Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Izunia:
jag hade för mig att du hade värsta gnisterglitterringen men nu gick jag in på din planeringssajt och de ringar som fanns där var mer som de jag tittat på tidigare - smala briljantallians med fadenfattning (typ Engelbert) var det enda jag tittade på länge.
PS Haha - borta från tråden i flera månader och sedan fem inlägg på raken... DS
Ja, dyrt om man vill ha äkta vara i Kina. Man äkta varor kläder ( om man vet vart man skall gå ) är rena fyndet i Beijing, jag tänker då på skidkläder dvs. mindre glamorös shopping.
Hus i Frankrike står på önskelistan här också, men vi börjar i här uppe i Norden. Till hösten bor vi äntligen under samma tak, han vet dock inte riktigt vad han gett sig in på..försökt att förvarna om de långa mörka dagarna ( 2 ggr har han besökt Sverige!). Hur vi träffades är nästan taget från en film Första gången var maj 2005 på Linate flygplats Milano och nu knappt ett år efteråt blir det giftermål. Han friade 4 månader senare( med just en sådan ring i vitguld jag ville ha och den passade!)och det känndes så självklart att säga JA.
Lapinette: Hur blev dina bilder - trevlig överraskning hoppas jag!?? vilket toppen pris på kamerorna, tack för tipset.
Nu vill jag inte vara kvar på jobb längre, skönt att helgen är här och Le grand final på Söndag. Dags för en lätt lunch i solen, utan rosé Nåväl, skönt att få komma utanför dessa väggar särskilt då vi haft en incident igår eftermiddag här på jobb där vi var tvungna att tillkalla polis. Hot och trakasserier blir allt mer inslag i vardagen, får man inte sin sjukskrivning ( för att uppenbart slippa jobba ) så hotar man med att skuta läkaren eller övrig personal eller patienter i väntrummet... nu sitter det en ganska söt & trevlig väktare i vår reception, känns lite tryggare. Gissa vad svårt det är att beskriva en person i detalj då polisen ställer frågor, trots att man har en klar o tydlig bild på näthinnan så blir frågor om bl.a. längd inte så lätta att besvara.
Luch time...tror det får bli sushi
Bisous
//C.
Oj,vad ni skriver!
Gemma:Skickade till din frogspace adress.
Camargue:Vilket härligt bröllop ni kommer att ha, platsen verkar helt fantastisk!Bor i Birkastan och trivs riktigt bra.
Lapinette:Har snittat Gerdas minst 1 gång i veckan den senaste månaden,i like.
Nu ska vi ut och åka båt.Sedan blir det DM konsert för min del också,vi kanske ses där!
Härligt att läsa att fler tjejer har så generösa och omtänksammma män.Min I är så underbar på så många plan att jag knappt finner några ord.
Stor Kram,zea
Jah Majs idag tar du igen med råge. En massa inlägg på kort tid. Själv har jag under dessa heta timmar varit på SATS och kört ett spinningpass. Jag fuskade ju igår och gick till Gerdas och drack vin vilket jag bestraffar mig själv med att träna idag på lunchen istället. Har en sjuk disciplin...kanske kommer från tävlingsdansen eller så är det de japanska generna som spökar. På tal om spöken...undrar hur Laban har det???
camargue - det var snabbt jobbat! Så han ska flytta hit efter bröllopet eller vad är planerna? Vi har varit tillsammans i drygt 4 år varav 4 varit på distans. Hann bo i samma stad (Stockholm) en jättevarm sommar 2002. Det var kärlek, klibbigt varmt och tårar. Han lämnade Sverige i augusti för ett jobb i Österrike. Efter ett år där så blev det Cannes...och nu så kommer han tillbaka hit, en varm sommar igen!
zea - absolut, vi ses på DM ikväll!! Vi lär ju vara ensamma där?! Jag är damen som inte kommer att ha svart på mig utan går i ljusa sommarfärger och vita sandaler.
lapinette: (kanske därför jag ej skrivit inlägg - blir lätt allt eller inget... och skolkar så lätt från jobbet (flummar ut i surfing el. annat) ändå.
låter jobbigt med spinningen - fast jag har erfarit på lunchen att luftkonditionering kan vara väldigt effektivt! (märkte skillnaden mellan en affär och utomhusluften...)
Kläder på DM-konserten: jag har svart kjol men ljus topp på mig idag, men har faktiskt med mig ombyte - en svart topp... dessutom en DM-t-shirt som jag köpte efter Globenkonserten i våras som jag tycker är för liten, kanske kan sälja/byta ut den ikväll...
vi ska ses utanför stadion 16.30 - ska vara på planen. i våras hade vi dock sittplats läktare.
Majs, shit du går verkligen in för det här! Jag funderade på svart kjol och svart topp imorse men bara orkade inte med något mörkt i denna värme. Jag kommer i lindblomsgrön kjol, vit topp och vita sandaler. Depeche Mode t-shirten ligger hemma i skåpet (den brukar användas som mysplagg).
Vi har ju sittplatser och de finns kvar för vi tänker inte träffas förrän 19:30. Det är 2 förband som spelar innan DM och vi är inte så intresserade av dem. Sitter då hellre på en uteservering och äter och dricker något gott .
Tjolahopp, nu är det inte långt kvar till semester!
Majs Sthlm njaaa...nagon mega delux glitterring har jag nog aldrig haft i planerna...men dock i tankarna! Jag gillar allt mer enstensringar pa typ 4,0 ct :D
Men jag bytte fran större stenar till mindre i en allians för att den helt enkelt var snyggare..dessutom köpte jag en extra diamant och satte i förlovningsringen! ;)
ra biff är ju biff tartar. Men maler biffen manga ganger och serverar med äggula, peppar, salt, maggie, gullök, persilja etc. saaa gott!
Bonjour les filles!
Jag befinner mig i Bryssel och blev pa skittaskigt humor och kilade in pa ett sunkigt internetcafe for att bli lite uppmuntrad. Funkade naturligtvis nar jag surfade in har pa Gemmas trad.
Det daliga humoret beror mest pa en tom planbok och inget att gora forran A slutar jobbet, da vi tar taget till nan liten stad har i belgien dar nagra vanner bor.
Annars kandes det ganska harligt att sova pa ett trevligt hotell och ata god frukost. Forsta gangen pa flera veckor jag fatt sova tillrackligt. Jag strosade runt i nagra timmar, luncade pa en trevlig uteservering och sen borjade det regna. Da blev jag irriterad over mina ynka 30 euro i planboken, inte sa mycket att shoppa for
Hur som helst ska det bli trevligt i helgen att traffa vannerna, ett underbart par som jag bara traffat nagra ganger men som kanns som gamla barndomsvanner efter 3 minuter tillsammans med dem!
Gemma, ditt lyxliv later alldeles ljuvligt. Jag hoppas att min A nagon gang far for sig att lamna forskarvarlden och jobba som ingenjor for nagon firma med massa cash. Jag kommer ju knappast att tjana storkovan som sjukskoterska.
Roligast med jobbet? Valdigt svart att saga. Helheten antar jag. Det ar coolt hur mycket jag som underskoterska kan paverka nar det galler patienternas aterhamtning efter svara operationer. Det ar ett jobb med en massa sma uppgifter som kanske verkar enkla, men att fa ihop det, att se patienten och helheten pa ett bra satt ar jattesvart. Nar man klarar det kanns det maktigt. Jag ar jatteintresserad av kroppen, sjukdomar och lakemedel. Jag har fantastiskt duktiga kollegor som garna berattar och undervisar nar jag har fragor. Min chef har lovat att ordna sa jag far ga och se nagon stor bukoperation - spannande!! Jag gillar ocksa det medicintekniska som venprover och olika kontroller. Men for att kortfattat svara pa din fraga tycker jag nog att det roligaste ar patientkontakten. det trakigaste ar att badda sangar.
Hur manga ar det som kommer pa ambassadfesten den 14/7? Vi kommer i alla fall.
Oj vilken langt inlagg det blev. Nu ska jag satta mig pa nagon uteservering och bestalla ett glas vin och lasa lite.
Kram!
Lapinette:
förstår er strategi för kvällen... men annorlunda när vi ej har sittplats.
Izunia:
det råa jag fick denna lunch bestod av äggula (spaghetti carbonara blev det, fanns ingen lunchcarpaccio )
Brud_juni2007
tänker på när jag var på jobbresa till Bryssel för några år sedan - kom dit två dagar före midsommar och jobbmötet fortsatte även på midsommarafton... när jag insåg att jag skulle komma så sent till min midsommarfest så bokade jag samma dag om till så sent att jag skulle missa den helt - bättre att få en hel eftermiddag i Bryssel, som jag faktiskt tycker är mysigt och trevligt! bodde också där en höst i början av nittiotalet.
i taxin hem från Arlanda express på midsommarnatten skvalade det ner på taket och jag tyckte mig ha gjort ett bra val trots allt (plus många sköna kval. övertids- och ob-tilläggsslantar; inget man är bortskämd med i min bransch...).
Åhhhh tjejer vad underbart med allihop här inne på tråden! Har precis ätit glass med de få som är kvar på jobbet och kan absolut inte koncentrera mig på någonting i denna hetta.
Brud_juni2007 - vi har planerat att gå men kan du säga när och var?