• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Brud_juni2007

Hej tjejer! Man behöver inte någon injudan för att gå på ambassadfesten, bara ett franskt pass.

Jag är grymt trött efter två intensiva dagar på nya jobbet.

Hmm... konstiga saker jag gjort för pengar... kommer inte på något, men idag på jobbet fick jag ett erbjudande! Jag får 1000 kronor om jag ställer upp på ett medicinskt experiment som går ut på att svälja en kapsel som är fäst på en lång tråd. Sedan röntgas man några gånger och när kapseln är nere i tunntarmen tar den ett litet vävnadsprov. Det värsta är väl att ha en tråd ner i halsen och att de sedan drar upp kapseln (framkallar kväljning/kräkning). Samtidigt som jag tycker det låter lite läbbigt är jag också rätt sugen på 1000 spänn (ganska mycket pengar i min värld just nu). Har inte bestämt mig än, men om jag gör det har jag alltså en kontig grej jag gjort för pengar att lägga till min CV.

Min mamma ringde nyss från finska urskogen och berättade att hon precis såg en hare bli jagad av en grävling. Lät roligt tycker jag.

1-1 fra-spa. A sitter och gallskriker. Grannarna tror nog att jag misshandlar honom.

• spöket laban

Hej tjejer, vad mycket ni hunnit skriva! Jag har varit borta några dagar helt inne i min planering, provade brudklänningen i dag den satt perfekt, kände mig så fin...snacka om att slöjan är pricken över i:et Ska hämta den i morgon :)

Idag har jag tvättat hela kvällen och börjat ta fram mina kläder jag ska ha och skor ;) Det blev 13par skor och en ikea kasse men kläder en stor bag med hudvård och smink och en väska med bikini´s och underkläder plus mycket mer små krafs...så är det när man ska vara borta en månad i värmen och gifta sig där oxå

Måste berätta om nåt helt otroligt som jag var med om idag på bröllopsbutiken så berättade ägaren för mig att det hade varit in 2tjejer och frågat henne vad jag hade köpt för klänning och hur den såg ut vad den kostade osv. Men dom gjorde bort sig för den ena sa att hon skulle gifta sig veckan innan mig och i samma land alltså vet jag vem hon är :(

Kan inte fatta hur man kan vara så fräck vi är inte ens kompisar men hon är så nyfiken att hon inte kan vänta till bröllopet (ja hon är bjuden , då hon bjöd oss på sitt)

Håll med om att det är knäppt?

Izunia idag har jag knyckt lite inspirationsbilder från din sida inför bröllopet på hår, tårta och makeup hoppas det var okej :)

kram

• Brud_juni2007

Nu är A väldigt glad!

Laban, vilken otäck människa som går och spionerar sådär. Jag skulle inte kunna hålla mig utan säga något i stil med "hörde att du varit nyfiken på min klänning"...

• Mycket långt kvar

Jag kommer inte på en enda pinsam eller dum grej jag gjort på många många år, faktiskt. Inte för pengar iaf. Eller medvetet. Typiskt tråkigt!

spöket laban: det är inte helt konstigt att hon är nyfiken, om hon själv gifter sig en vecka innan. Fast lite fräckt är det.

brud juni: haren och grävlingen lät fantastiskt. Som en fabel hämtad ur verkliga livet... Undrar vad sensmoralen är? "Väck inte den grävling som sover, även om du är hare" kanske. Själv åkte jag buss från landet igår och såg då en örn som satt på ett viltstängsel. Klart otrolig syn! Har visserligen sett sådana i fångenskap, men inte ute i naturen sådär. Fick också syn på ett rådjur, men de är inte lika kul. Resten av resan spelade jag nintendo ds.

• Brud_juni2007

MLK, jag blir faktiskt helt till mig varje gång jag ser däggdjur ute i naturen. I sommar ska jag hälsa på mina föräldrar i finska urskogen och hoppas då att få se mårdhundfamiljen som bor i krokarna. Vet inte ens hur en mårdhund ser ut, men de låter söta. Vi har också insjösälar på landet i Finland. De är utrotningshotade och väldigt sällsynta. Mycket mindre än vanliga sälar. Jag har haft turen att se dem ett par gånger. Mitt bästa djurminne är dock när jag och A var i Kroatien förra sommaren på en båtutflykt och vi såg delfiner. Jag sa att jag hoppades att de skulle hoppa. A sa:
    - Å vad gullig du är, men delfiner hoppar bara i filmer.
    Sekunden efter hoppade dom!
    I höst när jag åker till Tanzania och Zanzibar vill jag simma med delfiner och titta på havssköldpaddorna och självklart ska jag åka på en cool safari!

• zea

Gemma:Det är snarare ett ord och att jag kan räkna till 3,får se nu om jag klarar min läxa...nihao och un ur sun.

Spöket laban:Nej,det är inte ok att göra så!!En till sko galning på denna tråd.
    När jag har köpt ett par skor är jag redan på jakt efter ett par nya.

• Gemma

Roslagsbrud: Tihi, jag skippar nog den syrenlila / mintgröna combon ;)

Förfall och dekadens är romantiskt sexigt, ostkaka är gott. Och så har du T. Låter som ett vinnande koncept.

Laban: Hon verkar lite... körd i huvudet. If you ask me. Jag skulle nog förtränga det till efter bröllopet (man ska inte tänka på trista grejer inför sin stora egodag), men sen skulle jag nog kommentera det. FAst... det "mogna" valet är väl helt enkelt att strunta i det.
    Men alltså NU blir man ju nyfiken på att se bilderna på dig, låter så underbart snyggt, grattis grattis! Hur är det att ha slöja? Jag funderade aldrig på det, skulle inte göra sig på mig. Men andra är jättevackra i slöja.

zea: Vad betyder det där sista? Har ju inte läst så förfärligt mycket än...

Nu har mannen landat (kl 7 i morse) OCH åkt direkt till jobbet. Han är helt enorm. Men jag har tjatat på honom att inte stanna för länge. I alla fall inte till 21 - 22 som han brukar. Morr.

Brud juni: Om du sväljer en kapsel på ett snöre kan du filma det och skicka till nästa Jackass-audition. Med skillnaden att du faktiskt gör nåt positivt för vetenskapen.

Kram: G

• Gemma

Roslagsbrud: Idag (det är morgon nu!) är det SOL i shanghai. Annars är himlen mest som en brungrå smet den här tiden på året, med ideliga regnskurar och åskväder. Ja, behöver jag säga att jag längtar till Sverige?

I september - november samt mars - maj är här magiskt fint. Du får gärna komma hit och kolla om du inte tror mig ;)

• Gemma

Nä om man skulle ta en liten promenad. I SOLEN. Bort till favvofiket.. .med lille mac. Han behöver rastas en smula, flirta lite med en liten rar tolvtums Ibook.

Å vad jag är barnslig.

• Roslagsbrud

Izunia: maila mig gärna på roslagsbruden@hotmail.com

Brud Juni: Beundrar dig som kan tänka dig att svälja en kapsel på tråd! Själv så börjar jag hulka så fort jag får någonting för långt ner i halsen (Gemma - inga snuskiga associationer nu), klarar knappt av att borsta tänderna längst in!

För många år sedan blev jag erbjuden en 1000 lapp + en businessklass biljett av SAS om jag lämnade min plats på Cph-Arl flighten till någon bättre behövande (dubbelbokat) . Jag tackade givetvis ja. En annan gång vann jag resecheckar för 4000 på en utlottning i samband med en gala. Men annars har jag inte haft "tur" direkt när det gäller pengar.

Frankrike vann så nu är väl era fransoser till män glada!

Gemma: lite trist ändå att din man måste jobba så mycket. Jag hoppas verkligen att han orkar pyssla om dig ordentligt när han väl är hemma. Bra dock att du är så socialt begåvad och går ut för att träffa folk, bygger upp ditt eget lilla nätverk. Och visst är det fantastiskt att kunna hålla en mail konverstation med oss alla på BT!

Svar på tråden Bla bla deluxe