Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
PS: Väninnan är alltså TJUGOTVÅ BAST. Och frågade mig:
"So, like, what do you DO during your days? I mean, if you don't work?"
Och jag bara:
"eeeeh, research?"
Majs, antingen funkar inte länken eller också blir den censurerad av kinesiska myndigheter... har du antikommunistisk propaganda på sidan måntro?
Kram, G
Nu regnar det, ingen av mina handväskor tål vatten... I Hermés-butiken sa de att dom säljer speciella regnrockar för VÄSKAN (jag gick in för att fråga hur jag sköter min nya Evelyne). Kanske ska be mannen köpa en sån vid nästa frankrikeresa? Eller vid närmare eftertanke, kanske inte.
Vilka problem man dras med.
Kram, G
Alltså Gemma - du bara måse skaffa dig något lämpligt knädjur också, att pynta upp i diverse kreationer...
Jag älskar stilkrockar - på andra som har en personlighet som kan bära upp dem. Du låter som en sån Gemma! Din nya handväska fick snålvattnet att rinna i floder. Själv kör jag mer den diskreta, rena stilen. Inte mycket bling bling, eller annat uppseendeväckande för mig, tycker inte att det passar min något diskreta person.
Tack för alla drinktips, toppen!
Idag blåser det kuling i Roslagen och temperaturen har sjunkit med 10 grader jämfört med förra veckan. Men solen skiner!
Gemma, kan vara avundsjuk på ditt liv jag också även om jag undrar om jag inte skulle vara ensammare än vad du är. Det är kanon att du är så social och lär dig känna nya människor hela tiden - ska försöka tänka på det nästa gång jag hör t.ex.franska i tunnelbanan i Stockholm. Det är egentligen så dumt att man inte vågar/orkar ta kontakt mer med folk. Tänk så många spännande möten man går misste om.
Gäsp, gäsp, är trött idag. Jag som alltid vaknar supertidigt lyckades inte ta mig upp ur sängen förrän vid 10 idag. Brukar bli så när jag längtar efter T, blir lätt håglös. Nej, dags att ta en långpromenad och piggna till lite!
Gemma!
2005 årgången blir också den dyraste i historien..... på 1st growth menar jag! Många har valt att bojkotta då det börjar bli helt löjligt!
Jag älskar Hermés... samlar på deras scarves! Har aldrig ens vågat se på väskorna! Hade kunnat tänkt meg en Birkin, men kanske köpa ny bil i stället? Törs man fråga vad du fick ge för din, kanske de andra modellerna är mer humana, montro?
Värdens bästa sommardrink är:
Pims
med gingerale, gurkbitar, apelsinbitar,lime och massa is.....
Roslagsbrud: Djur är så vackra i sig själva. Det är bara vi pälslösa stackare som vinner på pyntandet...
utvandraren: Min Evelyne var en present från min man. så jag har ingen aning om vad den kostade. Han köpte den i Paris för några veckor sedan och jag blev naturligtvis svindlande tokglad.
Stilkrockar fortsättning: Var precis och handlade i ösregnet, stora fulla matkassar som jag kånkade på tunnelbanan i rusningstid. Ni vet sånt där man sett på TV, där asiaterna står tätt tryckta mot varann... det var jag det. Bara för att jag är för ekonomiskt sinnad för att betala 15 kronor för taxi.
Ena dan sparar man, den andra lever man lyxliv. Man är ju trots allt svensk och håller stenhårt i stålarna så fort det handlar om tråkiga saker. Stoppar strumpor. Återvinner påsar. Ja ni vet.
Men kontentan av allt detta var att kassarna gav mig jättestora, röda fläckar på armarna (som kyssmärken från en kamel ungefär). Hur kommer DET att göra sig mot min partyklänning måntro ;)
Utvandraren igen: Jag har två Hermes-scarves. En som jag snott av min mamma, den är urcool och från sexiotalet i blågrönt och guldbrunt. Och så en som jag fick av min man för ett par månader sen, i orange, cerise och gult. Jag gillar att blanda dem med H&M-plaggen som utgör stommen i min garderob, tillsammans med uddamärken och skojigare designers som Anna Sui och Cacharel.
Roslagsbrud: Det är omöjligt att känna sig ensam i Kina. Stockholm kan skrämma mig en smula, när det blir mörkt och alla sluter sig och man blir sådär ihålig och liksom lättviktig... hu. I gengäld är det skönt att få vara ifred ibland. Slippa hundra gloende ögonpar och halvöppna munnar om man tappar en påse. Slippa bli attackerad av mopeder på trottoaren, som kör jättefort mot en medan de tutar.
Idag gjorde jag ett hästjobb med vetenskapshemsidan. Det börjar likna nåt. Användarvänlighet.
Utvandraren:
Fråga 1: Pims. Vad är det?
Fråga 2: Du menar att det är en liten men smal årgång av bordeaux, eller..? Jag vet inte så mycket om vin och får ont i huvudet av rödvin. Jag brukar fråga Lapinette, hon är en klippa. Pssst lapinette, NU ligger Pol Rogern på kylning... mannen fyller ju år idag. Har ju köpt blommor också, en förfärligt fin bukett i ljusgrönt.
Ha alldeles fantastiskt trevligt i Stockholm, ni som ska fira tillsammans!
Kram, G
Gemma!
Med 1st growth menar jag de 5 premier Cru slotten i Bordaeux tex Ch.Margaux, Lafite, Latour mfl. 2005 ska tydligen bli den bästa årgången på 50 år typ...
Men de styva priserna avskräcker många, 300-350 Euro per flaska!
Jag fick min första sjal av m2b för 3-4 år sedan. Nu har jag 3 släta och 2 veckade.. Jag använder dem som skärp eller runt huvudet nu på sommaren. Piffar upp det mesta! Cool med en vintage!!
Pimms(skulle visst vara 2m..) är en ginbaserad hetvin.
www.viewlondon.co.uk/pimms-no-1-cup_index.html
Se link. Friskt och gott!
Pol Roger är inte dummt!
Och vilken snäll mann du har som ger dig en så fin present!!!!
Gemma:
jag är klart imponerad av att du stoppar strumpor! hajade till lite när jag läste om det häromdagen...
Spara/Slösa - det är väl inget fel med att ha olika prioriteringar - vad vill man lägga sina pengar på? fast klart att snålheten kan bedra visheten ibland...
vad konstigt och synd att du inte kommer in på sajten. vet inte om det är något antikommunistiskt där...
undrar om ni andra kommer in? jag har inga problem.
testa att gå in på www.blogspot.com/och se om du kommer in där öht. isf kan du ju alltid skriva in majssthlm på "search blogs".
jag har lagt in lite klänningsbilder m.m. och är jätteglad för feed-back!