Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Brud juni: Vill tillägga att jag är GLAD att din helg slutade så bra! För inledningen var ju en smula tam, eller hur? Så... hur fick du det hela att vända?
Kram, G
Gemma, jo tack, min dag i Bryssel var delvis rätt trist. När jag och A är ute tillsammans så betalar i princip alltid han, vill jag köpa något drar han fram kortet. Men som sagt, i Bryssel var jag ensam och hade inte berättat för A att jag var så gott som pank. Hade någon slags idé om att det skulle vara härligt att bara promenera, luncha och titta på människor. Det var härligt också, i 2 timmar, sen tröttnade jag och såg bara affärer med snygga kläder och skor överallt. När A och jag träffades på kvällen tyckte han att jag var fånig som inte frågat om pengar. Men även om det handlar om mannen jag delar allt med så HATAR jag att be om pengar.
Hur som helst, helgen vände när vi tog tåget till våra vänner som hade förberett en trevlig grillkväll ute i trädgården. Vi bara umgicks hela helgen, drack mycket vin, åt moules frites och choklad. Det kändes som en liten semester. Synd bara att den inte slutade med VM guld...
Nu gäller det bara att jobba på, det blir en liten minisemester till Finland i augusti men annars är nästa riktiga resa i oktober när vi åker till Tanzania.
Nä, nu måste jag duscha och sen hoppa i säng. Börjar 7 i morgon!
Känns lite som sommarlov på lyxtråden. Själv är jag vrålförkyld och undrar väl hur glamourös jag kommer att känna mig på 14 juli-festen i morgon.
Det blir ingen bal i traditionell bemärkelse utan ett jättemingel i ett skulpturgalleri med modevisning och livemusik från jazz du funk, plockmat, vin... kan nog bil trevligt. Ska eventuellt ut och shoppa handväska till min avklippta brudklänning idag. De har rea överallt.
Hur mår ni?
G
Hej igen! Sommarlov var rätta ordet. Sitter just nu på trappan till vårt sommarhus och surfar via modem. Tar lite tid, men det funkar! Kan däremot inte påstå att lusten att sitta vid datorn är så där jätte stor när jag har semester. Men T kommer hit först i morgon så jag har tid över... Förra veckan var jag också här utan honom, men med huset fullt av släkt och vänner blev det ändå fullt upp med aktiviteter. Men fredag kväll kom han ut, svettig och glad.
Vi har mindre än en månad kvar till bröllopet och nu börjar nojorna:
- Båttransport firman har glömt bort oss och är nu fullbokade med andra uppdrag...
- Samma sak med vigselförättaren...
- Sångaren har tagit vår förskottsbetalning och stuckit iväg utomlands...
Har därför mailat och ringt runt för att kolla läget, och allting verkar lugnt.
Färdbeskrivning och karta har skickats ut till alla gästerna, i måndags hittade vi nya snygga skor till T att ha till linnekostymen. Det blev ett par kamelfärgade, mockaskor, jätte snyggt!
Så vad ägnar jag dagarna åt nu då? Har varit på jobbet några dagar, vi har firat vår 2-års dag med god och härlig middag på Pontus by the Sea, jag har städat, och jag har tvättat monstruöst många badhanddukar, lakan och frottéhanddukar. Har man ett ställe ute i skärgården så blir det ibland lite av pensionat över det hela! Idag var jag på systemet och tömde såväl deras lager som min plånbok. Det blev vita viner, röda viner, roséviner, gin till sommarens obligatoriska GT samt Martini Bianco och Rosso.
Trots en massa god mat har jag konstigt nog inte gått upp i vikt. Beror antagligen på att jag går 6 km varje dag. Det är ju bikinitider. Till hösten, när kläderna ska på igen, tänker jag åter bli en soffpotatis.
Och så är vår N.Y. resa bokad - den 20/9 bär det iväg. Håller nu på att leta bostad - vi skulle vilja bo som "hosted" istället för på hotell. Har någonting på gång som ligger nära Hudson River i Greenwich och hoppas att jag ska få det bekräftat. Inte bara billigare utan även trevligare än hotell. Fick faktiskt tips på BT...
T jobbar även nästa vecka, men sen har vi 3 veckor ihop och den 5/8 ska vi bli man och hustru. Känns jätte häftigt och fortfarande helt rätt. Inga second thoughts här inte...
14 juli får ni fira på ambassaden utan mig - jag blir kvar i Roslagen. Läste precis i DN att författarinnan Carina Rydberg har en liten stuga på Ingmarsö och hon sade att efter ungdomens alla exotiska resor, så räcker det nuförtiden för henne att åka till Gotland, det är tillräckligt långt. Känner igen mig där - i alla fall när det gäller sommaren. Då vill jag bara vara här.
Hör ni tjejer - kan ni inte tipsa om härliga sommardrinkar? Vill gärna ha era favvo recept att imponera på grannarna med...
Roslagsbrud..vad trakigt med alla felbokningar och sangaren som stack med era pengar..Hoppas det löser sig.
Min favoritdrink är sea breeze!
vodka
grapejuice
tranbärsjuice
Izunia:
Tack för medkänslan, men ingenting av detta har inträffat - det är bara mina fantasier om vad som skulle kunna ske...
Sea Breeze är jätte gott, håller med!
Roslagsbrud, synd att vi inte ses i morgon. Jag lovar att dricka ett glas champagne åt dig
Testa Moscow mule: vodka och Ginger ale
roslagsbrud! ahh..jag läste fel!! hahaha! :D smartie....;)
en annan bra sommardrink:
vodka raspberry
russian tonic
lime
tjena girls,
om ni vill kan ni kika in på
majssthlm.blogspot.com/
- en nybörjare som ändå vill visa upp sina små bröllopsbestyr...
har ingen drink - dricker nästan inte, fast jag är väldigt förtjust i tranbär och lime så kanske cosmo då...
Hej på er!
Roslagsbrud, om man kunde byta liv med dig för en stund. Minus nojorna. Din mans kamelloafers låter smärtsamt fina. Jag köpte själv en liten rar handväska igår, rätt rockig, de hade rea på Givenchy men jag spräckte såklart min budget ändå. Den är i ljusbegie skinn, form som en puffig halvmåne med två enorma, vitmetallinfattade skinntofsar på. Den blir perfekt för att bryta av mot min stilrena klänning ikväll. Ska drämma till med ett par silverfärgade skor också för att missmatcha ytterligare.
Har fått en ny väninna som jag raggade upp ihopklämd i en tunnelbanevagn, en fransyska som är skitsmart. Hon har en master i internationella relationer, en master i kinesiska och en master i engelska. Jobbar med riskanalys för utländska företag här i Shanghai. Kommer från Bordeaux och hävdar att 2005-års vinskörd blir en av de bästa i historien (vinet görs, enligt henne, generellt först nästa år). Mannen blev lycklig av att höra detta. Ett bra Bordeaux-vin blir en av hans födelsedagspresenter, men det vet han inte. Han fyller ju år idag men ska bli firad först i mogon.
Vi ska i alla fall möta upp Hélène ikväll på skulpturgalleriet. Det blir skoj, vi kommer se rätt olika ut. Hon med sin piercade tunga och hippieattiraljer, och jag med klänningen Klänningen och mannen i yves saint lauren. Om jag skulle nämna en enda anledning till att jag bryr mig om kläder så är det: Stilkrockar. Love them. Och shanghai är en enda stor, oavsiktlig krock. Ja, ni vet nog vid det här laget.
Bifogar recept på busgoda champagnedrinken "Face" från just Face-bar här i Shanghai:
STORT glas väl kyld moet.
1 råsockerbit (ligger och pyr i botten)
1 lång citronspiral som löper längs insidan av glaset, nerifrån och upp
1 skvätt angostura bitter
I morgon på mannens födelsedag ska jag bjuda på följande apperitif:
Mousserande vin + Riojasorbet med kanel och apelsinskal
Crostini med opastöriserad chevre, honung, hel spiskummin och färska fikon, gratineras.
Efter det vidtar vår lilla medelhavsbuffé.
Nä nu ska jag jobba. Gick ju hit riskerandes livet i trafiken, för att bli aningen färdigare med vetenskapshemsidan som f.n. är mitt enda men fullt tillräckliga jobb.
Snörvel och host, G