• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • spöket laban

Izunia vad blev det för bil? Vi letar massor men kan inte bestämma oss än

• Lapinette

Här är tråden där ingen sover!

spöket - vet du om att du har din hippa? Hoppas du får en bra dag.

KRAM och SOVGOTT

• Gemma

Tråden där ingen sover... för sover gör vi ju i skift! Men för min del blev det en lång natt, vi kom hem från Face-bar redan halv tolv i natt, hade svårt att komma till ro där eftersom fotboll visades på en jätteduk i den vackra parken och det blev så stimmigt och dräggigt. vi satte oss längst bak tillsammans med de andra paren som också ville ha lugn och ro... och de utgjordes till 100% av äldre västerländska män med små kinesiska lolitor. Rekordet var en konstellation där han såg ut att vara i sjuttioårsåldern och hon inte en dag över tjugo. Yummy.

Hit kommer vi för trädgården och champagnemenyn. Det vanliga är att varje ställe har EN sort som man kan köpa på glas, det brukar vara Pieper Heidseck, Veuve Cliquot eller Laurent Perrier. Och sen får man typ ett halvt glas för 110:- eller mer. Men HÄR får man välja, Moët för 95, Laurent P för 100, Veuve Cliquot 110 eller Moët rosé 115:- . Och då får man ett högt glas som är fyllt ända upp. Mmm. Sen har de en suveränt lång lista på champagnecocktails också. Vi brukar välja barens signaturckocktail men igår blev det varsitt glas Moët rätt och slätt. Sen sov jag alltså i nio timmar.

Laban, vad jobbigt med din man. Han valde dig trots allt MED tatueringarna, de är ju en del av dig, lika mycket som din näsa eller dina ben... Men du kan ju alltid föreslå att han köper exklusiva kläder som DU väljer, för att täcka dem då och då ;)

Kram, G

• Lapinette

Har så svårt för dessa konstelationer. Super gammal man men otroligt fräsch och vacker kvinna i sina bästa år (runt 20). När jag var på semester i Brasilien såg men dem överallt. Äldre italienska män men unga tjejer. Dessutom kunde de inte betee sig som man bör på restaurang utan titt som tätt så satt den någon vid bordet bredvid och hånglade obscent. Jo tack, maten smakade bra!?!

Trädgård och champagne är en suverän kombination. Vi avslutade ofta kvällen i Sorrento med att sätta oss på en restaurang/bar som låg i en trädgård med apelsin och citronträd. Där satt man under citrusträden och drack sin Strawberry daquiri eller något annat mumsigt. Sen serverade de alltid en massa gott tilltugg.

Idag regn och åska i Cannes men fortfarande varmt. Min man sitter utanför på altanen med vidöppen dörr och skriver sina tack-kort. Själv har jag diskat, tagit hand om tvätt och så lite manikyr. Ska i eftrmiddag åka och köpa skorna jag provade för en vecka sedan. Svarta med hög klack och en rem runt vristen. De blir bra till bröllopet vi ska i sommar. Sen blir det middag ute...jag har efterfrågat foie gras. Om min man saknar champagne så saknar jag denna underbara mumsbit.

• Gemma

Lapinette, nu sitter jag och gör något otroligt tvåtusental... jag surfar trådlöst via airporten, på en restaurang. En lördag kväll. Klockan är alltsså 22.30 och vi har just avslutat en rustik men god fyrarättersmiddag. Du ska veta att du är närvarande titt som tätt i konversationen:

"Ska jag välja en chablis? Lapinette säger att man ska dricka chablis," Och Pol Roger... vi kan inte smälta att vi fortfarande inte testat. Vad jag vill säga är att jag packade ner min lille mac i den röda dykardräkten och så fick mannen, med sina stora, trygga nypor, bära den hela vägen till vårt stamhak. Här sitter vi nu, eller rättare sagt halvligger, efter vår bastanta middag. Vad jag vill säga är: Det är sååå kört för mig! Nu är jag uppkopplad dygnet runt. Ta skydd! Kram, G (lite lurig och live and direct from Arch, Shanghai, Kosmos)

• Gemma

Min man, ovan som han är vid bröllopsforum, sitter stum och äckelfascinerad av en viss "långärmad spetspolo valfritt som komplement" som annonseras ut av KIK här ovanför... (Är det ett hot eller ett löfte, kan man väl fråga sig?)

• Gemma

Mycket lång text mycket sällan, vad gör du just nu? Vad äter, dricker, andas och lyssnar du på?

• Gemma

Sen undrar vi om ni kan berätta när det är midsommar. Så att vi kan sukta lite extra. Och tycka synd om oss själva och kompensera med rikliga mängder ostron och champagne,

Kram, G

• Hjärtat

Gemma,

Midsommarafton är det fredagen den 23 juni.

Er kompensation med ostron och champagne låter inte så tokigt.

Nä, nu måste jag gå, kl är snart 17 och jag och min man ska på 40 års fest ikväll.

Ha det bra och drick massor av champagne åt mig

/Hjärtat

• Mycket långt kvar

Jag var ute igår (på någon annans klubb) för första gången på ganska länge. Det var trevligt, men det blir lätt lite jobbigt när jag själv alltid är nykter. Nu var det helt ok hela tiden med många vänner och bekanta, så det var ju fint.

Nu är jag är nyss hemkommen från en delikat brunch på Långbro Värdshus. Det kan jag verkligen rekommendera för er som bor i Söderort, vi brukar cykla dit som trevlig helgutflykt. Prisvärt, lyxigt och vackra omgivningar (dock vackrare innan dammen torkade ut i värmeböljan).

Jag är klart uppspelt över tomtinköpet, vi ska åka och titta på den nästa helg (midsommar). Säljaren har gett oss ett helt ok motbud som jag absolut kan tänka mig att betala. Nu hänger det på sambon.

Ni som är på annan ort behöver inte gråta så mycket över midsommar, egentligen. Det är mest snålblåst, sill med flugor på och snapsfylla. Eller är det kanske bara jag som har dåliga erfarenheter av det hela?

Liten playlist just nu:

Strawberry switchblade - since yesterday
    Lio - amoureux solitaires
    Cliff Noble - the horse
    Uffie - ready to uff
    Prima Donnas - nance music manifesto
    Egyptian lover - Egypt Egypt
    Agneta Fältskog - wrap your arms around me
    Pineapples - come on closer
    Ol dirty bastard - shimmy shimmy ya

Vad gillar ni andra för musik? Vill minnas att Air kommit upp i något sammanhang. Jag lyssnar ofta på klassiskt och meditations/new age-musik med panflöjt och sådant för att slappna av när jag ska sova. Men annars (nästan) alltid sådant man kan dansa till.

Svar på tråden Bla bla deluxe