Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Spöket Laban: vad tror du om 1 cm från golvet då? Men det beror mycket på klänningens modell. Det KAN se ut som om du väntar på högvatten om den fållas upp för mycket när du t.ex. har en massa vidd i kjolen. En snäv variant däremot tål bättre att tas upp en aning. Tycker i alla fall jag!
Oj, nu är det fotboll på tv, men jag gör som Gemma, surfar trådlöst hemma i soffan och håller T sällskap när han tittar på Sverige. Fotboll är inte riktigt min grej även om jag givetvis tycker att det är jätte roligt när det går bra för Sverige. Men att sitta 2 timmar och vänta i evigheter på ev. mål, nej, jag blir för rastlös, det händer för lite på plan. Då är det roligare med handboll t.ex.
Nu blir jag väl halshuggen, eller?
Jag argumenterade med min mor om detta då jag tyckte hon hade gjort min klänning för kort och hon la ned den ...1 cm!!! Mer vägrade hon då hon inte ville se mig snubbla in i kyrkan. Faktum är att klänningen var perfekt...den gick typ någon mm ovanför golvet. Fast visserligen så klev jag i den ändå ...oaktsam när jag gick i trappor...men dansa kunde jag!
lapinette du skrev la ner den? menar du att den släpade 1cm i golvet eller att den svävade 1cm från golvet?
Roslagsbrud min klänning är i mycket tyll nertill så jag kanske ska göra underkjolarna lite kortare typ 2cm från golvet och sedan tyllen 1cm från golvet, låter det vettigt?
får kanske ta av mig skorna när vi ska fotas?
min m2b är hos en kompis och kollar fotbollen då jag vägrar :) så nu när jag är klar med tvätten har jag chansen att äta glass, kolla på dålig TV och läsa här på BT....skönt ibland
Spöket Laban: Ska du bara skaka loss så är det säkert lättare än om du ska dansa på "riktigt". Men det där vet ju vår egen tävlingsdansare Lapinette allt om! Tycker att hennes förslag att den går precis ovanför golvet är bra.
om jag kollar på min klänning på hemsidan så är den lite kortare framtill på modellen med sen är det ju släp i bak hervemariage.com modellen heter SARIS
på bild bredvid modellen sandy
Herregud vad folk som är här inne när Sverige spelar fotboll!!! Själv blir jag nervös av att sitta där så jag sitter bredvid tv'n istället och springer fram och tillbaka mellan tv och tackkort.
spöket laban - sorry, förklarade lite dåligt men min klänning var precis ovan golvet. Jag hade gärna haft den ändå ned. Ska vi säga 50 cm ovanför (självfallet när jag hade skor på mig).
Gud, jag skriver som en kratta! Hoppas ni förstår ändå.
Lapinette: häftigt om klänningen varit 50 cm ovanför golvet!
Förresten, om det är ok att fråga - minns du vad din brudbukett kostade?
All vår ekonomi finns i mitt enorma excelark där all planering finns så blombukett typ 1 400. Vi betalade en klumpsumma för alla blommor men brudbuketten hamna på typ 1 300 - 1 400 kronor.
Underbart att Sverige gjorde mål! Samtidigt som jag hade min man via Skype från Tel Aviv. Han ser matchen på hebro.