Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
spöket laban - you got mail.
Lapinette, tack för de nya bilderna! Jag längtar såå mycket efter att gifta mig. Grrr... ett helt år kvar! Men snart får vi väl sätta igång med förberedelserna!
NU har jag äntligen semester efter att ha slitit som ett djur sedan i julas! I morgon blir det att tvätta, städa och packa!!
Skulle så gärna vilja ha ett litet bageri runt hörnet där dom känner igen mig. Vid tunnelbanan finns visserligen ett litet bageri där jag brukar handla kaffe tidigt på morgonen, killen morsar och frågar hur jag mår. Men det är inte alls samma sak som kvartersboulagerierna i Frankrike där dom vet vad man heter... Ibland längtar jag verkligen efter att flytta tillbaka. Samtidigt får jag en klump i magen när jag tänker på att lämna min familj. Brukar trösta mig med tanken att mina föräldrar så småningom går i pension och kan komma och hälsa på ofta. Jag är verkligen familjekär, mer än A, och skulle egentligen önska att vi allihop kunde flytta till Frankrike. Sverige skulle jag gott kunna leva utan, kanske bara ha ett litet landställe att komma till på somrarna.
Kram på er!
Hej. Jag heter Sara och gifter mig 22/7 i år! Har kollat in er tråd lite nu och då. Älskar gemmas bröllopsbilder och nu blir jag så nyfiken på Lapinettes!! Om det är ok för dig vore det kul om du kunde maila över någon bild till mig... bara för att jag är nyfiken och vill ha all inspiration som jag kan få! Är det ok? Min mail: s.alm@home.se
Lapinette Tusen tack du var verkligen jättesnygg!
Lapinette!
Lägg ut bilderna så vi får njuta av dem vi blir ju såååå nyfikna!!! :-
)
Ja, jag lovar att det kommer en berättelse samt bilder så småningom. Det är bara så skönt att inte känna sig stressad över en massa bröllopsfix nu när bröllopet äntligen är över. Tittar dock på bilderna varje dag och minns...kan varmt rekommendera att anlita en fotograf som även tar kort i kyrkan.
Hej raringar, ja det har blivit massvis av champagne! Närmare bestämt Moët spetsad med angostura, en råsockerbit och en citronspiral. Det är underbara Face Bar's signaturcocktail och där har vi följaktligen hållit till på kvällarna för då är det en liten smula svalare här.
Annars har helgen varit lugn och trevlig. Vi gick på simultanpedikyr idag på söta lilla Frangipani (tar upp en hel villa med vinklar, vrår och rogivande lönlövssus utanför fönstret).
Nu måste jag gå och sova för det är redan sent! Skriver mer i morgon. Kram på er. G
Gemma är tillbaka!!!
Ingen champagne i Cannes men självfallet ett gott rödvin från Provence medan jag sitter och uppdaterar vår hemsida med en MASSA kort! Ska även pusha mannen ikväll till att välja ut 2 foton som vi ska ha som tackkort.
Annars även här en väldigt lugn helg. Igår en sväng ned i Cannes för att beställa vår servis på Villeroy och idag lite bad i poolen (jag inte min badkruka till man) och sen promenad med glass i Antibes. Trevligt och lagom lugnt!
Har även pratat lite framtid och tittat på lägenheter på nätet. Trevlig sysselsättning.
Gemma när flyttar ni?
Lapinette! jag och säkert fler med mig längtar redan Grattis föressten och kul att ni fick en sådan underbar dag!
Holt: Bilderna är väl värda att vänta på ;)
Lapinette: vi flyttar in den 1 juli! Är såååå glad! Och om bara tio minuter kommer min kinesiskalärarinna för att undervisa mig i två timmar, här sitter jag i pyamas och väntar på att städkvinnorna ska städa klart i badrummet så att jag kan lägga på mig en pytteliten maskering (make). Känns skönt men en smula ansträngande att kickstarta veckan efter en odrägligt behaglig helg.
Lapinette: Hur var själva PARTYT? Hur länge och hur vilt dansade du? För jag misstänkte att du inte var en av de där brudarna som försvinner vid midnatt...
Kram, G