Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Ahhh, jag hoppas att ni kommer att uppskatta den! Har kanske "skrivit upp den" lite väl mycket så era förväntningar ligger i topp.
Här börjas snart timmarna att räknas inför SEMESTER! Jobbar t o m fredag och sen blir det en veckas semester i Stockholm med omnejd. Hoppas solen fortsätter att skina även nästa vecka för jag riktigt längtar efter klippblad och varma kvällar på någon uteservering.
Gemma:Du påminner endel om skådespelskan Sophie Neveu.
Kram Zea
zea - har också tänkt samma sak men hon är kort och det är inte Gemma.
Hello ladies!
Visst är det spännande med fotboll! Har aldrig tyckt om det förut, men nu har jag plötsligt blivit lite intresserad (och inte enbart pga söta spelare).
Andra veckan på nya jobbet. Jag är såååå roligt! Det verkar vara den bästa arbetsplats jag någonsin varit på! Kollegorna och chefen är supertrevliga och patienterna har intressanta problem och är trevliga (oftast) dom också. Mina åtta veckor här kommer bara att flyga förbi!
I kväll åker A till Bryssel för en konferens. Jag åker efter i morgon och vi kommer att ha en mysig helg tillsammans och träffa vänner. Härligt att komma bort lite hemifrån.
kram
Det skulle inte vara någon smiley där!!
Lång eller kort syftade mest på ansiktet.
Nu ska jag iväg till gymmet för att träna med min personliga tränare,detta är min andra gång.Det är så kul... hatar att träna annars.
Gemma:vad jag menade var att när jag såg Da Vinci koden här om dagen så slog det mig att du liknar Audrey Tautou(hennes karaktär i filmen heter Sophie Neveu)Fast ni har mer likheter i hennes andra filmer och jag syftar på ansiktet inte längden.She is pretty and so are you.
Kram,zea
Läste just mitt inlägg. Skulle ju skriva "det är så roligt", men det kanske ni listade ut.
Vänner... jag är väl normallång fysiskt, men min mentala längd är mycket kortare. Jag var pytte-pytteliten och kallades flugan fram tills puberteten, som inträdde först när jag var 16! Då fick jag bröst, mens och pang! växte TOLV centimeter på ett år! vikten hängde med i rasande takt och det var jobbigt för mig. Hade ju varit ett barn fram till dess och, ja, allt gck väldigt fort. Jag var tvungen att sälja min häst eftersom jag rev hinder med fötterna när jag tävlingshoppade.
Men jag känner inte till skådespelaren.. måste såklart kolla upp henne pronto.
Idag hade jag kinesiskalektion på morgonen, sen tillbringade jag en halvtimme med att försöka beställa vatten till dryckesautomaten. Som tur är gör vi inte av med mer än en flaska i veckan, många kokar pasta och grönsaker i köpevatten men vi är inte så kinkiga. Hittills har jag inte varit magsjuk en enda gång, peppar peppar.
I eftermiddag ska jag göra pedikyr (ja, här är det HELT okej med prinsessassociationer) tillsammans med min stockholmsväninna, ni vet hon som är vacker och vild. Ikväll ska jag och mannen äta middag med henne och pojkvännen, kommer de överens bjuder vi dem på mannens gardenparty / födelsedagsfest nästa lördag, alltså dagen efter hans egentliga födelsedag (då är det ju 14 juli-bal!).
Och... han är galen. gick och la sig vid midnatt, och sen upp igen tre timmar senare för att kolla på fotbollen. Sen gick han till jobbet glad i hågen, utan att ha sovit mer än tre timmar. För en tolvtimmars arbetsdag. Han är som ett lok, får ständigt hålla efter honom för att han ska sova överhuvudtaget.
Ofta kommer han hem vid åtta-halvniotiden bara för att "runda av" med en timmes personlig träning som är absolut stenhård, eller en och en halv timmes kinesiskalektion. Och helgerna är ofta nästan lika intensiva.
själv är jag tvärtom, hushåller med energi under veckorna och sen är jag hur pigg som helst när lördagen kommer, men nu måste jag såklart anpassa mig till honom. I morgon blir alltså en arbetsdag! Fortsätter med arbetet med den populärvetenskapliga hemsidan. Det är ett evighetsprojekt.
Kram på er, G
zea och lapinette: Audrey T vet jag såklart vem det är. Men ni är alldeles för snälla nu ;)
Brud juni: Superkul att du trivs så bra på jobbet! Vilken typ av uppgifter är roligast?