Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Roslagsbrud - antar att de anser att "sommaren är kort, det mesta regnar bort" i Sverige.
Izunia - dina örhängen...beskriv??!!
Antar att det blir mycket disco på er bröllopsfest. Vi hade en hel del med. Det är ju musik som de flesta gillar, både yngre (runt 30 ) och äldre (runt 45). Annars var det mycket 80 och 90-tal. Sånt som var populärt när en annan sprang ute på stan och härjade.
Ja 70-80-90 tal blir det nog mkt av! :)
Jag växde upp med en pappa som dj sa jag har alltid haft mkt musik runt om. A gillar inte direkt disco men 70-tals funk..
Mina örhänge...a sa fina dem är! Det är Thomas Sabo örhängen. Jag har ingen bild än da kameran är pa svensexa men här är en version av den kortare modellen. Alltsa likadana fast dubbelt sa langa!
groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/ringar.msnw&PhotoID=219
Jättefina!
Gick vidare bland dina bilder och såg förlovningsring med sten. Har du en sådan? Min ser nämligen ut så...fast det är ju egentligen inte min förlovningsring utan den första julklappen från O. Förlovningsringen fick flytta till höger hand då den är så speciell.
Roslagsbrud: Du skulle ha ganska normalstora fötter här! Och lapinette - mina fina skor som jag hade sist kom också från shanghai.
Musik: Jag växte upp i ett hem där det BARA förekom klassisk musik. Alla vi tre barn spelade som drillade små apor, piano, cello, tvärflöjt... Jag revolterade intensivt när jag lärt mig att det gick. Nio år av Chopin-sonater fick mig att bli ganska anti klassiskt men desto mer hängiven allt som speglar nuet och framtiden. Det var nog en bidragande orsak till att jag blev musikjournalist så tidigt.
Dansband har jag en svaghet för... finns inget härligare än att svischa runt i nån skånsk, lövad loge med kritat dansgolv för perfekt glid... en nasal sångerska med hårt målat ansikte, saxofonsolon och texter som får en att känna att efter regn kommer sol och kärleken vinner alltid till slut. Visserligen kan jag inte dansa men det brukar ordna sig eftersom alla andra - unga som gamla - är så jäkla duktiga där ute på vischan.
Min nya kompis berättade för övrigt nu, på vår dejt, att de brukar festa hela natten (hon är ung) och avsluta med ballroomdancing tillsammans med kinesiska pensionärer! Varje morgon mellan 8 och 11.30 är det nämligen finklädd mogendans som gäller bland Shanghais seniorer, efter tai chin.
Kram, G
Jag gillar också att dansa! Började med balett som 5-åring, åkte konståkning några år men när vi flyttade till Sverige och vischan så blev det dansband istället. Skulle aldrig köpa en skiva med den typen av musik, men att dansa till är kul. Är faktiskt riktgit duktig på foxtrott och bugg. Kan även dansa gammeldans. Disco är super, att få skaka loss ordentligt.
På lunchen hittade jag en linnekostym till T, på Massimo Dutti. Ska ta den på öppet köp så får vi se om den passar eller inte. Han lät väldigt tacksam över att inte behöva åka in och prova den. Kan ni förstå det?
Och det första jag gjorde som nyseparerad var att anmäla mig till en kurs i salsa. Jätte roligt!
Roslagsbrud: Vad härligt, njut av din dansfärdighet! Själv håller jag på att lära mig springa som sagt, går väl sådär. Mina benhinnor opponerar sig så fort jag kör mer än fem minuter i stöten men jag ger inte upp. De måste vänja sig så småningom.
Min man har också en linnekostym från Massimo Dutti, han är supernöjd med den och envisas med att bära den trots att baken numera hänger i knävecken... uff. Men nu har jag i alla fall övertalat honom att gå till skräddaren och sy upp nya, välsittande linnebyxor. Det är ju rätt billigt här, plus att det helt enkelt inte finns kläder för 190-centimetersmän i det här landet.
Kram, G
Mitt ex var också en dansant typ men T... Han brukar knycka lite stelt med sin långa kropp och ser väl mest ut som en rostig robbot när han försöker sig på dans, i alla fall i vardagsrummet. Har aldrig sett honom dansa på riktigt! Ibland får han för sig att ta några graciösa balettsteg, sträcker ut ett ben bakåt och en arm framåt och då skrattar jag så mycket att jag ramlar omkull. Men annars är han perfekt!
Gemma: har försökt lära mig springa men det går bara inte. Jag får så fruktansvärt ont i fötterna, ovansidan av fotleden, eller vad det nu heter. Tycker dessutom att det är så otroligt trååååkigt att springa! Har därför gått över till att promenera mycket och länge istället. Du är duktig du som fortsätter att kämpa!
Roslagsbrud: Jag vill springa, jag springer redan i huvudet, det är bara kroppen som inte hänger med. shit... jag låter rätt gammal va ;)