Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Mycket långt kvar: Jag gillar marockansk mat och då brukar jag göra följande förrätt:
1. Cosmopolintans (okej, ingen rätt jag vet). 2 cl cointreau, 4 cl vodka, juice från en lime, cranberryjuice (godast om man skvimpar i koncentrerad jokk), 6 krossade isbitar, shakas tills det blir imma på shakern och hälls i martiniglas.
Till detta galet goda snittar som görs såhär: Rosta skivor av ciabatta eller baguette. Skiva på en kraftfull chevre (gärna St. Maure de touraine, opastöriserad alltså), toppa med färska fikon, ringla över honung och häll på hel spiskummin. Gratinera under ugnens grillelement.
Kram, G
Lapinette, så spännande, grattis till pillerstoppet ;)
Vi har faktiskt också så smått pratat om barn... ser fram emot när den här tråden förvandlas till glamorösa mammors tråd, hittills är det ju bara Roslagsbrud som kvalar in.
Jag är dock ingen planka... fast jag måste erkänna att jag kört med wonderbra i fjorton år så det har nog påverkat min självbild på ett smickrande vis. I synnerhet på senare tid. När jag var yngre var jag en 75 B, nu är jag 75 A och brösten har precis som jag själv,flyttat söderut.
Gemmma - de gör storlekarna större. Det är därför du drar en mindre kupa. I alla fall så är det så med kläder. De blir bara större och större i storlekarna och jag är så nöjd att hela tiden vara en 36:a.
Nu har min man kommit hem så igår somnade vi sent då vi låg och pratade om ditt och datt ett bra tag. Satt även framför datorn till 0:00 då jag letade mysiga slott att övernatta på när vi ska dra igenom Frankrike upp till Stockholm.
Gemma - det är spännande men även lite skrämmande faktiskt. Vi får se om det blir och när men fram tills dess lever vi vidare som vanligt. Vill absolut inte hamna i den där "panik vi måste ha barn nu" känslan. Den tar bara död på erotiken. Dessutom så ser jag inte fram emot att inte få dricka vin på så otroligt länge...jag vet att det låter fruktansvärt men gud vad jag kommer att sakna vin!
Förlåt, men jag kunde bara inte låta bli att referera välvalda delar av vår bröstkonversation till T och han satt bara och gapade som en fågelholk: "pratar verkligen tjejer på det viset?" Han skulle bara veta! "Vadå,undrade jag oskyldigt, brukar inte ni män prata om storleken på era...?" Förstod av hans förnärmade min att nej, det gör de visst inte - känsligt kanske? Men samtidigt så tycker han att vi är så otroligt gulligt tjejiga när vi håller på och skriver om såväl stort som smått, och är givetvis omåttligt nyfiken på allt vi dryftar om.
Lycka till Lapinette med babytillverkningen! Fast du får se till att hålla mannen hemma lite mer om det ska bli nåt. Vi är ju bara fertila ett par dygn i månaden så det gäller att pricka rätt. Och Gemma - kanske lika bra att passa på när du ändå bara går hemma i siden negligé, käkandes på en massa praliner (eller chèvre mums mums) med en coupe de champagne i handen? Förstår du vilka ursöta barnkläder det säkert finns i Shanghai!
Zea: du låter som den snyggaste av oss alla så avslöja på du bara! Jag vill också vara lång (ni är ju dm längre allihopa) och glamourös!
Jag blir hungrig av alla recept! Ska själv baka en sockerkaka till Midsommartårtan i morgon. Blir med jordgubbar och lemonkurd.
Skitbilen ska jag till verkstaden med idag och så ska jag slänga en massa grovsopor, köpa vin, handla mat, städa hemma och packa. Sen åker vi ut till Roslagen!
Du har ett så passande namn Roslagsbrud. Sprang nu ut i badrummet och förklarade för min nyduschande man om vad du skrev precis och förklarade då varför du har Roslagsbrud som nickname.
Trodde nog aldrig att jag skulle sitta så här och skriva på en tråd. Men det är så trevligt, speciellt när jag jobbar nerifrån Cannes. Nästa vecka är jag i Stockholm igen och då ses vi mindre.
Som sagt, vi blir med barn när vi blir. Skulle vara skönt om jag fick pimpla vin den här sommaren sen när vintern kommer kan jag försöka låta bli. Hmm....ska lägga ett extra kål i augusti. Kanske göra barn på kräftskivan. Vill helst ha ett maj barn (precis som jag själv är).
Roslagsbrud:Jag är nog knappast den snyggast på denna tråd!Personligen tycker jag många gånger att korta tjejer brukar ha en mix av att vara söta och kvinnliga på samma gång.Har man turen sedan att ha lika bra smak som dig Roslagsbrud....
Kan inte annat en tro att du är värsta pangbruden!
Kram,zea
Zea tackar! jag tror och litar verkligen pa var fotograf. Lite annorlunda och inte bara detta traditionella.
Oj oj..da kanske jag har megabröst jämfört mer er! :o 75 B dock en väldigt liten en..:D Heller ingen BB-kandidat...som tur är!
Roslagsbrud - Sadär brukar min m2b ocksa sitta och fraga när han sitter pa sin dator bredvid mig ocg sneglar pa min skärm..!
Lapinette - vilken tur att jag inte är den enda som planerar vilken tid pa aret jag vill ha barn. Dock är inga planerade inom snar framtid men jag vill ha barn första kvartalet pa aret..;) (som jag)
Detta är för att under mina studier läste jag forskning om hur majoriteten av alla elitidrottare är födda första kvartalet! haha...sjuk är man va??! :D
Om man ska bli ett mars-barn som jag bör man satsa stenhart pa midsommar! :D :D