Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Eller hur är man i sin fulla rätt att drapera sig i fågelmönstrat tyg när man tvingas utstå biltut och visselpipor hela dagen lång..?
Tur att vår fest slutade 01:30 då vi mestadels hade par på vårt bröllop. Vill ju inte vara orsaken till skilsmässor. Dock har jag fått frågan från ett par singeltjejer hur det egentligen står till men vissa av paren (då de hade observerat att de var sura och griniga mot varandra).
Kan säga att våra gäster redan började bli förfriskade efter champagnen. Det var inte bara jag som fick i mig 3 glas vid bröllopsskålen ... kan säga att O var inte alls glad över det! Men vad ska man göra när Pol Roger bara slinker ned i halsen på en???!!!
Vi hade inte heller något honnörsbord utan valde vilka vi ville sitta bredvid vilket blev våra bröder med respektive samt ett varsitt kompispar (Frankrike - Sverige). Sen så gjorde vi ju så att vi satte all svensk släkt vid ett bord och all fransk vid ett annat. Lite trist men nödvändigt pga språket.
Lapinette, önskar att jag kunde...
Åh, Pol Roger. Som jag ännu inte provat. MEN en naggande god liten Moet är just nu på väg till min mans jobb... tack vare en kollega som varit på affärsresa i Frankrike. Inte dumt det heller.
Roslagsbrud: Personligen tycker jag att det är vackert och festligt med långbord så länge man inte hamnar precis vid en slagdörr. Plus att det blir lite mer ihophållet än när man har runda bord.
Gemma - jag har typ 5 flaskor Pol Roger hemma, 1 gåva från jobbet samt 2 som vi fick i bröllopspresent = 8 flaskor champagne! Tror vi klarar oss ett tag i Stockholm.
Sätt alla roliga människor runt er och ju tråkigare desto längre bort på bordet. Nej skämt å sido, bordsplaceringen är inte lätt men ack så viktig.
Lapinette, jaaa, nästan en hel vecka ;)
Vi har flera flaskor Vouvray kvar från bröllopet, fast de ligger i mammas och pappas vinkällare snyft.
Ja bordsplaceringen orkar jag knappt tänka pa...har suttit otaliga timmar och försökt placera 120 personer sa att alla trivs...Jo tack! "Trakiga tillsammans" det har jag redan tänkt pa!! :)
Varför ska man förpesta alla roliga människor pa festen! ;)
Spöket....vem sköter er bordsplacering?? :o
Oj den vågar jag inte ens tänka på!!! Vi hade ändå bara 70 personer som skulle placeras och hade vårt på det klara med två familjebord så över en flaska vin så var sedan de 3 kompisborden gjorda.