• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Gemma

Laban, du låter som jag! Fast jag var livrädd för att min klänning skulle glida ner, vilket den också hade gjort om inte mamma sytt på axelband. sååå spännande med ditt bröllop!

Kram, G

• Lapinette

spöket - åker ni så snart. Vad spännande! Nej, klänningen får inte vara FÖR tajt för du måste ju kunna njuta av mat och dryck under kvällen.

Har aldrig haft axelvaddar vid bysten men dock bystkupor som sys in i klänningen så man slipper bh. Själv hade jag silikonkuddar som låg tryggt i bustiern.

Min klänning gled ned något under kvällen. Inte så att jag tror folk märkte men jag lyfte den lite odiskret under bysten ibland. Är tyvärr rätt odiskret när jag är överförfriskad.

• Gemma

Lapinette, jag vill se bilder på dig när du är överförfriskad och drar i bysten, kommer de sen? Jag har ju bara hunnit till 130.

• Lapinette

De överförfriskade bilderna (från festen) hittar du på vår hemsida ...men inget på mig när jag drar i bysten. Har efterlyst kort från min kompisar som hade kamera med sig men de är såå tröga!

• Lapinette

P.S. Fotografen var med fram till förrätten...sen åkte han hem till fru och barn.

• Gemma

Lapinette: Hade ni engångskameror? tycker mig minnas att ni hade det.

• Gemma

Det var så fint med småflärparna som stack upp ovanför din klänning... och de som hängde naturligtvis. Den blev väldigt unik på det sättet.

• Lapinette

Ville absolut att klänningen inte skulle gå rakt av utan både jag och mor var eniga om att spetsen skulle få "titta upp". Däremot är det snyggare med en rak linje i ryggen. Att få de där hängande flärparna i din spets var inte lätt. Mamma sydde helt enkelt olika blomsterrankor ihop så att det blev hyfsade flärpar. De var inte symetriska och lika men det syntes inte att hon handgjorde dem.

Vi hade engångskameror. Ska hämta upp korten när jag är hemma. Vi får se vad vännerna har tagit på??!!!

• Izunia

Laban jo axelvaddar stoppade butiksbiträdet innanför min klänning pa Abbey Bridal i Australien. De satt ganska bra även om det bara var temporärt instoppade direkt mellan klänning och byst. Jag hoppade omkring och de satt kvar! :)

Nu har jag dock köpt en formpressade bh utan axelband som klistras pa sidorna sa att den inte syns där bak (pga korsetten).

Vi tänkte först ha engangskameror..men efter manga om och men ska vi inte ha nagra. Var fotograf kommer ända att vara med fran frisören till natten. Han kommer dessutom att sätta upp en mini studio i foajén där alla gäster ska fotograferas pa nat roligt sätt.

• Lapinette

Det lät jätteskoj! med fotograf hela natten och studio. Jag är så glad att vi anlitade en fotograf fram till middagen. Hade varit trevligt att ha honom längre...vi erbjöd honom mat då vi fick två sena återbud men han skulle självfallet hem till familjen. Om han även hade tagit foton under festen så undrar jag hur många vi hade hamnat på...nu är det över 500 kort och supersvårt att välja ut vilka vi ska ha framkallade.

Svar på tråden Bla bla deluxe