• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Roslagsbrud

Lapinette: 1000 tack för bilderna! Så vackra ni var/är! Och det verkar också som om ni var härligt avslappnade och glada. Den känslan hoppas jag att även vi ska förmedla.
    Utö värdhus har faktiskt vunnit pris 2 hela gånger tror jag, så det var en toppenpresent ni fick. Ni kommer att ha det riktigt härligt.

Tennis... har provat en gång och orkade inte ens få bollen över nätet. För tungt för mig! Golf däremot tycker jag är kul och jag har klarat av själva uppkörningen så att säga, men har inte gjort teorin ännu. Lär nog dröja eftersom T har en massa fördomar om golf och golfare och inte gärna vill prova på. Ska ta honom i örat så fort vi är gifta. Fram till dess måste jag sköta mig och låta honom fortsätta tro att jag är en vän och snäll varelse som inte försöker få sin vilja fram...

Hade en annan dröm i natt: Skulle göra mig i ordning till bröllopet på någon toalett någonstans men kom inte in eftersom min dotter låst in sig för att fixa till sig inför studenten. Själv såg jag ut som en uteliggare med gråa (!) , rufsiga och flottiga testar till hår. Kissnödig var jag också, men hon släppte ändå inte in mig. Så ska jag inte ha håret i alla fall!
    Zea - du får mer än gärna maila mig alla dina tips beträffande jobbansökningar. Jag MÅSTE få komma på intervju i alla fall. roslagsbruden@hotmail.com har jag som adress.

Gemma: din lägenhet låter som en dröm, läget också. Precis så skulle jag själv vilja ha det. När det gäller dryga svenskar utomlands så är det verkligen en tråkig attityd de har - värsta kolonialister! Skit fränt tycker jag att du ska lära dig kinesiska. Du förstår vilka dörrar det kan öppna för dig i framtiden!

• Gemma

Hej girls, nu är jag tillbaka från min PT. "Trust your body!" skrek hon, och lastade på det ena kilot efter det andra, så att mina små spaghettiben darrade. Men det är faktiskt riktigt kul. Ikväll ska jag hämta upp mannen efter HANS pt-session, sen ska vi knata iväg och dricka champagne. Vi har ju en del att fira. Lägenheten, mina jobberbjudanden som börjar komma så sakta, och - ja - oss. Vi. Att vi äntligen, äntligen bor i samma del av världen.

Jaaa Lapinette, ni var HUR fina som helst. Han ser rar ut, din man.

Kram, G

• Gemma

Miss tess - closeten kommer väl till pass. Vi bor fortfarande i min mans gamla service apartment, och han har FYRA garderober medan jag tränger ihop mig i EN. Utöver detta har han klädhögar på åtminstone tre ställen - alltid. Så jag var MYCKET mån om att få just den här lägenheten!

Kram, G

• spöket laban

Lapinette jag bara måste få se bilder på dig från ditt bröllop :) så spännande hur klänningen blev till slut....

All lycka i framtiden med din Man

kramar

• Lapinette

Har nu landat i Cannes och känner mig allt bra vemodig. Tänk att denna period i livet snart är slut. Det är så vackert och behagligt här och ändå väljer vi (läs JAG!) Stockholm. Men, men, Rivieran finns kvar och kanske återvänder vi en dag. Men som sagt, vi har lägenheten kvar tills den sista augusti så än är det inte slut!

spöket laban - om du har en mailadress då kan jag skicka lite bilder till dig.

Gemma - min man är verkligen rar. Så snäll, omtänksam och givmild. Jag känner mig som en riktigt ouppfostrad skurk i hans närvaro.

Hur smakade champagnen?

• Brud_juni2007

Hej tjejer!
    Stockholm är som vackrast nu! Vilken underbar värme! Har suttit på mina föräldrars balkong och njutit av god mat, vin och den härliga kvällssolen... I morgon är det sista jobbdagen före semestern! Hoppas det fina vädret följer med oss till Irland!
    Har verkligen fått en sommarlovskänsla som jag inte upplevt på länge. Var och tittade på min systers barns skolavslutning. Jag återupplevde verkligen känslan jag själv hade på skolavslutningarna när man hade ett helt sommarlov framför sig! Å vad söta alla små barnen var!

Gemma, grattis till lägenheten!! Låter härligt!

Lapinette, snälla kan jag inte också få se bilderna? Min mail är moasmoster@yahoo.se

Stor kram på er alla!

• Lapinette

Brud_juni2007 - så när åker ni till Irland och hur länge blir ni borta? Har skickat även ett smakprov på bilder till dig.

Själva har vi varit på vår stammishak som ligger nära shoppingcentret Cap 3000. Asiatiskt med nem som förrätt och självfallet vitt franskt vin. Satt och pratade om vad vi vill göra här i sommar innan vi flyttar. Ska ta ett beslut om en lyxig middag med konsert i Monaco, kanske Simply Red eller Simple Minds. Var och såg Seal där för 2 somrar sedan och det var en upplevelse.

I helgen planerar vi för lite sol vid poolen, köpa in vårt Villeroy porslin (bröllopsprenter) samt som vanligt ge oss ut i bergen för en lång promenad på söndagen. Mmmm...kommer alltid att minnas denna del av mitt liv med ett stort leende.

• Brud_juni2007

Ååååå Lapinette, ni är fantastiskt vackra!!!!!! Vilka fina bilder! Skicka gärna fler om du vill!
    Också väldigt roligt att få se ditt ansikte! Man gör sig på något sätt en bild av nätvänner, och det är alltid lika spännande att få se det riktiga ansiktet bakom alla dessa rader...

Åå, Cap3000, där har jag varit många gånger! Börjar längta efter att åka till Nice! Var där senast i julas, och tyvärr blir det alltid samma årstid vi åker dit. Skulle så gärna vilja åka på våren, men vi har aldrig tid, prioriterar att upptäcka nya platser. Vi åker till Irland på måndag.

Uppe sent som vanligt trots att jag har ett maratonlångt arbetspass i morgon... Väntar på att min älskling ska komma hem...

• Lapinette

Min förlovningsring samt morgongåva är inköpt på Cap 3000. Fick örhängen i samma serie som förlovningsringen. I like!!

Sitter nu ute på verandan och läser en hälsotidning efter en onyttig frukost. När vi kom till Boulangeriet i morse så började självfallet damerna med att gratta till vigseln. Detta är så mysigt här nere. Dessa små affärer där du är stamkund som på något sätt "känner dig". Ingen sa grattis till mig när jag kom in på Konsum hemma.

Gemma, var är du? Du brukar inte vara borta så här många dagar från tråden. Har det blivit MASSOR av champagne eller är det helt enkelt flytt redan?

Svar på tråden Bla bla deluxe