Bla bla deluxe
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Yes, you guessed it - Gemmas nya glittertråd.
Lapinette, när det gäller vurmen för dyra kläder och andra grejer så är det nog i stor utsträckning min man som har fördärvat mig. Han älskar kvalitet och hantverk, i synnerhet på skor och andra skinnprodukter.
Tror också det handlar om uppväxtmiljön, vårt hem var fyllt av danska designklassiker och naturmaterial så ribban för det "normala" låg högt redan från början.
Men som sagt - det jag saknar mest är nog ändå H&M, måste väl ändå vara den mest prisvärda affären i världen? Och IKEA... hur skulle man klara sig utan dom?
Njut av mannen och all champagne och gourmetmat du kommer att trycka i dig ikväll. själv är jag bjuden på brakfest på ett Teppanyaki-ställe, det är en kinesisk tjej som ska flytta från Shanghai till USA. Blir spännande med mycket nytt folk.
Kram, G
Gemma..jag precis som du älskar skor...Det maste jag nog säga att m2b är lite orolig över...jag köper skor...ofta!! och jag gillar ju väskor ocksa..
Kan tänka mig att det är mkt dyrare i Kina pga skatten. I USA gick jag lös pa mkt märkessaker da det är mkt billigare. I australien brukar jag bara bli galen pa alla dessa skor!! Jag tror jag kom hem med 9 par förra gangen vi var där..och da var jag inte nöjd...:D
Ikväll blir det Depeche Mode på stadion med den blivande bruden (hon som gifter sig imorgon) och mannen. M a o ingen tid för gourmetmat och champagne...men jag lovar, det tar vi igen senare i veckan.
H&M kommer jag nog aldrig sakna men IKEA är alltid bra att ha runt husknuten.
Njut av nya vänner och Teppanyaki. I love it! Min favorit restaurang i London har underbar Teppanyaki.
Teppanyaki - vad är det? Jag gillar (ofta älskar...) japansk mat - mest sushi och något favvostället ki-mama...
(tyvärr varken bor eller jobbar jag i närheten längre... behöver tips på bra sushiställen på söder - eller i gamla stan, fast där finns det inte öht tror jag; på söder finns ett underbart ställe vid hornstull samt ett ganska bra vid krukmakargatans början; sorry lång parentes - jag har varit (är?) något av en missbrukare av sådana liksom inskjutna bisatser - även när jag pratar kan jag på rätt humör lätt hitta intressanta sidospår)
...kallar lax-kimchi - en japansk-koreansk kombination måste det vara.
gillar rå mat öht - en god carpaccio är en otrolig njutning och råbiff är inte heller fel.
Lapinette: vad kul med DM! kommer nu ihåg det från när jag fanns på tråden i våras - hoppas vi ses... har ni sittplats eller planen?
Majs Sthlm jag gillar ocksa rå mat. Typ biff tar tar. Har du smakat det!? Älskar det!
Teppanyaki - är när kockarna steker och gör ordning maten framför dig. På restaurangen i London satt vi allihop som på rad med kockarna i mitten och så flamberade dem, skar kött och lagade helt underbar mat framför oss. Firade faktiskt julafton på detta sätt ett år.
Ett bra sushiställe på Söder är precis vid uppgången vid Zinkensdamm. Det är en liten japan som har stället som står och gör sina sushi's med kärlek. Dock är det några år sedan jag var där. Jag saknar sushiställen ute i förorten där jag bor. Tror vi har ca 5-6 pizzerior men inte ett sushi ställe.
Betraktar mig numera som gammal och inte så rockig (har inte ett endaste svart plagg på mig idag!) så vi bokade sittplats samma morgon som biljetterna släpptes.
På tal om dyra grejer - (jag är nog inte som flera av er andra på det området - ska bl.a. köra rätt så budget på bröllopet. Men på ett "medvetet" sätt...)
- när det gäller ringar: när jag började titta var det väldigt enkelt/avskalat jag ville ha. ju mer tiden har gått och jag har tittat desto mer stenar, utsirningar och bling-bling gillar jag...
Hade jag trott för ett halvår sedan att jag på fullt allvar skulle tycka att t.ex. den här ringen (kopiera länken, hoppas det funkar)
www.hedensguld.se/produkter/1135420623.jpg
är snygg? Knappast... (originalet kommer väl från Tiffany el. liknande förresten)
Smygkollade i Wedding InStyle igår och dog nästan av deras lyxringsreportage/galleri. Mycket vintagekänsla är det jag gillar då det är mycket bling.
Men men - det finns ändå inte i min/vår värld med en ring för en miljon eller ens för 50 000 eller 30 000. Så vad göra? Fast när jag tänker på hur det skulle passa med min vanliga stil samt vara praktiskt (och inte dra åt sig tjyvar) så funkar det ej så bra. Men att ha en så dyr ring och bara använda ibland, till fest - det är ju inte heller bra?
Hmmm...
Teppanyaki låter mumsigt! Och biff tartar - är det inte samma sak som råbiff? Jag gillar det nog i vilket fall...
Ringtillägg: har fastnat lite för baguetter (ädla stenar alltså...) - och det där snirkliga mönstret på kanterna som finns på bl.a. ringen i länken ovan. Själva snirkelkantmönstret kan ju dock inte vara så dyrbart att få till - kanske får satsa på det - kanske inte så snyggt dock att blanda en sådan ring med lite små stenar med en slät?
Lapinette:
sushistället du nämner är mitt närmaste! (än så länge; skall öppna ett porten bredvid, hoppas det blir bra)
minns det som bra från förra gången jag höll till i dessa kvarter - fram till 2001. sedan jag flyttade hit/dit nu har jag dock bara köpt där en gång, och då inte blivit helt nöjd. kan vara att jag blivit bortskämd och superkräsen från ki-mama... fast han är jättegullig!