorde vi ingenting (nästan). Kanske är vi mätta på området, dags att ge sig härifrån?

Nu när du har fått hem din kärlek saknar jag min. Sov jättedåligt i natt. Kändes aldrig riktigt som jag somnade. Det positiva med hans Israelresa är dock att det kan generera två bra kontrakt. Ett jobbmässigt som skulle inbringa ett par hundratusen extra till bostadskassan samt ett påbörjat kontrakt för Stockholm (hans nya anställningskontrakt).

Er cheesecake lät helt gudomlig! Vi försökte också få något som var speciellt för oss (rättare sagt speciellt för O). Denna Schwartzwald som det bara inte gick att få tag på (inte den äkta varan). Men vår chokladbutik gjorde en modern variant på den med hasselnötter och körsbär i rom i botten och sen ljus chokladmousse. Den var fantastisk!

Midsommar! Har alltid firat Midsommar på landet dvs utanför Mariefred. Där är det tradition att gå ned till badet kl 10:00 och gemensamt kläd midsommarstången. Sen upp och äta sillunch. Vid 15:00 är den dans runt stången och så en massa lekar och lotter. Sen blir det grillning hemma och på kvällen allmän dans vid badet. I år blir det middag på altanen i Cannes med ett franskt par. Ingen sill, ingen nubbe och troligen i något enkelt (fransyskan som kommer klär aldrig upp sig så då försöker jag att inte göra detsamma....svårt!).

Annars...så travade jag omkring här hemma igår kväll i mina nyinköpta högklackade svarta skor iförd mysbyxor och topp. Tur att vi inte har någon insyn trots att vi bor på markplan.

Svar på tråden Bla bla deluxe