• Gemma

Bla bla deluxe

Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.

• Svar på tråden Bla bla deluxe
  • Mycket långt kvar

camargue: Hihi, jag tänker på jakten på den heliga graalen när jag ser ditt nick. Är det därifrån du tagit det, eller är det en riktig stad som jag inte varit i månne?

Gemma: jag säger till! Kanske blir det något på Street.

Nu ska jag powerjobba.

• Lapinette

Powerjobba...är det när man supereffektiv i 20 minuter? Precis som en powernap?! Ja, här är vi slöa allihop (på jobbet). Jag har printat ut vägbeskrivningar till olika kyrkor och andra trevliga utflyktsmål (Utö t ex).

Camargue - så din blivande man är bra på att skicka blommor. Det är min med! Det kommer lite då och då, när jag minst anar det. Så kollegorna på jobbet är vana vid det här laget.

Kan säga ...det blir vin! Eftersom vi ska till en pråm på Kungsholmen så åker jag förbi och hämtar CD skivorna från våra engångskameror på vägen. Det får bli spinning på lunchen imorgon istället.

Camargue - jag tränar där de har bra pass och nu på sommaren (när det inte finns några bra pass) på de ställen som ligger närmast jobbet dvs Stureplan eller Hötorget.

Några av mina SATS-kompisar sticker till Peking i höst. Antar att det blir tokshopping för deras del. Har varit med 2 av dessa i Cannes och shoppat och t o m jag blev supertrött efter ett par timmar. Den ena av dem köpte med sig 5 par skor hem!!! Där ligger jag i lä.

• camargue

Mkt långt kvar: Le Camargue, ett naturreservat strax utanför Montpellier med ett otroligt rikt djurliv. De kända camargue hästarna! tjurar & tjurfäktning, flamingos, berg av salt ( stor produktion av salt!), risfält...ja, en lite exotisk och spansk-influerad del av Provance där vi kommer att ha vårat bröllop! Själva vigselcermonin blir med svensk präst antingen på vingård eller på stranden...

Appropå engångskameror, tips på inköpsställe?

Njuut i sommarvärmen

//C.

Lapinette: ja, jag försöker oxå hitta "roliga" pass, men jag går oftast hemma på södermalm. Bor nästan vägg i vägg, skönt kunna duscha hemma och svårt hitta på ursäkter att inte ha tid (?)

Dina SATS vänninor bör investera i STORA resväskor. Mitt rekordinköp av skor blev 9 stycken par på resa i Split, Kroatien. Tänk er en gigantisk skobutik med meterlånga hyllrader indelade efter klackhöjd....jag kan nästan få orgasm när jag ser vackra Italienska skor...

• Izunia

camargue nä jag bor inte i huvudstaden. Betydligt längre ner i Skane! :)

• Lapinette

Jag lever nog ut mina njutningar mer i mat och dryck...En riktigt bra med middag med ett vin som sveper som sammet ned i gommen. Mmmmm.... Ska njuta mina sista veckor i Cannes och äta på favoritrestauranger för att inte tala om middagen och konserten i Monaco. Ohhh!!! Som ni förstår är det inte muskler som sitter i midjan.

Köpte mina jättebilligt på Bildverkstan (Kungsholmen) och det är dit jag ska nu. Killen som jobbade där sist var ooootroligt trevlig och snygg. Hoppas han jobbar idag också. Hi, hi.. jag vet, jag är gift.

Näh, nu drar jag till vattnet och vinet! Ha en bra kväll tjejer!

• Lapinette

Engångskamerorna köpte jag billigt. Sorry, har börjat med någon slags tankeläsning här på tråden. Får jag skylla på värmen...idag igen?!

• Gemma

hej igen! Tillbaka från restaurangen, lätt skakad. Vänninan är vegan och valde såklart ett vegetariskt alternativ. Men alltså glöm de rustika högarna med linser och morotsrasp. Här var det imitation som gällde! Du beställde helt enkelt in en "fisk" eller en "kyckling" och jag svär, de hade till och med gjort små fjäll på fisken och kycklingen hade vingar och lår samt rutmönster (nåja, de lyckades väl inte riktigt få till strukturen på skinnet), sen var det bara att slåss om "de bästa bitarna". Lammet hade broskbitar, en gelatinartad, fast konsistens som dök upp lika ovälkommet i "köttet" som om det hade varit på riktigt.
    Fast någon smakskillnad på överlår och bröst kände i alla fall inte jag. Några rätter var riktigt härliga, som den lilla ugnsbakade pumpan fylld med smörigt curryris. Annat var mest märkligt, priset tog "räkorna" som var små sega, skära puckar av obestämd härkomst. Och sushin hade inte, som man skulle förvänta sig, avocado och gurka utan "rom", "ål" och "fisk".

Ja ni fattar. Knarkigt var ordet.

Kram: G (vimmelkantig)

• Gemma

Shopping i Shanghai... jag älskar att shoppa skor här som ni vet, men sen inte så mycket mer. Visst, många tycker att det är festligt att shoppa Louis Vuitton-väskor för ett par hundringar på fejkmarknaden. Värre är det om man (som moi) gillar riktiga grejer som är fina även på nära håll och åldras med värdighet. Då är Kina mycket dyrare än Europa!
    De lägger på en hejdlös importskatt på allt, inte minst vin.
    I London blir jag som tokig, vill köpa allt jag ser. Det är ingen slump att jag köpte min brudklänning där. Men Shanghai har inte alls den effekten på mig. Och det är nog tur... vi har trots allt kommit hit delvis för att kunna spara en slant. Kanske blir det ett litet hus i Frankrike så småningom?

Kram, G

• Gemma

Camargue: Din man låter väldigt rar. Hur träffades ni, när och var? Min man köper inte så ofta blommor men han är väldigt generös på andra sätt.

• Lapinette

Hade en underbar kväll på Gerdas igår (en pråm på Norrmälarstrand). Inga imitationer på kött, fisk och fågel utan enbart flytande föda i form av "dagens". Stod där på båten och pratade bröllop och annat skoj bland säkert 300 människor. Solen sken, det var hot, hot, hot och Riddarfjärden glittrade utanför. Nu är Stockholm som bäst!!! Promenerade sedan mot Fridhemsplan och tog bussen över Västerbron. Varför kan det inte vara sommar nästan jämnt?

Är inte heller för plagiat. Rättare sagt är inte så mycket för de dyraste märkena på marknaden normalt sett så varför då köpa en billig kopia?

Härligt med generösa män! Min man är den mest omtänksamma och generösa person jag har träffat. Faktum är att folk ofta beskriver honom så. Han ger gärna bort och tar hand om folk omkring sig, ser till att alla mår bra. Mmmm....idag kl 14:00 landar han på Arlanda!

Svar på tråden Bla bla deluxe