Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Lapinette, nu har vi dreglat över menyn till restaurangen ni var på igår. Och ska sätta oss till bords och äta en enkel lurre, grillad lax med lime-creme fraiche och grillade grönsaker (fänkål, aubergine, hel vitlök, starka paprikor, champinjoner) med olivolja. Finfin sommarmat innan kinesiskalektionen och därefter ska jag ta på mig min AVKLIPPTA BRUDKLÄNNING, snöra på mig mina bordeauxrandiga sandaletter och det nysydda sidenskärpet och ta taxin bort till konserthuset på People's square. Mannen har skaffat biljetter till Sjostakovitch-konsert.
kram, G
Izunia - jag är noll intresserad av bilar och kör väldigt sällan. Däremot gillar min man att köra fort och jag måste säga att det är härligt med en fin bil. Vi har en Alfa Romeo GT och den är mums på de kurviga vägarna här på Rivieran. Dock vet vi inte hur det blir med den bilen i Stockholm. Snyft! Om vi köper lägenhet i stan känns det onödigt med bil samt det finns inte härliga kurviga vägar på samma sätt utanför Stockholm (där man kan köra fort) som det finns här. Diskuterade detta när vi åkte hem från restaurangen igår.
Gemma - det var ett trevligt restaurangbesök självfallet med ett glas champagne som apertif. Sen var det inte samma meny som på internet utan det blev tonfisk i förrätt och så kött och till efterrätt för mig så blev det ost. Vi satt vid små intima bord utomhus precis vid deras pool och lyssnade på grodorna som sjöng för oss från naturreservatet som ligger precis nedanför.
Mycket långt kvar - har ju inte sett dessa lägenheter live men anmälde vårt intresse igår på någon av 4:orna. Ska då bli kontaktad och förmodligen gå och titta när jag är hemma igen. Tror dock att samtliga lägenheter de bygger just nu har stora terasser. Har ju kikat lite då jag tar mina ensamma promenader när jag är i Stockholm. Har en sväng som jag går just genom Långbro parken upp i Herrängen. Det är inflyttning vår 2007 vilket skulle passa oss ganska så bra.
spöket laban - skönt att de var snälla mot dig på möhippan. Mina vänner var också snälla förutom några hemska cykelbyxor som jag var tvungen att ha på mig när vi klättrade klättervägg.
Gemma - helt UNDERBART att du kan använda din klänning igen och igen. Jag önskar jag kunde komma på vad jag ska göra med min. Funderar på att ta bort sidentyget och sätta någon färgad chiffong istället och sedan samma färg på chiffong till en sjal men den är ändå väldigt uppiffad och när går jag på sådana extemt fina tillställningar??!!
Lapinette - jag älskar att köra fort men laga bilar som har extremt bra väghallning...snyft!! Brukar ju delta i lite olagliga biltävlingar! haha...Men den nya är ju ocksa grym! Spelar ju ingen roll vem jag kör pa! jag sitter sa högt! haha!
Ni far kanske sälja bilen om ni flyttar till stockholm, men ni hittar säkert nagot annat som passar bättre!
Gemma - jag vill ocksa kunna utnyttja min klänning efter bröllopet..men har fatt inse att det kommer jag inte att fa göra...förutom när jag städar och lagar mat! haha..
Laban - det lät som en mkt trevlig möhippa! Hoppas du köpte nat fint!
Jag hade väldigt svart för att släppa manuella...jag gillar ju att växla..men nu blev det automat..jag antar att jag blivit gammal! ;)
Izunia - vi kommer att ta vår härliga GT och köra upp den till Stockholm sen får vi se hur mycket vi använder den, om det är värt att ha den kvar. Min man är ju inte van vid vinter och tänker inte köpa vinterdäck! Måste berätta...ofta när jag sitter här på BT och tjattar så är min man på GT och läser inlägg. Hi, hi! De har en egen hemsida för Alfa Romeo GT där de skriver om sina bilar!
hahaah!! andi tycker jag är knäpp som hänger pa BT men han hänger pa massa fotosidor där folk skickar in sina bilder och far de kommenterade. :)
Han fick faktiskt 4 av sina bilder publicerade av senaste nummret av Digital Photographer..! :)
Spöket Laban, vilken mysig möhippa! I min bekantskapskrets är det knappt någon som gift sig än så jag är skeptisk till om det ens blir möhippor när det närmar sig. Men blir det något hoppas jag att det är på göra-saker-bruden-gillarlinjen snarare än halsa helrör och skrika pinsamheter på stan.
Gemma, låter klart anarkistiskt med raveinbrott. Jag kommer från Sthlm och här hade vi ju Doclands och Le Garage bl a (var nog snarare -94 förresten), som faktiskt hade 16-årsgräns, så även yngre fick vara med om de ville. Efter ravekommissionens intåg blev det ju lite avslaget förstås, trist att behöva redovisa skorna innan man gick in. Idag fattar jag inte hur man orkade! Numer blir helt matt av att vara ute till 01.
Appropå bilar ska jag övningsköra idag, men jag måste säga att jag känner mig väldigt osugen på egen bil. Jag gillar att cykla. Och så gillar jag inte avgaser och miljöförstöring, men det är klart att vi skulle skaffa en om vi flyttar utomlands. Då kan man ju inte räkna med bra kommunala färdmedel direkt.
Izunia är inte han musiker? Kanske både musiker och fotograf? Min man är säljare och säljer licenser till GPS. Han har försökt att förklara för mig exakt vad de gör men jag har ännu inte riktigt fattat. Det är så nischat och speciellt.
Nu har han packat väskan för vid 18:00 går flyget hans till Israel. Sen blir jag totalt ensam här till onsdag natt. Jag som är van vid att ha ständig messenger kontakt med honom och att åtminstone inte vara själv på kvällarna. Det kommer att bli otroligt ensamt. Ska dock lindra ensamheten något med att träna måndag och tisdag kväll.
A stack pa svensexa idag. De ska till Göteborg och ut pa havet pa en liten bat. kommer hem tisdag kväll!
Själv ska jag pa ansiktsbehandling idag! Ska bli sa skönt..har varit ganska stressad pa sistone och känner att hyn inte gillar det..
Oj, undrar hur många gånger jag använde ordet ENSAM i mitt förra inlägg?!!!
Jag var bara på tillåtna rave och mest för att min dåvarande sambo sysslade med technomusik (egen studio och skivbolag). Vi hade en skivsamling hemma som hette duga och åkte till London lite då och då och stod i skivboxarna dagarn i ända och letade rariteter. Dvs han gjorde det medan jag sprang och shoppade massor med kläder och skor får på den tiden var det fortfarande billigt i London. Sen gick på konserter, technogrupper men även gamla 80-tals klassiker. Har suttit på ett café och lyssnat på sångaren i Spandau Ballet, har sett Duran Duran på Wembley, Human Leauge etc etc. Härligt!
Själv väntar jag nu på att solen ska bryta igenom de gråa molnen så vi kan gå ned till poolen. Igår åska det hela dagen och vi satt hemma men lagom tills vi skulle iväg och köpa mina fina skor. Måste nu frångå det jag tänkte skriva om och berätta om mina skor. Det blev svarta med hööög klack...trots att jag skulle köpa ett par med "lagom" klack för att överleva ett lååångt bröllop. Åter till vädret. Jo, lagom till att vi skulle bege oss ut så sken solen. Det blev m a o klänning och vita högklackade sandaletter till restaurangbesöket. Men nu som sagt är det grått igen men solen försöker att ta sig igenom.