Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Haha, vad roligt. Jag är också pedant! Snörräta rader i skåpen.
Fast sambon tenderar att förstöra allt, genom att lägga in vikta kläder åt fel håll i klädskåpet bl a. Han är fisk, jag är jungfru. Tydligen en vanlig kombination!
Lapinette, bröllopet verkar ha varit fantastiskt. Grattis!
Så har vi alla samma pedantiska tendens inne på den här tråden?
Hej! Japp, tror att vi är rätt detaljmedvetna på den här tråden.
Mycket långt kvar: Välkommen tillbaka, du var en smula sörjd och saknad skaru veta. Trist för din man att han inte fick jobbet, men bra för Stockholm. Verkar som om det händer en hel del i er närhet!
Alla: Idag fick jag en liten kompis! En söt, kedjerökande, tatuerad stockholmsflicka som spontant började prata med mig när jag satt och läste på ett über-konstnärligt fik. vi tjattrade upprymt om ditten och datten och jag blev raskt invigd i allt från mode- till tidningsprojekt. Om en hundradel av hennes ideer går i lås, kommer hon bli berömd! visade sig att vi dessutom hade typ en miljon gemensamma bekanta. Och innan hon hastade iväg till sin språklektion bestämde vi en dejt nästa helg (ni vet, min ensamma helg!). Så smidigt gick det.
Mitt universitet börjar troligtvis i september och då kommer jag att komma ut bland folk. Det blir nog bra men... roslagsbrud som du var inne på, japp, det finns inget som kan ersätta riktiga, långvariga vänner :( Jag hör till dem som har kvar de flesta kompisarna från gymnasiet, och sen har jag sakta men säkert byggt på väninneskaran, några har fallit bort också men... råvaror till mat kan ersättas, keso (som jag är beroende av) finns i tusen varianter, kryddor kan importeras men vännerna är helt enkelt oersättliga. :(
Nu är det i alla fall helg. Och jag ska pussa på min man. Det blir bra.
Lapinette, Cannes finns kvar! Men lyckliga du, nu kan du träna på världens bästa SATS regelbundet, träffa dina vänner OCH ha din man på bekvämt avstånd hela tiden. Är så glad för att det ordnat sig så fint för er.
Kram, G
Kesobonusfakta: En stor poäng med Keso är att det är den kläggigaste maten som ändå är nyttig (ni kan gärna protestera om ni vill). Men här i Shanghai finns en importerad sort som är skitsmart! Creamed cottage cheese heter den, och den består till stor del av ren grädde. GISSA om den går stort i de amerikanska mataffärerna... amerikaner har ju alltid varit bra på att svulla och banta, och nu kan de göra båda saker samtidigt. Jag brukar unna mig en burk då och då, mycket terapeutiskt.
Kram, G
Förresten... det är ju fredag idag. Om man skulle ta och dricka lite champagne?
Mycket långt kvar
jag har precis samma problem med min m2b..han bara slänger in sina kläder som jag strykt och vikt...:[
Gemma, grattis till din nya vän! Alltid trevligt med nya vänner i ett nytt land!
Gemma - min tog upp ämnet champagne igår under vår middag. Han beklagade sig över att vi inte alls intar samma mängde av denna ädla dryck längre. Försökte förklara att det är för att vi dricker så mycket fina viner...men han tittade bara surt på mig. Ok, vi får väl ta och dricka champagne lite oftare.
I know, Cannes finns kvar. Min man försökte stilla mina tårar genom att säga när han flyttade härifrån för typ 5 år sedan så grät han när han satt i bilen (resan gick till Stockholm) och trodde aldrig att han skulle komma tillbaka MEN det gjorde han. När han åkte från Stockholm tänkte han samma sak MEN nu ska han dit igen. Såååå...vi kommer antagligen att återvända.
Och vänner...jag har underbara sådana i Stockholm och en del sedan gymnasietiden även om jag har varit lite sellektiv de senaste åren och kapat vissa långvariga band. Det känns fortfarande men var just då nödvändigt.
Izunia: Tack! Det var väl mest kul att bli påmind om hur otroligt lätt det är att knyta kontakter i den här stan, Stockholm kan exempelvis vara lite knivigare. Vi har en växande kollektion internationella vänner här i Shanghai, men inget går upp mot gamla vänner eller hur... Bäst är såklart en jämn fördelning mellan spännande bekanta och trygga (och spännande) kompisar.
Hej tjejer
Imorgon bitti ska jag vara citychic med bekväma skor kl06.40
Verkar som min hippa börjar tidigt...ingen anning om var jag ska?
Hoppas det funkar med typ volangkjol (ej så snyggt kanske, inte trendigt direkt heller men himla bekvämt), linne och små sommarskor...
Gemma kul att du träffat en vän :) en tatuerad oxå...du har en till här
men min m2b verkar inte ha kommit över det än :( jag hade ju dom när vi träffades och de går ju inte att sudda ut direkt...lite sent att börja irritera sig på det nu 2mån innan bröllopet...jag har ju inte köpt en långärmad klänning direkt, och han är ju inte muslim (inget fel i att vara muslim). Blir bara så ledsen fast jag inte vill ta åt mig.
Tänk om jag sa att jag skäms att visa upp honom för min släkt hur skulle det kännas?
Behövde bara skriva av mig lite ilska en stund
kram
Hoppas på massor med champagne i morgon :)