Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Uhm... den här meningen kräver ett litet klargörande, eller?
"...att jag var upptagen eftersom jag hade en flatmate som såg ut exakt som jag, en kille! Men jag skulle absolut inte vilja se ut som min man."
Ha ha, en flatmate - först läste jag det som en flata kompis och fattade ingenting. Sen förstod jag att det var en lägenhetskompis du beskrev, lika kortklipp, lång och smal som du - antar jag att du menade. För inte var han väl könsopererad?
T:s och min historia började egentligen 2001 fast då visste ingen av oss att vi var ämnade för varandra. Jag levde då med mitt ex (som jag blev ihop med redan i tonåren) och vi hade precis köpt en strandtomt i Roslagen för att bygga ett litet sommarhus. I samma by hade T köpt sig en liten fallfärdig stuga åt sig och dottern. Det visade sig att vi var ett antal par/familjer i samma ålder och vi började umgås flitigt. Så T och jag var sommargrannar och sommarvänner. Idag påstår T att han spanade in mig direkt, men jag märkte ingenting och hade inte en tanke på att vara med någon annan än med mitt ex - även om jag hade det rätt jobbigt och tråkigt där. Sommaren 2003 lämnade jag mitt ex och samma höst berättade T hur mycket han tyckte om mig. Men det blev ingenting den gången utan jag hade en rätt så vild vinter och vår när jag dejtade friskt och hade några romanser. Så kom sommaren 2004 och T:s pappa bjöd över mig på Midsommarlunch. Han hade fått nys om att jag var singel och har alltid gillat mig. Jag märkte förstås direkt att T fortfarande kastade mig ömma blickar men bestämde mig för att spela svårfångad. Ett par veckor senare (nåväl lyckades vara svår en liten stund i alla fall) blev det vi två och det har det varit sedan dess. Ingen tvekan alls, bara en stilla förundran över att vi passar så bra ihop och att vi hela tiden bara tycker mer och mer om varandra. Och nu ska två inbitna bröllopsmotståndare gifta sig, och ingenting känns mer självklart i världen än att göra det! Snacka om Mitt Livs Novell! Vad mitt - och T:s - ex tycker om det hela kan ni ju bara gissa... Det är givetvis ingen som tror annat än att vi började vårt förhållande långt tidigare, men se, så var det inte! Vi flyttade ihop efter ett 1/2 år och har nog ingått en kemisk förening vid det laget! Han är helt enkelt mannen i mitt liv. Fick vänta några år på att träffa honom, men det var det värt.
Nu ska jag dammsuga och sedan bär det av till landet. På lördag blir det 40 års fest i Gävle.
Trevlig helg alla - trots att det bara är torsdag ännu!
Roslagsbrud - någon gång i livet ska man ju träffa rätt. Somliga har turen och gör det ganska så direkt medan vi andra får kyssa många grodor innan vi träffar prinsen. Härligt att läsa er story!
Tänk vad härligt att komma till jobbet och börja morgonen med att läsa om er! Berättade för min väninna igår om vad vi skriver om och vad vi kallar oss för. Hon tyckte det var jätteskoj att höra och är själv en van chattare men då mest med grabbar då hon inget hellre vill än träffa den rätta. Hon ser jättebra ut, är supertrevlig men träffar inte rätt. Vet inte varför?
I alla fall...vi började med middag på Grodan med vitt vin och fisk. Till efterrätt truffel och rödvin och sen halkade vi vidare till Berns och tog champagne. Skickade en skål till maken nere i Cannes och grattade honom för kontraktet.
Ahhh, så det var presenter som låg i sovrummet. Hade en gissning på en snygg klänning ett tag men tyckte att kanindräkt lät intressantare. Min man överraskar inte så ofta men är otroligt bra på att ge presenter men då i form av att när vi är tillsammans och kollar på kläder så betalar han något plagg. Och självfallet är det han som betalar våra lyxiga middagar ...men inte mer än rätt då han tjänar dubbelt så mycket som mig.
Själv är jag sån där som gillar att lämna små spår efter mig. Lägga en gosekanin i sängen som han hittar när jag sitter på planet mot Stockholm. Skicka små söta kort, skriva små lappar etc.
Och Gemma...vad då gråter när du kissar??!!
Jag nös inte under ögonbrynsplockningen, men däremot blev mina ögon extremt ljuskänsliga så det gjorde ont av lampan ovanför, fast jag blundade. Jag fick lägga kompresser och hålla fingrarna över. Det hjälpte dock inte!
Det gjorde hemskt ont, antagligen lika ont som när man gör själv. Men det är mindre jobbigt när man själv styr när det gör ont. Det andra ögonbrynet vaxade hon lite på först, och det var däremot piece of cake. Det hade hon gärna fått göra på första också.
Jag rakar varken ben eller någon annan behåring annars, det behövs inte tycker jag. Jag har inte så mycket hår på benen att det syns direkt heller.
Lapinette: Du nyser när du plockar ögonbrynen, jag gråter när jag kissar. Det är nån sorts felkoppling i kroppen (nerverna), annars vet jag inte varför...
Kram, G
Ps: Nu har jag varit på universitetet och skrivit in mig - med min nya väska! I'm in loooove.
MLK: lyllos, jag har värsta ryamattan på mina ben. Om jag inte rakar. Vilket jag ju då inte gör särskilt ofta...
Roslagsbrud: Min man är min första långvariga relation och jag, hans. Vi hade rest, jobbat och flackat så mycket dessförinnan att vi inte lyckats få något att hålla, eller också hade vi helt enkelt inte brytt oss så mycket om någon annan person.
shittt...skrev ett laaaaangt inlägg och allt försvann!! :o :[
Roslagsbrud! vilken underbar historia! Hade kunnit bli en bra kärleksfilm!
Vad kul att du gillade festprogrammet! Jag känner att jag aldrig kommer att bli färdig med gästbeskrivningen. Det värsta är att jag inte vet vad jag ska skriva om mina kusiner...!
Laban: Jag ska ocksa ha en slöja. Väldigt lang en. Hur ser din ut?
Gemma vad bra att du är duktig pa manikyrer. Jag jobbar med det sa vi kan ju utbyta tips! ;)
Gissa om jag köpte manga lakan igar!! :D Dags att börja sy i eftermiddag! Innan dess ska jag till bilhandlarn och montera min nya kromade front som äntligen kommit och sedan bär det av till en fin underklädesbutik för att hitta nat snyggt till bröllopsnatten....;)
Vad ni är effektiva och duktiga! Själv som sagt, så lyckades jag snacka mycket skit och dricka champagne igår...har fortfarande bara gjort 13 av 53 tackkort. Katastrof! Men idag på lunchen ska jag kvista över till dina (Gemmas) kvarter och hämta korten från engångskamerorna och sen luncha nere vid vattnet med min bror iklädd min nya outfit inköpt igår på REA'n.
Trodde alla nös när de plockade ögonbrynen. Min man gör nämligen samma sak!