Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Jag har shoppat - igen - trots att jag lovat mig själv att hålla i pengarna fram till bröllopet. Det är ju så dyrt att gifta sig, suck, suck. MEN jag gick förbi ett skyltfönster och där hängde en underbar sjal från Max Mara som jag genast såg skulle passa perfekt till min rosa brudklänning. Inte kunde jag då bara passera utan att gå in och känna på den? Första gången gick jag ut igen, utan att köpa den. Några dagar senare gick jag in igen och kände på den lite till - fanns bara ett ex kvar. Även denna gång gick jag ut igen, utan sjal. Så i går e.m. hade jag en dejt med min T (laxmacka, latte, cheesecake och bio) och som av en händelse så gick vi förbi samma affär för tredje gången - nu hade jag ju smakråd med mig. "Köp den, den kan var kyligt i augusti" tyckte T (förstår ni varför jag gifter mig med denne man?) och jag var inte nödbedd om man säger så... Nu är denna ljuvliga sjal min! Färgen är linnevit, den är i 80% lin och 20% Asetat och har en underbar lyster och struktur, och passar utmärkt med klänningens något stela sidenorganza. Var tvungen att prova hela outfiten i morse (inklusive skor och smycken) och kom givetvis för sent till jobbet. Hur barnslig kan man bli egentligen?
Eftersom jag är äldre än ni andra så har jag hunnit med lite mer:
infoassistent
journalist
marknadssekreterare
informatör
pressansvarig
programchef
utvecklingschef
Men jag har även varit:
Plantsättare
Blomsteflicka
Tidningsbud
Brevbärare
Modell blir jag aldrig - för kort och helt oförmögen att slappna av på bild. Blir stel som en pinne så fort en kamera kommer fram och gör bara en massa konstiga och tillgjorda miner. Kan dock se hyfsad ut om jag är lagom salongsberusad eller omedveten om att jag plåtas. Kärlek funkar också - blir alltid bra när jag plåtas tillsammans med T. Skönt med tanke på det kommande bröllopet!
Just nu håller jag på att försöka få till ett festprogram. Hade ni det Lapinette och Gemma, och har ni i så fall några tips?
Visst vore det häftigt om vi sammanstrålade den 14/7 men jag vet faktiskt inte om jag kommer att få någon inbjudan. Har kanske varit för inaktiv den sista tiden...
Själv har jag nu kommit tillbaka efter att ha stått och pratat inför VD, PR-byrå, marknadschef på ett stor livsmedelsbolag i 1,5 timma. Var mer nervös när jag gick in där än vad jag var framför kyrkan. Har lärt mig att nervositet bara är bra, det betyder att man verkligen vill prestera.
Gemma - den enda eftergymnasiella utbildning jag har är som marknadsekonom på IHM. En utbildning som jag njöt av i fulla drag. Sög in allt som en svamp och festade oxå som en svamp (vad bra det lät ) och gjorde slut (liksom nästan alla mina klasskamrater) med mitt långa, långa, samboförhållande lagom till examen.
Min modellkarriär började och slutade när jag var 15-16 år och var modell för en parfymflaska. Det var en serie (typ Date) som hade olika dansare på framsidan. En med Madelene Onne som hette Balett, en som hette Disco, en annan Jazz och så min som hette Cha-Cha. Det var en väldigt bra inkomst för några timmars plåtande.
Roslagsbrud - Gemma hade festprogram (om jag minns rätt) och vi gjorde något som vi kallade för Who is who? där vi beskrev alla våra gäster.
Och behöver man inbjudan till den 14 juli? Räcker det inte med franskt pass?
Lapinette, grymt coolt med dansreklamen. Smäller onekligen högre än seriefigur ;) Men jag var hur nöjd som helst med att få vara Modesty Blaise. Det hade ju kunnat bli sämre... (fyll i med egna associationer).
Så cool du är med föredraget! Själv har jag skrivit en omfattande näringslära, gått igenom alla vitaminer och mineraler samt på ett pedagogiskt sätt försökt förklara varför de är bra.
Roslagsbrud, dina inlägg är så liksom... prunkande! Man vil bara VRÄKA sig bland prästkragarna! Ja, eller inne på Max Mara för den delen. Du kommer att bli så otroligt fin.
vi hade ett liiitet middagsprogram med: Meny. Presentation av samtliga gäster (nåja, inte så liiitet, ni känner ju mig och min fingersvada tihi). Bäst av allt: Det var joint venture mellan mannen och mig. Han får alltid skrivkramp när jag är i närheten, men nu satt han ju och författade sina kärleksfulla om än något elaka presentationer på sitt håll, i Kina. Eftersom han fått bjuda 50 gäster och jag 50 (Miss millimeterrättvisa, c'est moi) blev det helt enkelt - rättvist. Sen skrev jag om allt på svenska och engelska och han, på franska.
Med i programmet fanns också en snapsvisa på svenska som leddes av våra toastmasters samt en på franska som leddes av mannens bror.
Nu borde han befinna sig över uralbergen ungefär... Man börjar kunna den här rutten.
Kramelikram, G
oj oj vad ni skriver...en annan sitter och haller pa att bli galen pa allt som ska fixas..:( jag har varit lugn nu i flera veckor och nästan struntat i allt..men idag! Jo det var en miljon samtal som skulle ringas och jag är inte färdig än..
Maste fa tag pa min sömmerska da jag börjar bli orolig över tärnklänningarna som är för stora...
Ringde edilen där vi ska ha var bröllopsfest, och inte nog med att lokalhyran är sjukt dyr, maste vi betala extra för alla saker sa som scen, ljus, projektor..bla bla bla.....
öhh...andas..
Maste hitta ett tryckeri för vara festprogram ocksa....
yes, andas ;)
Om tryckeri - själv gick jag till Engelholms typografiska eftersom jag ville ha offsettryck och prägling på min handmålade akvarelltext... det skulle landa på 11.000 bara för inbjudningarna!
Jag nästan dog. Och bestämde mig för att köra ändå. Men sen när jag fick provtrycket såg det ändå ut som fan rent ut sagt. I slutändan insåg jag att det blev klart på en billig bläckstråleskrivare! Såg på pricken ut som akvarell.
Pappa och mamma stod en hel vecka med skärmaskin och klistrade ihop inbjudningarna för det enda skrivaren inte klarade var formatet - 15 x 60 cm (ihopvikt till en kvadrat som vecklades ut till ett panorama). Och i detta, inlaga på transparent papper. Ja shit vad man höll på. Men SÅ kul det var!
Nästan så man vill göra om det...
I morgon kommer min man hem, han ska lukta flygplan och digna av presenter (?).
Vilket är det knäppaste ni gjort för pengar? Kom igen nu. Detta är vad ni har att konkurrera med:
- Ätit tolv crème brülée på två kvällar.
- Försökt pruta på en dammsugare hos Elgiganten.
- Sjungit "Bra Vibrationer" med en dildo som mikrofon, i en porrbutik.
- Sagt till min man: "God natt älskling, nu ska jag gå till åtta helt olika typer av barer och försöka ragga upp en man." Och lyckats!
Kram, G
Tillägg: Det var inte Engelholms Typografiskas fel att det inte såg bra ut. Jag hade helt enkelt ingen koll på vad jag kunde vänta mig. De är kända för att vara ett jätteduktigt tryckeri.
ville också säga att det blev i särklass SNYGGAST på en billig bläckstråleskrivare eftersom det "blödde" precis som riktig färg.
Och min man på sitt kontor i Cannes efter 3 dagar på en tråkig mässa i Nice som har haft middagar ute som han bara måste delta på. Stackarn! Igår var det seafood i Cannes och idag med någon fd kvinnlig kollega. Hmmmm....
Jag trodde jag skulle ha en av mina sista singelhelger i helgen men nu verkar det som den inte blir av då O har blivit beordrad av sin chef (samma som han diskuterar kontraktet med) upp till Stockhom måndag-tisdag. Så jag blir med man lördag kväll.
Roslagsbrud - så klart du skulle ha en sjal. Den där lilla extra touchen på bröllopsklädseln. Jag provade igår min bröllopssjal till en ljuv grön chiffongklänning som jag har. Det vart jätteläckert. Nästan så jag skulle kunna tänka mig att ta den på bröllopet vi ska på i sommar istället för den färgstarka klänningen. Vilket i-landsproblem?!
Min väninna som gifter sig hemligt om 10 dagar ringde för en stund sen. De hade träffat sin präst som verkade milt sagt förvirrad. Hon intalade sig själv flera gånger under samtalet, det kommer nog att gå bra, det blir nog bra ändå....som ett mantra. Så klart det kommer att bli bra!
Lapinette: Visst är det som ett särskilt skimmer runt bröllop man är bjuden på, nuförtiden?
Och... om det är svårt att välja mellan den gröna och den knallfärgade kan du enkelt lösa problemet genom att (fyll i valfritt alternativ).
Vi har ett bröllop som vi ska gå på i september, här i Shanghai. Två franska små turturduvor. Annars är det tyvärr heltomt i filofaxens bröllopssektion...
Ja bläckstråle blöder gärna! Inte gilla...men det var säkert snyggt för er del men att jobba och ha bläck...usch och fy!
Själv har jag printat ut den formella texten på tackkorten på genomskinligt rosa papper och skurit dem 13x13. Den personliga texten är skriven på rosa handgjort papper 13x13. Själva kortet är 15x15 och sen har vi fotot på oss som är 13x9. Allt detta ska nu snyggt sättas samman och skicka ut. Gjorde 8 kort igår men ikväll blir det mera...framför Spanien - Frankrike matchen. Vive la France!
Nej, Gemma och ni andra, nu sticker jag och pumpar upp mina mjuka kuddar. Shit, såg mig i spegeln i omklädninghytten på lunchen (provade kläder). Panik, ser man ut så här som gift??!!!