• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Izunia

Zea det finns manga underbara städer i Europa.
    Kanske Rom, Sevilla, Wien, London, Paris, Venedig, Toscana, Prag, Berlin... Själv tycker jag absolut att ni ska aka till Krakow! Helt underbar stad! Mkt sevärdheter som jag kan rekommendera!! :)

Kanske nan grekisk ö, Kroatien, Spanien om ni vill ha sol..

• Bröllopstokiig

Tack för alla förslag!Nu har vi fått lite
    mer att välja i mellan.Även om jag och I har varit mycket i Italien (han är italiensk/finlandsvensk)Familjen har hus i Toscana.Självklart finns det mycket kvar att utforska i detta land.

Gemma:Vi är väldigt lika dig och din man på den punkten.Så som ni hade lagt upp eran Ungern resa precis så på ett ungefär hade vi lagt upp våran USA resa.Frankrike alternativet såg väldigt lockande ut, lite Gotland över det hela.Vi kommer att vara borta mellan den 21-29 aug.

Dessa länder har vi aldrig varit i som kan vara intressanta att åka till Ungern hi hi och Tjeckien.

Kram,zea

• Lapinette

Har varken varit i Ungern eller Tjeckien så kan inte komma med några tips. Jag är mer en Italien (exet bor där) och Frankrike kännare sen har jag ju även semestrat i Kroatien och ett flertal gånger i Grekland...om vi ska ta det lite sydligare länderna. Kroatien är jättefint och något jag annars rekommenderar!

• Gemma

Zea: Jag kanske blir påhoppad av folk nu men... jag skulle uppriktigt sagt inte rekommendera en honeymoon-roadtrip i en föredetta öststat om jag inte pratade språket (jag pratar ungerska). Känns helt klart säkrare med Toscana och Frankrike om man vill ha feel good-garanti.
    Och det vill jag ju att ni ska ha ;)

Kram, G

• Gemma

Fast det är klart... garantier har man såklart aldrig.

Men viktigast är nog att man planerar sin resa väl på förhand. Och vill du ha Ungern-, Loire-dalen- samt franska atlantkusten-tips står jag gärna till tjänst. Jag fullkomligt älskar min mans hemstad, Tours, som ligger i frankrikes slottstätaste region. Den medeltida stadskärnan med sitt rutnät av gågator och det nedsänkta torget med levande musik är underbar.

Kram, G

• Gemma

Izunia, hoppas att du inte tog illa upp för mitt öst-påhopp, jag har bara varit med om lite för mycket elände under mina barndomssomrar i Ungern, med tillhörande bilresor genom östtyskland.

Kram, G

• zea

Har seglat runt endel i den Grekiska ö Världen och i Kroatien.Gemma:Min I sa precis samma sak som dig.Det lutar helt klart åt Frankrike och Italien.Ni är bara för gulliga på denna tråd.Stort tack!Hur tror om att man börjar i din mans hemtrakter och sedan avslutar med Paris?

Stor kram,zea

• Lapinette

Låter jättetrevligt - dvs Toscana upp till Paris. Vill ni då ta genom norra Italien och kanske Lago di Maggiore och sen genom Mont Blanc tunneln och via underbara Annecy uppåt eller åker ni längs med kusten in till mina "hemtrakter" och tar Rhonedalen upp mot Lyon och vidare?

Säg bara till jag har tips om mysiga hotell både i norra Italien och i Provence. Annecy har jag pluggat i och i Lyon var jag i höstas. Älskar att skriva om resor ...därför hittar ni mig på alla slags Frankrike - Italien sidor här på BT.

• Izunia

Gemma jag far nog halla med dig om det... kan vara lite klurigt da inte alla (som i sverige typ..) pratar engelska. Kan vara bra en en guide-kompis om ni ska dit..

Kan tänka mig att Budapest är som Prag och Krakow..väldigt mkt turister som inte pratar spraket. Men det ordnar sig ända.

Men ska ni köra runt a la Roadtrip sa kanske ni ska köra at andra hallet! :D

Nu har jag varit hos kiropraktorn igen..öh...en gang till ska jag dit och blir det inte bättre ska de röntga ryggen pa mig! :o jaja..bara det blir bättre!!

Idag har vi även betalat handpenning pa var bröllopsresa! Nu är det bestämt! 3 dec aker vi och kommer hem den 17:e.

Nu ska jag snart ga och tvätta och stryka och vara en god pre-wife! :)

• spöket laban

Hej tjejer nu är jag tillbax igen, var och provade min klänning idag som sagt och hon hade sytt in den så tjat över magen att det kändes som om den skulle spricka om jag tog ett djupt andetag....behövde trots allt sys in mer över höfterna. Sydde oxå in axelvaddar vid brösten för att fylla ut klänningen då den var sydd för någon mer mer än mina små bröst (det blev skitbra ska nog göra det på fler klänningar i framtiden , skönt att slippa BH)

Känns lite konstigt att den var så tajt så nu blev jag helt förvirrad, men hon kommenterade bara att den var tajt inte att den var För tajt. Tänk om den spricker på bröllopet eller om jag går upp i vikt? Den blir inte klar förrän onsdag och vi åker på torsdag kväll...

kram

Svar på tråden Bla bla deluxe