• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Izunia

Gemma...jo jag hade kunnat ga in pa tusen detaljer till som far en att storkna :D men jag allvarligt ledsen när jag tänker pa det. Fast de verkade inte lida av det. Tom brorsan och bland den enda kompisen som var där gick innan tartan serverades! :o

Till middag serverades hemköpt thaimat..och det är ju gott!

Sorry France...jag höll verkligen pa er! Är skitsur pa Italien efter fuskmatchen mot Australien...
    Maste säga att Zidanes uppförande var totalt onödigt...fint avslut pa karriären! ;)

• Brud_juni2007

tillbaka i stockholm efter en underbar helg tillsammans med A och våra vänner!

På ambassadens hemsida står det "A l?occasion de la Fête Nationale, tous les Français sont invités à la réception donnée par l?Ambassadeur de France à la Résidence, sise Narvavägen 26, Stockholm le vendredi 14 juillet 2006 de 17h00 à 19h00. Une pièce d?identité française sera demandée à l?entrée."

Alltså, Narvavägen 26, kl 17-19. Franskt ID krävs (men vi flickvänner/fruar får såklart följa med).

• Lapinette

Brud_juni2007 - tackar för informationen! Toppen att den låg sist bland allt som är skrivet här på tråden sen jag gick på semester i fredags! Är nu inne en sväng på jobbet för att fixa lite inför nästa bröllop.

Vi ses på fredag!

• Izunia

Nu maste jag fa spy lite galla...
    Det värsta hände igar..min psykade "kompis" hörde av sig 1 manad innan bröllopet (osa 12 april)och säger att hon ska resa bort och kommer hem 1 dag efter bröllopet!!
    Jag blev ju skitledsen och fragade varför hon inte hört av sig om det tidigare bla bla bla..

Da far jag värsta sms skiten att hon egentligen ville komma, men jag har totalt glömt bort henne sen jag flyttade (100m!!!) och att mina andra vänner (sen 12 ar) umgicks med mig mer..och att jag nagongang nämnt att de som inte kommer till mitt bröllop är inte mina riktiga vänner..halla!!!? Det är klart att riktiga vänner fösöker att komma, men vi har ju full förstaelse för de som inte kan pga semestrar eller jobb!! De är inte mindre vänner för det!! Men de talade om det i god tid och önskade oss all lycka! det har hon inte gjort!

Sedan säger hon att alla reser inte som vi och att vi maste första deras situation. Vad har mitt resande med det att göra?
    Hon kommer ju hem 1 dag senare bara för att jävlas! Jag sa bara att jag hade inte missat hennes bröllop för allt i itvärlden och hade jag gjort det hade jag varit ledsen att jag inte kunde vara med. Pa samma sätt gratulerade hon inte gemensam vännina till hennes graviditet för att hon var avundsjuk!!! Hur fan kan man!?
    Visst far man bli ledesn och avundsjuk, men att inte glädjas för henne...?

Hon har alltsa inga vänner kvar..jag är väl/var den sista. Jag vet att hon inte kommer för att hon ocksa vill gifta sig..bra kompis tänker jag da.

Jag har i alla fall skrivit att jag nu vet att jag inte är hennes vän och det är bäst att det förblir sa.

Hennes kille kommer till bröllopet och jag har känt honom mkt längre än henne. Han är riktigt trevlig!!

Hon har varit sa himla falsk mot manga sa jag känner faktiskt inte att det är en större förlust, men man blir ju jätteledsen att folk blir sa avundsjuka för att man ska gifta sig att man vägrar att komma och kan inte ens hitta pa en vit lögn!

• Brud_juni2007

Izunia, usch vad tråkigt när det blir sådär med någon man trodde var ens vän. Jag har varit med om liknande grejer och helt enkelt fått klippa banden med tjejer som jag länge såg som mina närmaste. Men min filosofi är att bara ha vänner som får mig att må bra. En riktig vän ger en inte dåligt samvete eller ställer omöjliga krav - energitjuvar, som jag kallar dem.

• Brud_juni2007

Lapinette, yes det gör vi! Ska bli kul!

• Izunia

energitjuv var ett väldigt bra ord!! Passar perfekt pa henne. Hon sitter a väldigt höga hästar utan befogenhet! usch...stör mig, men maste erkänna att jag faktiskt inte är sa ledsen. Hon var ingen bra vän ända!

• Gemma

Hej! Izunia, hur gammal är tjejen, tolv? Heeeelt otroligt. Trist att det drabbar dig, men tolka det bara inte som ett omen ;)

14 juli-tjejer, hoppas ni får lust att dela med er av fredagens upplevelser och observationer, jag skulle ju så gärna följa med er... och första gången ni ses och allt (?).

Nu ska jag åka och storhandla lite med de andra expat-fruarna på Carrefour. Får hoppas att min mage håller sig i schack, jag blev sjuk efter fredagen och mannen likaså.

Men oj vad mycket snabbare det går att kurera sig i den nya sängen! Kram, G

• Izunia

Gemma man kan ju tro att denna tjejen är 12..men hon är faktiskt närmare 30! Hon kommer fran ditt land Gemma! ;) Jag kan nämna att hon verkligen vill flytta till hus, gifta sig och skaffa barn..oavsett ordning. Hon blev ju sa avundsjuk pa var kompis som är gravid att hon inte ens gratulerade henne!! :o
    Det är sa lagt man kan komma...

Hon har visserligen inte grattat mig heller. Istället för att dra en lögn om hon verkligen inte klarar av ga pa bröllopet.. Vad som helst liksom!

oh Carrefour finns i Polen ocksa..jag älskar mega stora shopping markets! :) här i sverige finns bara ett begränsat utbud pa allt!! :[

• Gemma

Lapinette, kul med ditt turboinlägg. Och jag... kom just hem från en fika på favvo-artyfarty-fiket med min stockholmsväninna. Hon var alltså en av de tjugo som gick ut i fredags. Ni minns kanske... japansk restaurang och körsbärsvin? Hur som helst log hon stelt mot mig när jag kom in genom dörren, frågade:
    "Var du magsjuk i helge?"
    "Eh, jaa, hur visste du det?"
    "ALLA som drack det där vinet blev superdåliga. Men inte de som höll sig till öl och saké."

Där ser man. Och jag som kände mig som en dålig människa för att jag låg platt som en flundra i soffan hela dan igår och min totala arbetsinsats uppgick till tolv stoppade strumpor. Kan upplysa er om att det går utmärkt att ligga och sy.

Idag hittade jag en kackerlacka i skåpet under vasken. Och igår sa jag "hej!" till två myror i skafferiet. Varje dag, nya små kompisar. Det är så pittoreskt att bo i en gammal lägenhet!

Gnattkram, G

Svar på tråden Bla bla deluxe