Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Okej hur dum är jag?????
Var inne och skulle testa skicka en bild via mailen och lyckades då radera alla bilderna från datorn och skicka en bamsebild till dig Lapinette, då jag hade din mail sen du maila över bilder från erat bröllop....Jag är verkligen dum,hoppas jag får en avancerad datakurs i morgongåva från min m2b
Nu måste jag få tag i min kära syster så hon kopplar upp sin dator igen jag får jag tanka över dem ytterligare en gång aaarrgh.
Blir nog många glas i kväll
Är tillbaka efter ett par timmar vid poolen. Längre stod vi inte ut trots svalkande vatten. Någon har tagit alla parasol som brukar vara där. Hade sett fram emot att läsa min isländska deckare UNDER ett parasol.
Detta blir ytterligare en slö dag. Pool och nu packa ihop lite, tömma diskmaskinen och invänta Sverigematchen. Har sedan föreslagit en kvällspromenad och efter det blir det kött och rödvin. Imorgon åker jag till Stockholm igen och vi kommer inte att ses på 12 dagar. Men det är en av de sista gångerna (förhoppningsvis) som vi är ifrån varandra så länge.
Gemma - antar att du just nu smuttar på ditt mousserande vin och njuter av dina nya vänner.
spöket - tack för kortet! Det kom fram och det var jätteskoj att få se en bild av er.
Glamour tjejer.... trevligt att ha upptackt BT och maste erkanna att det kanns skont att kunna (forhoppningsvis) eliminera lite av den stress som sakta kommit smygande...
Lapinette: harliga brollopsbilder och jag log da din make faktiskt liknar min m2b pa vissa bilder(!)ja, nu har varmen verkligen kommit och det blev lite for mycket av det goda igar da vi njot lite val manga timmar pa stranden, men ack sa harligt! MINDRE harligt att se resultatet bl.a pa min rygg... sa idag blev det att shoppa loss i Marseille istallet for stranden. Hittade ett par skor ( som jag egentligen inte behover) men tankte stappa loss i dem ikvall da jag gar ut och dranker forlusten mot Tyskland. Underbart att ha sa manga trevliga franska vaninnor har nere - de ar verkligen min raddning da min m2b jobbar (nastan) jamt...
Jag gissar att bade du och Gemma pratar flytande franska?... phuu...sjalv forstar jag 99% av spraket men att prata obehindrat ar svart och frustrerande! Naval, efter 1-2 glas rosé brukar min bristande franska och vaninnornas bristande engelska bli ett minne blott
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och kolla vad jag kan hitta i garderoben som matchar mina nya skor.
Lapinette - ar du hemma i Sthlm i juli? Sjalv aker jag tillbaka 2 juli, bor och jobbar i stan och kanske vi kunde ta ett glas Champange och diskutera hurvida vara man har nagot mer gemensamt forutom det yttre )
Bonne soirée!!!
camargue - så min man har en "look a like". Han tittade lite besvärat på mig när jag försökte förklara vem du är. Inte lätt att hänga med alla damer här på tråden.
Vi har varit ute på en kvällspromenad efter denna tråkiga fotbollsmatch. Nu lagar vi god mat och smuttar på rödvin.
Lyllos dig Camargue som har franska vänner. Vi har några få, min man är inte härifrån och de umgås vi bara parvis med. Ingen av tjejerna är någon som jag skulle tänka mig att sitta och fnissa ihop med.
Och när det kommer till den flytande franskan så ligger jag nog på samma nivå som dig. Jag förstår rätt mycket men har supersvårt för att öppna munnen. Vilket jag annars aldrig har problem med.
Var så lycklig när jag träffade en kille från gymet när vi handlade i torsdag och vi småpratade lite på FRANSKA. När jag hittade min man trodde han att jag hade vunnit på lotteri. Glad som en 3-åring för att ha träffat någon jag "känner" och att jag vågade prata.
Jag drar hem imorgon så ett glas champagne i julimånad sitter aldrig fel. Förresten fick vi ett samtal mitt under matchen. Självfallet från en fransman...från dina trakter, Cassis. Vi ska på samma bröllop i sommar den 15 juli och han undrade om vi inte skulle till Franska Ambassaden den 14 juli. Hörrni alla tjejer som har franska män - ska vi ses där?!
tillbaka efter en vild kväll med min vilda vackra väninna. bl a hamnade vi på strippklubb och i ett kareokebås på "the partyclub", mannen får skylla sig själv när han lämnar mig. Det är långt efter läggdags för en sömnig och präktig G...
Kram, G
psps: camargue, välkommen, hoppas du omgående trasslar in dig i denna tråd och inte lyckas trassla ur dig igen ;)
Och lapinette, två glas jacobs creek, två glas vitt, ett glas moët och en märklig barbierosa drink blev facit ikväll. så fokus låg för ovanlighetens skull på kvantitet snarare än kvalitet. fast jämfört med övriga gängets synder låg jag i lä...
psps: Laban, du VET inte hur gullig du är.
Tjena!
Här sitter en trött men lycklig tjej invirad i en filt framför datorn.
Jag har haft den bästa midsommarhelgen på mycket länge. Vi var ett gäng glada vänner som grillade och drack vin hela kvällen igår, midnattsdopp i poolen och sen lite mer vin, som ledde till djupa och intressanta samtal. Vi sov allihop över och i morse bara låg vi i solen, drack kaffe och badade lite till. Vi åkte därifrån och åt lunch i några andra vänners trädgård och sedan åkte vi till underbara fåfängan för att titta på fotboll (ja, konstigt nog har de ett fotbollstält på fåfängan). Trist att inte Sverige vann, men det var ändå kul att sitta tillsammans allihop.
Det har bara varit en sån härlig helg med så varma och fina människor, egentligen är vi bara nära vänner med ett par och resten är deras vänner. Men vi kände oss så välkomna att de nya vännerna faktiskt redan känns som goda vänner. Det är så sällan man kan vara ett så stort sällskap och ändå känna att alla verkligen kan vara sig själva.
Lapinette, det låter som en jättebra idé. Det skulle verkligen vara kul att ses den 14/7!! Jag är tyvärr inte 100 på att jag kan eftersom jag jobbar kväll den 14:e och morgon (börjar kl 7) den 15:e. Men med lite tur kan passen stuvas om lite...
Nu ska jag gå och pussa på min underbara finacé!
Är tillbaka en sekund framför datorn efter 1,5 timmas middag på terassen men min man och en massa sjungande grodor. Har suttit där och pratat om livet, att lämna detta underbara ställe, om tidigare flyttar i livet etc etc.
Så tjejer nu lämnar jag er! Kommer inte att koppla upp mig förran på måndag. Har ju ingen adsl hemma. Kram på er!
Morgon i Shanghai, varm och öm av spriten, den här dagen lär bli en transportsträcka mellan igår och i morgon så jag kan lika gärna ta mitt avtrubbade huvud och sätta mig på artyfarty-caféet och skriva kinesiska glosor. I eftermiddag har jag min fjärde privatlektion. Och NATURLIGTVIS hade jag en galen konversation med en taxichaufför klockan halv fyra i morse - på kinesiska. Den gick ungefär såhär:
"Tyskland: inte bra, inte bra."
"Sverige - wheeeeeeey!"
"Jag är sverigemänniska. Jag är fru. Jag har make. Make är frankrikemänniska."
Erkänn att ni är grymt imponerade ;)
Kram, G