• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Izunia

Vi har inget traditionellt honörsbord utan det är vi och brudföljet..sedan är det runda bord som gäller och det sitter 10 pers vid varje bord..det hade varit lättare med langbord men jag skulle tvunget ha runda....;)

Det är liksom lite svart att placera folk da alla inte ens har svarat och osa var 12 april!!! :o :o
    Sa jävla dalig stil!! Nagra nära vänner till oss...."ahh..vi vet inte än om vi har semester da..." kom igen....

• Lapinette

Izunia - vad trist att folk inte kan svara! Vi hade fått svar ifrån alla utom två när det var en vecka kvar till osat så jag smsade/mailade helt enkelt dem för att påminna och de svarade på en gång. Men 12:e april är ju hela 2 månader sedan! Knuffa på dem och säg att ni måste ha ett svar.

• Izunia

Jag har ringt dem!! flera ganager...känns som man borde bara strykit dem...fast 2 är nära vänner....:(

• Lapinette

Fy vad taskigt! Är det nära vänner så borde de ringa och skrika JAAAA direkt efter att de fick inbjudan. Det finns väl inget ursäkt (nästan ingen...) till att inte gå på bröllop?

• Izunia

eller hur tycker man det...folk kan vara väldigt egoistiska och nonchalanta.. De tänker sig inte in i andras situationer..ska ringa dem idag med arg ton....

• spöket laban

:) jag har ingen aning om bordsplaceringen för våran del.... resturangen hade inte runda bord som jag ville ha occh jag vägra ha långbord det är så trist...vi får se när vi kommer ner hur det blir men jag tror det blir min pappa och svärfar som får göra bordsplaceringen...

angående vänner osv har vi så trist släkt att nästan ingen av dom närmaste kusinerna här i sverige ska komma...okej att det är i ett anat land men dom brukar ju åka dit ofta, men just i år vill ingen åka...typiskt. Men snäll som man är så Ler man bara och inte säger nåt..

• Gemma

Laban, bordsplaceringen är viktig... kommer några av era vänner? Annars kanske det är vanskligt att låta pappa och svärfar placera folk de kanske inte känner så väl? Bara en tanke, hoppas du inte tar illa upp att jag lägger mig i.

Kram, G

• Gemma

Izunia, det där problemet tror jag att nästan alla har.

Måste erkänna att jag själv inte förstod vad "OSA" betydde förrän jag skitit i att höra av mig när en släkting hade studentfest för bara tre år sedan! Hennes pappa ringde och var ganska kort i tonen, en dag innan middagen. Jag trodde helt enkelt att OSA innebar "hör av dig OM du kommer, och bara då".

Många människor är så inne i sin egen lilla värld att de helt enkelt inte tänker på att underlätta för någon annan, men om man påpekar deras egoism blir de superförvånade.

Själv fick jag jaga 2-3 gäster med blåslampa. När jag väl fick tag på dem hade de dåligt samvete för att de eventuellt inte hade råd att komma och levererade en skur av ursäkter. Själv sa jag bara tålmodigt att "om du kommer eller inte är helt och hållet din ensak, men för att vi ska kunna planera färdigt - inte minst för de sjuttio gäster som svarade "ja" för länge sedan - behöver vi veta om du kommer eller ej. NU PÅ STUBBEN."

Många människor är precis som barn (utan att mena nåt illa alltså), de är så jagcentrerade att de tror att man blir helt förkrossad om de inte kommer, de fattar inte att det är betydligt värre att de hattar hit och dit.

Puh. Nu ska jag ta min lilla Mac Powerbook och på klassiskt sex and the citymanér sätta mig på ILLY-caféet här på hörnet. Och smygspana liiiite på några långhåriga konstnärsexistenser som brukar hänga där. Life is sweet, även när det regnar. Kram, G

• Lapinette

Sitter här med mitt morgonte och läser denna tråd. Något jag gör varje morgon när jag är i Cannes...frukost framför datorn medan min man duschar (han äter inte frukost på vardagarna).

Instämmer med Gemma - bordsplaceringen är verkligen superviktig och kräver åtminstone en kväll i anspråk. Vi printade ut alla namn på små lappar och satt sedan och la vårt pussel tillsammans med ett gott vitt vin. Vi gjorde det ändå ganska så enkelt för oss då vi hade i princip 3 bord klara (vilka som skulle sitta där men inte vart). Sedan så lät vi våra vänner få sitta vid samma bord som sina respektive men dock inte bredvid. Och när allt var klart och utprintat och översänt till toastmastern fick jag ett meddelande från honom "ska inte du ha din man till bordet?" Jag/vi hade placerat O på fel sida om mig. Löste det hela genom att duka bordet spegelvänt.

Annars inget nytt här förutom träningsvärk (pump igår) och att Frankrike (liksom Sverige) inte lyckades göra något mål igår.

• Roslagsbrud

Bordsplacering... Har nu gjort ett förslag som jag tror att jag är nöjd med, men jag funderar på en sak: hur mycket snackar man med dem som sitter mitt emot egentligen?

Junivärmerekord i Stockholm igår - 32 grader varmt! Lite svettigt på dagen men underbart på kvällen. T och jag promenerade på stan, käkade goda laxsmörgåsar, drack latte med cheese cake till och tog en tidig bio för att hinna hem till fotbollen. T är gammal fotbollsspelare men tack och lov ingen fanatiker ändå. Fast Brasilien ville han inte missa. Själv avslutade jag kvällen i pyjamas på vår lilla terrass med ett korsord. Mmmmm! Ibland är det riktigt härligt att leva! Filmen vi såg förresten var Rika Vänner med Jennifer Aniston. En pratig relationsfilm (jag gillar sådana) men lite väl tunn tyvärr.

Karriärcoachen trodde att det fanns hopp för mig och gav mig goda råd och nyttiga synpunkter kring min ansökan om drömjobbet. Fast som hon sade: söker de en viss typ och du inte stämmer in på deras bild så spelar det ingen roll hur kvalificerad du är. Ta det inte personligt bara. Nej då, det ska jag inte, bara gräva ner mig fullständigt...

Svar på tråden Bla bla deluxe